השבת תנצח גם את 'שבוס' – דעה אישית/ישראל אוחיון

עוד טרם סיימתי לכתוב את הכתבה על פרויקט 'שבוס', קיבלתי דרישת שלום ממספר אנשים במגזר החרדי, שנודע להם שאני בדרכי לראיין את המנכ"ל החדש של האגודה השיתופית 'שבוס'

עוד טרם סיימתי לכתוב את הכתבה על פרויקט 'שבוס', קיבלתי דרישת שלום ממספר אנשים במגזר החרדי, שנודע להם שאני בדרכי לראיין את המנכ"ל החדש של האגודה השיתופית 'שבוס', אלכס פאנוב. השאלה היחידה ששאלו אותי היא למה לך לשתף פעולה עם מי ששם לעצמו מטרה להחריב את השבת? אז חשוב לי לציין שראשית כעיתונאי אני מחוייב לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר, ולסקר ללא נגיעות אישיות עד כמה שהדבר קשה.

יתרה מכך, אני כאדם דתי שהמסורת חשובה לו, לא רואה איום בכך שישנו מי שמפעיל תחבורה בשבת, שכן מי ששומר שבת לא יתפתה במידה וידע על אוטובוס שיכול לשנע אותו ברחבי העיר. זאת ועוד, מעט השתכנעתי מדבריו של אלכס שהדבר נעשה כצורך אמיתי לאנשים קשיי יום שמנותקים מהדת ובלאו הכי צריכים להשתמש בתחבורה כלשהי. אך למרות זאת כיהודי, אני מאמין שמדינת ישראל צריכה לשמור על הזהות שלה.

איך עושים את זה? שומרים על הסממנים היהודיים שנשארו לנו ובעצם מלכדים אותנו מקום המדינה ועד היום. שהרי כל יהודי שחי כאן יודע שלא מאפשרים תחבורה ציבורית בשבת ברחבי הארץ, בעיקר כי יום השבת הוא הסמל היהודי שלנו, וכך נקבע ע"י הכנסת לפני עשרות שנים שהחרדים היו כאן מיעוט. לכן גם אם לא שומרים את יום השבת, לפחות צריכים לכבד את היום הקדוש הזה, ולהשאיר את ההחלטה שניתנה לפני שנים רבות ע"י מקימי המדינה, לא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך