יחיאל לסרי: "יש לי את הכבוד והזכות לייצג את אשדוד במצעד החיים"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, וכן הממונה על חפ"א עו"ד חנוך דרך ארליך, השתתפו ביום שישי האחרון במצעד החיים בעיר יאשי שברומניה

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, יחד עם חבר מועצת העיר עו״ד חנוך דרך ארליך, ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג, ומנהיג הקהילה הרומנית באשדוד יהושוע זונטאג, השתתפו היום במצעד החיים שהתקיים בעיר יאשי ברומניה, ממש בסמוך לאישור מועצת העיר להגדיל ההנחה בארנונה לניצולי שואה ל-100 אחוז, הממתינה לאישור משרד הפנים.

כמו כן, התקיים היום טקס חתימת הסכם ברית ערים תאומות בין אשדוד לעיר יאשי – המטרופולין העירוני השני בגודלו ברומניה.
יאשי בירת מחוז יאשי, הנמצאת באזור ההיסטורי של מולדובה, היתה בירת נסיכות מולדובה בשנים 1564–1859 ואחת משתי הבירות של הנסיכויות הרומניות המאוחדות בשנים 1859-1862, ובעת הכיבוש הגרמני של בוקרשט במלחמת העולם הראשונה, שימשה כעיר בירה חלופית של רומניה.
לאורך כל השנים התקיימה בעיר קהילה יהודית ענפה מהגדולות והחשובות מקרב הקהילות היהודיות באירופה.
בין ה-28 ל-30 ביוני 1941, בתחילת מלחמת העולם ה-2, נטבחו בשלושה ימי פוגרום בעיר יאשי, למעלה מ-13,000 יהודים-נשים, גברים וילדים, ומזה חמש שנים, ביוזמתו של הרב הראשי ליהדות רומניה בישראל, הרב יוסף וסרמן, מתקיים ביאשי במועד זה מצעד החיים לזכרם של קורבנות הפוגרום.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: "ביחד עם ניצולי שואה ובני משפחותיהם מישראל ומאשדוד, יש לי את הכבוד והזכות לייצג במצעד החיים ביאשי את העיר אשדוד, בה חיה קהילת יוצאי רומניה מהגדולות בישראל. בביקור זה בכלל, ובהשתתפות במצעד החיים בפרט, אנו מחברים בין העבר לעתיד, ובתום המצעד נחתום על ברית ערים תואמות ונדגיש את העובדה שמדינת ישראל והעיר אשדוד, כמו כל העם היהודי, ימשיכו להעמיד על סדר היום את שימור זיכרון השואה וזכרון קורבנות השואה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך