רומנטיקה אשדודית איפה כדאי להצהיר "אני אוהב אותך"

בתחילת החודש פירקו פועלים בפריז מאות אלפי מנעולים שחוברו לגשר פונט דה ארטס, כהצהרת אהבה של זוגות רומנטיקנים , אמנם באשדוד אין לנו גשר לאוהבים, אך יש אתרים רבים בעיר, שבזמן הנכון ובשעה המתאימה אפשר לשלוח בהם אלף נשיקות

לא צריך לחכות לוולנטיין דיי או לט"ו באב, וגם לא צריך לחפש מזרקות וגשרים בחו"ל כדי להיכנס למצב רוח רומנטי. זוגות טריים, ותיקים, חברים, נשואים, מצעירים ועד קשישים, אם אתם עדיין מאמינים בכוחה של אהבה, תוכלו למצוא אותה בשלל מקומות רומנטיים בעיר. גם כאלה שלא חשבתם עליהם עד כה.

רומנטיקה למי שלא מפחד להתלכלך – הדיונה
גרגירי חול דק וקטיפתי שעשו דרכם מהרי אתיופיה דרך הנילוס והים התיכון, מצטברים על הדיונה הגדולה בפארק החולות שבגבולה הדרום-מזרחי של אשדוד. זהו שטח החולות הגדול ביותר, הפראי והאחרון בישראל. נכון שאתם לא ילדים, אבל תנו למגעו החמים והמלטף של החול לעטוף את עורכם, התגלגלו וגלשו במורד הדיונה, והתמסרו לתחושת הריחוף. שימו לב שאתם לא נמצאים בדרכו של ג'יפ או טרקטורון, ובדקו את מזג האוויר. המטרה ליהנות ולא להיצלות בשמש.

רומנטיקה בנוסח נביאי תרי עשר – גבעת יונה אכן עונה
אם אינכם סובלים מפחד גבהים הנכם מוזמנים לגבעת יונה, הנקודה הגבוהה ביותר באשדוד (53 מטרים) ולהשקיף לים. בגבעת יונה באשדוד, כך על פי המסורת, קבור יונה הנביא. גבעת יונה ואשדוד המקראית מופיעות במפת מידבא, הנחשבת למפת ארצות המקרא העתיקה והמפורטת ביותר שהתגלתה אי פעם. לציון קבר יונה הנביא מציגה המפה מבנה הממוקם צפונית לעיר אשדוד ולו כיפה אדומה ושני מגדלים. לצד המבנה, כתובת פסיפס ביוונית מציינת שהמקום הוא "(מקום קבורתו) של הקדוש יונה". ובכן, בגבעת יונה תוכלו לשבת על כר הדשא מחובקים ומצונפים בשמיכה זוגית, ולהפליג בדמיון ביחד עם הספינות השטות תוך כדי ספירת המכוניות שנוסעות על הכביש במדרון הגבעה. לחובבי המסורת שביניכם, זהו אף הרגע להעלות את סיפורו של הנביא יונה ולחפש לווייתן באופק. אם לא על הדשא, תוכלו לשבת על ספסל, להביט בים התיכון, ליהנות מהרוח, לצפות בפעילות בנמל, ולהתווכח כמה מרוויח מנופאי. או שלא, בכל זאת אנחנו בכתבה רומנטית.

רומנטיקה על הגל – שייט במרינה
אם אתם מתגעגעים לשידורים חוזרים של "ספינת אהבה" עם קפטן סטובינג, הנכם מוזמנים לצאת להפלגה במרינה באחת מהספינות או היאכטות המוצעות להשכרה. אם תרצו לשחק אותה ליאונרדו דיקפריו בסרט "טיטאניק", תוכלו לגשת לקצה החרטום ולצעוק: "אני מלך העולם", אך ספק אם בן הזוג יקבל זאת בהבנה…
roman1

רומנטיקה שתגרום לפסלים לדבר
במרכז העיר אשדוד, לאורך שדרות בני ברית, בקטע שבין רחוב יהודה הלוי ובין שדרות ירושלים, מוצבת שורה של 14 פסלי רחוב. הפסלים מוצבים על רצועת הדשא שבצידן המערבי של שדרות בני ברית. שדרת הפסלים. לאורכו של רחוב בני ברית פסלים, פרי עבודתם של אמנים שונים, מרביתם תושבי העיר, מייצגים סגנונות אמנותיים שונים, ממגוון רחב של תרבויות. פארק הפסלים ברח' בני ברית הוא ללא ספק מקום מאוד רומנטי שמתאים לאמנים שביניכם. תוך כדי הליכה לאורך הפארק או במהלך ישיבה על אחד הספסלים, תוכלו לתאר את הרגשות שאתם חשים כלפי בני זוגכם בשילוב דימויים מעולם הפסלים והספרות. כמובן שתוכלו לבדוק כל פסל, למששו, לבחון את הטקסטורה שלו ולהמשיך עם זה הלאה…
_TP_6857

רומנטיקה למי שאוהב לחפור
זוגות רומנטיים שאינם מפחדים שייכנס להם חול לנעליים, ימצאו מקום שבו העבר פוגש את ההווה, מלווה בנוף עוצר הנשימה של גלי הים. אתר המצודה בחוף הדרומי של אשדוד מציע אווירה רומנטית בכל שעות היום, וברדת החשיכה כאשר אתם מצוידים בנרות ובבקבוק יין ההנאה מובטחת. המצודה, ששרידיה ניצבים על חוף הים מול רובע ט"ו שבדרום העיר, היא פינת חמד של ממש ואחד מהמקומות הרומנטיים של אשדוד. ראשיתה בנמל ובעיר מסחר שנבנתה ככל הנראה במסורת הערים ההלניסטיות והרומיות במאה הרביעית לספירה, ועל פי מקורות היסטוריים נקראה אזוטוס פארליוס.

היא מופיעה במפת מידבא כעיר עם מזח ורציף ומדרגות המוליכות לבתים. באמצע המאה השמינית לספירה (התקופה הערבית הקדומה), נבנתה על יסודותיה מצודה ימית בשם קלעת אל-מינה (מצודת הנמל), ורוב השרידים שנמצאו במקום הם מהתקופה הזו. בעבודות חפירה הנערכות בה מעת לעת שוחזרו שורות של חדרים, התגלו תנורי בישול ואפייה, ונחשפה חצר שחלקה הדרומי שימש ככל הנראה כאורווה לסוסי חיל המצב ששהה במקום. מהמצודה נשקף מבט קסום על הים, ובשלהי הקיץ ניתן לחזות בפריחתו של נר הלילה ולהתבשם מריחן של חבצלות החוף הפורחות במקום.

metzuda

רומנטיקה למי שאוהב להשתעשע
גן שעשועים הוא האתר הרומנטי והאולטימטיבי לאלה שטרם בגרו, לאלה שנשארים צעירים לנצח בנפשם. את הצהרות האהבה שלכם תוכלו להפגין תוך כדי נדנוד על הנדנדה או תוך כדי גלישה משותפת במגלשה המהירה. ההנאה והכיף שתשיגו יגרמו לבני זוגכם לדרוש "עוד פעם!", דרישה לא רעה בכלל במקומות מסויימים…
roman2

רומנטיקה בסגנון הפלמ"ח – פארק עד הלום
האתר ממוקם על נחל לכיש סמוך לכניסה הראשית לעיר ובו טיילת, פיל בוקס נקוב כדורים ואנדרטאות המנציחות את סיפור הגשר בקרבות מלחמת העצמאות. כאן, ב- 29 לחודש מאי 1948, נבלם הצבא המצרי שניסה להגיע לתל אביב. איפה הרומנטיקה? באתר יש טיילת מטופחת, שניתן לרכוב לאורכה על אופניים או ללכת ולרקוד בין עצי השקמה כמו בסרט הודי. ציוץ הציפורים יהיה פסקול לסרט.

רומנטיקה לזוגות משפחתיים – פארק נחל לכיש
שיקומו של נחל לכיש ולידתו מחדש כפארק מעוצב למופת ומטופח היא יותר מפל"א. פארק נחל לכיש (פל"א) הוא אתר שמתאים גם למשפחתיים שביניכם. ואם כבר הקמתם משפחה, והצאצאים מתלווים אליכם לבילוי הרומנטי, פארק אתגרים מציע מגוון פעילויות לילדים. אם אתם מתכננים הקמת משפחה, מסלולי ההליכה לצד מרחבי הדשא יגרמו לכם ביום הרומנטי לדמיין אתכם מטיילים באותו מסלול לצד ילדים קטנים. תוכלו לרכוב על אופניים ולדמיין שאתם בפארק באירופה או לשבת בינות כרי הדשא הנרחבים כשרוח ים מרעננת מלטפת אתכם, ולנסות לנחש מתי אפשר יהיה לדוג במי הנחל.

רומנטיקה בניחוח אירופה – המזרקה בפארק אשדוד ים
פרויקט הדגל של העיר הוא פארק אשדוד ים. הפארק משתרע על שטח של 200 דונם ומשמש לבילוי וקייט לכל המשפחה. במרכזו הוקם אגם בשטח של 11 דונם, המציע שיט בסירות ומזרקה צבעונית בהשראת המזרקה בברצלונה. אם אתם מחפשים את העיתוי הרומנטי המתבודד בפארק אשדוד-ים, עדיף לבחור יום חול ולא ימי חופשה, שבהם מתמלא הפארק במשפחות. אם מזרקה מזמרת עושה לכם את זה, תוכלו להתעדכן בפרסומי העירייה לגבי שעות המופע המוזיקלי.
mishkan

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך