משלישי: שביתה בכל מעברי הגבול ובנתב"ג

השביתה בכל מעברי הגבול - כולל בנתב"ג. ועד העובדים ברשות האוכלוסין טוען כי השביתה מגיעה בעקבות "עיכובי שכר ממושכים ופגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי". העובדים מאשימים את הנהלת רשות האוכלוסין ומשרד האוצר בעיכוב בתשלום שכרם.

יו"ר ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין הודיע לעובדים על פתיחה בשביתה החל מיום שלישי הקרוב בכל מעברי הגבול – כולל בנתב"ג. המשמעות היא של תתאפשר כניסתם של אנשים וסחורות לארץ ואף לא יציאה ממנה.

ועד העובדים ברשות האוכלוסין טוען כי השביתה מגיעה בעקבות "עיכובי שכר ממושכים ופגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי". העובדים מאשימים את הנהלת רשות האוכלוסין ומשרד האוצר בעיכוב בתשלום שכרם. לטענתם, העובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד.

יו"ר הועד, שני שבתוב, מסרה: "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

לטענת ועד העובדים, משרד האוצר מערים קשיים בניסיון למצוא פתרון "שלפחות יצמצם את הפגיעה הקשה". בהסתדרות הכללית ביקשו מסגן החשב הכללי במשרד האוצר "להיכנס לעובי הקורה", אולם לטענתם הם נתקלו בסירוב ממשרד האוצר בגלל טענה לניגוד עניינים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך