הממשלה תאשר היום בניית 5135 דירות פינוי־בינוי באשדוד

התוכנית מיועדת לאזור שהוגדר כ"מועדף לדיור". מנהל הרשות להתחדשות חיים אביטן: "התחדשות עירונית היא העתיד של הבנייה בישראל"
"מרכז פלדות" הידוע לשמצה יימחק ו-12 בניינים חדשים יקומו על הריסותיו

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא־ביטון והרשות להתחדשות עירונית יביאו היום (ד') לאישור קבינט הדיור הצעת החלטה להכרזה על שמונה תוכניות פינוי־בינוי כ"מתחמים מועדפים לדיור", שבמסגרתן מתוכננות להיבנות 5135 דירות באשדוד. ההכרזה תעביר את התוכניות לתכנון מהיר בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל).

באשדוד תמליץ הרשות על ארבעה מתחמים לפינוי־בינוי בהיקף כולל של כ־5,000 דירות חדשות במקום כ־1,000 דירות הבנויות שם כיום. הגדולה שבתוכניות מקודמת במתחם המעפילים ברובע ב' בעיר. שטח המתחם כ־115 דונם. כיום יש בו 448 דירות והתוכנית מבקשת להכפיל את מספר הדירות פי חמישה לכ־2,360 דירות חדשות. תוכנית נוספת מקודמת במתחם "הרותם־פלדות", שמתפרס על פני כ־155 דונם ברובע ח' של העיר. מספר הדירות המתוכננות שם הן 1,390 במקום 308 דירות ותיקות שיפונו, כולל בניין "פלדות", מבנה עם קירות אסבסט שפינויו מיועד להתבצע בשלב הראשון. שתי תוכניות קטנות יותר מקודמות ברובע ה' בעיר: בנאות ספיר על שטח של 40 דונם שבו מתוכננת בניית כ־880 דירות חדשות, ובאחד העם, מתחם של 17 דונם המיועד לבניית 505 דירות חדשות.

מנהל הרשות להתחדשות חיים אביטן אמר כי "ההתחדשות העירונית היא העתיד של הבנייה בישראל: ב־2018 הגשנו לוותמ"ל 18.7 אלף דירות ובחצי הראשון של 2019 כבר הגשנו לאישור הוותמ"ל קרוב ל־20 אלף דירות".
שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון אמרה כי התחדשות עירונית היא "המשימה הלאומית הבאה להרחבת היצע הדיור. ההכרזה על מתחמי פינוי־בינוי כמתחמים מועדפים לדיור היא חיונית וחשובה על מנת לדאוג גם למרקם הוותיק של הישובים, לצד תנופת בנייה חדשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך