זהותם של אזרחים גיאורגים באשדוד נגנבה ומתחזים להם הועסקו תחת שמם

התגלתה רשת זרה שגנבה את הזהות של עשרות אזרחים ישראלים ממוצא גיאורגי בארץ, מתוכם גם תושבים מאשדוד. האזרחים הישראלים גילו כי תעודות הזהות שלהם משמשות מתחזים העובדים בארץ תחת שמם, אחד מהם: "הייתה דרישה ממס הכנסה למס שלא שילמתי כי עבדתי כאילו ב-7 מקומות עבודה". המשטרה פתחה בחקירה

אזרחים רבים ממוצא גיאורגי, חלק מהם מאשדוד, קיבלו לאחרונה הודעות מחברות ביטוח שונות לפיהן נפתחו עבורן קרנות פנסיה והשתלמות על ידי מעסיקים שהם כלל לא מכירים. חלקם אף קיבלו הודעת אזהרה מרשות המיסים, לפיה עליהם לבצע תיאום מס מחודש ולשלם בהתאם, מאחר והם חייבם מס כי הם לא שילמו במקומות נוספים שלכאורה הם עובדים. מקומות שהם בכלל לא הכירו או ידעו שעל הזהות שלהם מישהו עובד.

אותם תושבים מאשדוד ומהארץ לא הבינו מה רוצים מהם. הם פנו לבדוק במס הכנסה ובחברות הביטוח מה רוצים מהם, ואז גילו כי למעשה גנבו להם את הזהות. מסתבר כי רשת זרה של נוכלים זייפה ללא ידעתם את תעודת הזהות שלהם והעסיקה עובדים ממוצא גאורגי, עובדים זרים, בחברות שונות. לפעמים השתמשו באותה תעודת הזהות ב-7 ויותר מקומות עבודה.

חלק מהם התראיינו השבוע בגלי צה"ל בתוכנית "יהיה בסדר". אחד מהם א', סיפר: "ממס הכנסה פנו אליי וביקשו סכום גבוה של מס. התקשרתי לבדוק מה זה הסכום הזה בדיוק, והם שאלו אותי למה אני לא עושה תיאום מס, אם אני עובד ב-7 מקומות עבודה. לא הבנתי מה הם רוצים ואיזה 7 מקומות עבודות. פניתי למשטרה שהבהירה לי כי ככל הנראה גנבו לי את הזהות". תלונה כמובן הוגשה למשטרה שהעבירה את האישור למס הכנסה, לאשר כי לא נגנבה הזהות.

בעקבות פניית גלי צה"ל גילו המעסיקים כי העובדים להם פתחו את הקרנות הינם מתחזים, וכאשר בוצעה הצלבה בין תעודות הזהות של העובדים המתחזים ושל האזרחים התברר כי כל הפרטים זהים מלבד התמונה שזויפה. הסתבר כי מרבית האזרחים שזהותם נגנבה הם כאמור ממוצא גיאורגי, נתון התואם את ממצאי רשות האוכלוסין בנושא.

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית של התחזות לאחר, נחקרת ומטופלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. הנושא מצוי בחקירת המשטרה פעילה".

רשת המתחזים הזרה שגנבה זהויות של ישראלים, העסיקה את האנשים שהתחזו, בעיקר בחברות כח אדם. המדובר בנוכלות שנעשתה במהלך השנתיים האחרונות כשתעודות הזהות שלהם משמשות עוד אנשים.
ס', שזהותה נגנבה, סיפרה אף היא בתוכנית הרדיו "יהיה בסדר" בגל"צ: "קיבלתי מכתבים משלוש חברות ביטוח שונות, ולאחותי קרה בדיוק אותו הדבר. במשך שנתיים לא הצלחנו לקבל מענה מאף אחד, הם אפילו לא הסכימו לוודא שהחתימה היא שלי. אני עובדת בעבודה אחת והמקומות שבהן פתחו לי בהן כאילו עוד ביטוח, בכלל רחוקים ממקום המגורים שלי. אני לא יכולה להיות ב-4 מקומות שונים באתה העת".

יוסי אדלשטיין, ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין, הסביר את התופעה: "מדובר באנשים שהגיעו כתיירים ונשארו פה באופן בלתי חוקי. חלקם מזייפים את אשרות השהייה שאנחנו מנפיקים, והיותר מתוחכמים מוצאים תעודת זהות ומחליפים בה תמונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך