"השלכת מגבונים לאסלה מזיקה לסביבה"

"יובלים אשדוד" בפנייה לתושבים: השלכת מגבונים לאסלה מזיקה לסביבה וגורמת לסתימות במערכת הביוב הביתית
יובלים אשדוד

תאגיד המים "יובלים אשדוד" יזם קמפיין למניעת השלכת מגבונים לאסלה. הסלוגן המלווה את הקמפיין: זה לא נסתם סתם מדגיש כי קיימת אחריות שלא להשליך מגבונים לאסלה וכי המגבונים גורמים לסתימות והצפות ביוב רבות בבתי התושבים ובמערכת הביוב הציבורית. מנכ"ל "יובלים אשדוד" שלמה אטיאס ציין כי מידי שנה נגרמים נזקים סביבתיים וכלכלים כבדים כתוצאה מהשלכת מגבונים ובכלל זה סתימות והצפות ביוב במערכות הביוב הביתיות והציבוריות. במקרים רבים הסיבה להצפות היא סתימות ביוב הנגרמות מהשלכת פסולת אסורה לאסלות ולכיורים הסותמת את הצנרת ומציפה את מי השפכים. הגורמים לסתימות הם בעיקר מגבונים אך גם מוצרים אחרים כגון: טיטולים, סמרטוטים, ניילונים, שיירי מזון ועוד.

בעקבות הסתימות במערכת הביוב הביתית התושבים שצנרות הביוב בבתים ובחצרות נמצאים בתחום אחריותם, נאלצים להזמין אנשי מקצוע לטיפול במפגע, דבר הכרוך בעלויות כספיות ניכרות החלות על התושבים, זאת בנוסף לנזקים הסביבתיים והתברואתיים הנגרמים מכך. יש לציין כי אנשי המקצוע של "יובלים אשדוד" עמלים שעות רבות על מנת למנוע גלישות ביוב במערכת הביוב הציבורית ממפגע המגבונים, הן באמצעות ביוביות השואבות את המגבונים מהצנרת והן באמצעות מערכות מתקדמות בתחנות השאיבה של התאגיד, אשר שולפות מידי יום עשרות ק"ג של מגבונים ממי השפכים.

אטיאס ,"אנו פונים לתושבים היות והמערכת הביתית היא באחריותם. המערכת לא נסתמת סתם: הימנעו מהשלכת מגבונים ובכך תחסכו לעצמכם הוצאות מיותרות וגם תשמרו על איכות הסביבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך