אשדודים – חיים בסרט?

מכללת ספיר ועיריית אשדוד יוזמות מסלול מיוחד של לימודי קולנוע עבור מורים תושבי העיר, שבמסגרתו יופקו סרטים על אשדוד
שלום שטרית צילון: יחצ אשדודשירה

מכללת ספיר ועיריית אשדוד יוצאים יחד במיזם משותף ומתחילים להפעיל השנה מסלול מיוחד לתואר שני בקולנוע המיועד לאנשי הוראה תושבי העיר.

התכנית מיועדת לאנשי הוראה אוהבי קולנוע, בעלי תואר ראשון בכל תחום, וגם למעוניינים לשלב כלים קולנועיים בהוראה בכל תחום הוראה. שתי סדנאות מיוחדות יוקדשו לפיתוח כלים קולנועיים להוראה.

מרכז התכנית הוא סמינרים עיוניים-מעשיים וסדנאות יצירה: כתיבה, בימוי, צילום ועריכה. כל הסטודנטים מקבלים ליווי-חונכות על ידי יוצרי קולנוע ותיקים לפיתוח הסרט התיעודי שיפיקו כפרויקט גמר.

הסרטים אשר הם יפיקו יהיו תיעודיים ויעסקו באשדוד סביב נושא, מקום, דמות, תקופה, משפחה, אירוע וכדומה. הסרטים יוקרנו בפסטיבל קולנוע דרום, פסטיבל מדיטרנה ובאופן קבוע במרכז המבקרים באשדוד וכמובן יופצו ברשתות.

בנוסף, עיריית אשדוד תעניק מלגה של 10,000 שקל למתקבלים למסלול הייחודי הזה, ומכללת ספיר מעניקה הנחה של 20% בשכר הלימוד בשנה הראשונה.

התואר מוכר בהסמכת המועצה להשכלה גבוהה, מוכר לצורכי גמול השתלמות ושבתון ומוכר על ידי משרד החינוך להחזר שכר לימוד.

הלימודים וימשכו שנתיים בימי ראשון במכללת ספיר. הלימודים המעשיים והחונכות האישית יתקיימו במפגשים מרוכזים באשדוד. ההרשמה תהיה פתוחה לפחות עד סוף הקיץ או עד שהמכסה תתמלא.

ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך פרופ’ סמי שלום שטרית הינו תושב אשדוד. ראש התכנית לתואר שני בקולנוע אורי סיון נחשב בתעשייה לאחד הבמאים המוכשרים. הוא ביים וכתב יחד עם ארי פולמן את הסרט “קלרה הקדושה” בשנת 1996.

פרופ' שלום שטרית: "הרעיון לפתח את נושא הקולנוע באשדוד הוא של ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר, שהוא חובב קולנוע ידוע. אני לא מכיר איש שהולך כמוהו לראות סרט פעם בשבוע. דיברנו גם על הקמת סינמטק ובתוכו לימודי קולנוע בחסות מכללת ספיר, אז הגענו לרעיון להתחיל עם קבוצה של מורות ומורים שיביאו את הקולנוע לבתי הספר ולכיתות שלהם. זו בניית תשתית טובה להמשך פיתוח נושא הקולנוע באשדוד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך