"יחיאל לסרי לימד אותי דרך ארץ, הוא התנהג בצורה אצילית ביותר"

חבר מועצת העיר אבינועם שושן, חזר בו מהחלטתו להתפטר ממועצת העיר, והחליט לשלב זרועות עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לטובת העשייה העירונית. שושן יהיה ממונה על קשרי ממשל וטיפול בנוער חרדי בסיכון, בראיון מיוחד לעיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין" שושן אומר: "אני בא עם ידיים נקיות, עם לב נקי, לא לחודש או לחודשיים אלא לתקופה ארוכה כדי לעשות למען הציבור. עד היום ראינו את העשייה מרחוק, מספסלי האופוזיציה וזה צריך להיות מעניין מאוד לעבור לספסלי העשייה"

הקואליציה העירונית זכתה לחיזוק משמעותי, ולעומת זאת האופוזיציה ספגה מכה אנושה, עם ההחלטה של חבר מועצת העיר אבינועם שושן, להצטרף לקואליציה של ד"ר לסרי. ללא ספק מדובר באחת הדמויות המרתקות והמשפיעות באשדוד, בכל זאת שושן מכהן מזה כ-16 שנה בוועד עובדי נמל אשדוד, כאשר בשנה האחרונה הוא מוביל לבדו את הוועד בימים לא פשוטים כלל ועיקר.

בבחירות האחרונות למועצת העיר סיעתו של שושן "קול הלב" זכתה לקבל שני מנדטים, והוא ישב במשך שנה וחצי באופוזיציה. עתה הוא מצטרף לעשייה העירונית, ומאמין שיוכל להשפיע ולהטביע חותם במספר נושאים חשובים. כך או אחרת, עם קבלת ההודעה בראשית שבוע שעבר, על התפטרותו של אבינועם שושן, התקשר אליו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לשיחת הבהרת נסיבות ההתפטרות, וביקש ממנו להשהות את החלטתו עד לשובו של ראש העיר מחופשתו הפרטית מחו"ל, ולקיום פגישה בעניין.

ביום שישי נפגשו ראש העיר ד"ר לסרי, יו"ר הקואליציה עו"ד גבי כנפו ושושן לשיחה בשש עיניים, בעקבותיה חזר בו סופית שושן מכוונתו להתפטר ואף הצטרף לקואליציה העירונית, במטרה להשפיע ולקחת חלק בעשייה העירונית. לבקשת ראש העיר, לקח על עצמו שושן את הטיפול בנושא הנוער החרדי בסיכון ואת הטיפול בקשרי ממשל. ראש העיר וסגניו בירכו על ההצטרפות ועל הרחבת הקואליציה ואיחלו לשושן הצלחה.

שושן הסביר לעיתון "המגזין" את כל התהליך שעבר מרגע הבחירות ועד ההחלטה להצטרף לקואליציה: "כשהחלטנו להתמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר, עשינו זאת כדי להחזיר את סיעת 'קול הלב', כדי להמשיך את העשייה הברוכה של הרב אליהו בן חמו ז"ל, וזו הייתה המטרה האמיתית שלנו, להיות נבחרי ציבור שחוזרים לעם. כבר אמרתי בעבר שהיום יש רק שלושה נבחרי ציבור שעושים למען הציבור – ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקומו עו"ד גבי כנפו והממונה על החינוך יהודה פרנקל, כל השאר לא עושים הרבה. הרי באופוזיציה זה בלתי אפשרי לעשות, אנחנו לא בכנסת שם יש במה להשמיע את הקול ברמה הארצית, להיות שותף בוועדות ולהעלות הצעות חוק שחלקן עוברות בסופו של דבר.

להיות חבר מועצה באופוזיציה זה דבר מתסכל, וחוץ משאילתות והצעות לסדר, אין לנו יכולת אמיתית להניע דברים. מי שמכיר אותי יודע שאני איש של עשייה, תמיד יוזם ומוביל בתפקיד שלי בנמל אשדוד. ברגע שאתה צועק ולא שומעים אותך, אתה פשוט לא משפיע וככה עברו להן שנה וחצי ריקות מתוכן, דבר שלא הייתי שלם איתו כלל וכלל. תוסיף לזה את התקופה הקשה בנמל אשדוד, כל הלחצים מסביב ותקבל תמונה שמובילה להחלטה לא פשוטה לקום ולעזוב את מועצת העיר. זו הייתה החלטה אמיתית וכל אלה שמדברים על תרגיל כזה או אחר, פשוט לא מבינים על מה הם מדברים".

ואז הגיע הטלפון מראש העיר?
"כן, חזרתי מיום עבודה ארוך, השעה הייתה 11 בלילה, ואני מקבל הודעה מד"ר לסרי, שהיה במרוקו באותם ימים. שפשפתי את העיניים והייתי בטוח שמדובר בטעות, כי בכל זאת אני ויחיאל לא מצויים בקשר טוב בלשון המעטה, עד לאותה שיחה בינינו. השבתי לו בהודעה ואז יחיאל חייג ואלי ושאל לשלומי, שאל אם יש משהו ברמה האישית שהוא יכול לסייע. עניתי לי שהכל הסדר ואז הוא אמר לי: 'אני מבקש ממך שתמשוך את המכתב, ותקפיא את ההחלטה שלך להתפטר עד שאחזור ממרוקו ונשב לשיחה פנים מול פנים'. כמובן שכיבדתי את הבקשה. אני ויחיאל היינו בעבר חברים קרובים, עד שעבר חתול שחור בינינו, והוא דיבר איתי בשיחה הזו כמו חבר מהעבר וזה ריגש אותי מאוד".

אתה בטח הופתעת מהשיחה הזו.
"בוודאי, הרי יחיאל לסרי היה צריך לפתוח שמפניה בעקבות ההחלטה שלי להתפטר. הרי היינו משני צידי המתרס, הייתי משמיע את קולי בישיבות המועצה, בעיקר נגד נושאים שהועלו, ומי שהיה אמור להיכנס במקומי הוא דוד טלקר, שמן הסתם היה נכנס ישר לקואליציה. יחיאל היה צריך לומר כמו שאב אומר על בנו בבר מצווה: 'ברוך שפטרני מעונשו של זה'. אני אומר לך שיחיאל לימד אותי כמה הלכות בדרך ארץ, הוא התנהג בצורה אצילית ומכובדת ביותר, בניגוד לכל התחזיות וזה רק חיזק אותי לקבל את ההחלטה הנכונה להיות חלק מהעשייה הציבורית".

ובכל זאת נראה כי קיבלת תיקים לא הכי משמעותיים.
"ממש לא. הייתה ישיבה בה ישבנו אני, יחיאל וגבי כנפו. הם הציעו לי לקחת תפקיד אופרטיבי בכיר, אבל הסברתי להם שבשלושת החודשים הקרובים אהיה טרוד במשא ומתן מרתוני סביב נמל אשדוד, ואין לי את הזמן להתעסק בנושא גדול נוסף. בסופו של דבר קיבלתי שני תפקידים חשובים. האחד הוא ממונה על קשרי ממשל, אני למעשה אהיה סוג של פרויקטור מטעם ראש העיר מול המשרדים הממשלתיים, ואדאג שכל ההחלטות שמתקבלות על הנייר ייושמו בפועל לטובת פיתוחה של אשדוד. זה תפקיד מעניין ומאתגר, ואעשה הכל כדי להשפיע ולהשמיע את קולי בלי היסוס מול הגורמים הממשלתיים, כדי לפתוח דלתות ולקדם נושאים בוערים.

כל משימה שד"ר לסרי יטיל עליי סביב העניין הזה, אבצע בלב שלם ובנפש חפצה. התפקיד השני הוא טיפול בנוער חרדי בסיכון, נושא חשוב מאוד שלא זוכה להתייחסות מספקת עד עתה. כמו שבכלל האוכלוסייה יש בעיות עם הנוער, כך קורה גם לעיתים במגזר החרדי, וצריך יד מכוונת וכתף תומכת כדי להרים את הנערים הללו ולסייע להם לחזור לדרך הטובה עליה חונכו. כמו שיש סייעת לילדים בבתי הספר הממלכתיים באשדוד, אדאג שיהיה סייען לילדים מתקשים בחינוך החרדי. יש לי תוכנית מסודרת סביב העניין הזה, ואין לי ספק שנצליח להניע את הדברים בצורה מהירה ויעילה".

אתה לא חושש שהחיבור הזה לא יחזיק מעמד?
"עד שאתה לא מנסה, אתה לא יודע מה אתה מפסיד. אני בא עם ידיים נקיות, עם לב נקי, לא לחודש או לחודשיים אלא לתקופה ארוכה כדי לעשות למען הציבור. עד היום ראינו את העשייה מרחוק, מספסלי האופוזיציה וזה צריך להיות מעניין מאוד לעבור לספסלי העשייה. אמרתי ליחיאל ולגבי שאחד הדברים שאני מבקש שיחזרו זה ישיבות הנהלת העיר, כדי שכל חברי הקואליציה ירגישו מחוברים לעשייה, שיקבלו דיווח על מה שמתפתח ומתרחש בפועל. זה חשוב מאוד ואני מאמין שאכן הישיבות הללו יחזרו אחת לחודש".

אתה מתכוון לקרוא לחברי אופוזיציה נוספים להצטרף לקואליציה?
"המסר שלי לאנשי האופוזיציה הוא שלא צריך להיות מקובע במחשבה, וצריך לראות את כלל התמונה. אם יש אפשרות לחבור לעשייה ולהשפיע בצורה ישירה, אז צריך לקבל את האומץ ולעשות זאת. אין כאן משחקי אגו וכבוד, אלא נבחרנו כדי לעשות ולהשפיע. אני רוצה לחזור לציבור בעוד שלוש שנים וחצי עם עשייה, כי בסופו של דבר רק על הדברים הללו נוכל להמשיך להיות אנשי ציבור".

לסיום, מה מתחדש סביב המאבק בנמל אשדוד?
"אני חושב שעובדי הנמל והנציגים הבכירים, התנהגנו בצורה בוגרת ואחראית במשך השנה וחצי האחרונות. לא נגררנו אחרי האמירות הקשות של שר התחבורה ישראל כץ, וחבל מאוד שהוא ממשיך באותו סגנון, למרות שמדינת ישראל כבר השיגה את המטרה שלה לפתוח את שוק הנמלים. עוד 6 שנים יהיה נמל פרטי, והדבר הראשון שהמדינה צריכה זה שגם נמל אשדוד יהיה נמל חזק מכל הבחינות, כדי שבעוד 6 שנים לא יגידו את הדברים שאומרים עלינו היום, על הנמל החדש. אז זו תהיה תמונה אחרת לגמרי, כי מדובר בנמל פרטי עם בעלים שרוצים רק להרוויח כסף, הם לא רואים שום מטרה אחרת מול עיניהם.

אני כבר לא מדבר על המכה הכלכלית שהעיר אשדוד תספוג אם חס וחלילה נמל אשדוד ייפגע. אנו מתחילים משא ומתן מרתוני בכפר המכבייה, ובשלושה חודשים ננסה להגיע להבנות כדי שכל הצדדים יהיו מרוצים. אני מאמין שבסופו של תהליך נהיה אנשי בשורה לטובת העובדים, המדינה וכלכלת ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך