הצלחה לבליינד דיי באשדוד

סיכום אירועי הבליינד דיי לשנת 2019 באשדוד מציג הצלחה מרשימה עבור משפחות ויחידים שנטלו בהם חלק ונהנו מכל רגע. האירועים היו חלק מקמפיין ארצי שנועד לעורר מודעות לאוכלוסיית העיוורים וכבדי הראיה
יום העיוור באשדוד
צילום: מרשל אשדוד

בתאריך 2/6 התקיימה פעילות חשיפה חווייתית של ילדים עם עיוורון/לקות ראיה לילדי מועדונית ה"דרור", במסגרת פעילות תגי"ל (תגבור יום לימודים) במרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראיה). פעילות זו מתקיימת מידי שבוע בשיתוף צוות מרש"ל ומורות תומכות ללקויי ראיה ממתי"א (מרכז תמיכה יישובי) אשדוד.

הפעילות החלה בחלוקה לקבוצות. בכל קבוצה התקיימה הסברה של ילדי תגי"ל על לקות הראיה, התמודדות יום-יומית והתנסויות חווייתיות של אביזרי עזר ללקויי ראיה ועיוורים. בכל קבוצה הועברה פעילות ייחודית שהונחתה ע"י ילד עם לקות ראייה וייצגה את כישרונות התלמידים. במהלך הפעילות הכינו קבוצת המטבח הלימודי ארוחת ערב משותפת לכלל הילדים. "ילדי המועדונית נהנו וסיפרו שחוו חוויה מיוחדת, היו מרותקים לשמוע על התמודדות הילדים עם לקות הראיה, ואף לטעום מהכישרונות הייחודיים להם" אמרו במרש"ל.

באירוע אחר, התקיימה פעילות בסימן "אשדוד אינה רואה 6/6", להעלאת המודעות לעיוורים וכבדי ראיה. את המפגש פתחו חברי מקהלת מרש"ל "שירת הלב" והופיעו במחרוזת שירים שמחה וחגיגית, בהדרכתו של יובב שליט. בהמשך, הקהל צפה בהצגת הבכורה "אהבה מנצחת" של חברי קבוצת התיאטרון במרש"ל, בבימויה של ליד בנימין. ההצגה מתארת זוג מאוהב, אמא שתלטנית, דודה תככנית ושקרנית, חבורה ובה אחת עם קשיי ראיה, שניה שצוחקת ללא הפסקה ושלישי שלא מדבר אך שר מהנשמה. "האהבה מנצחת" מבוססת על הסרט "נורית", ומביאה את הקשיים והחוויות שעוברת שושנה בעקבות פרידתה מאהוב ליבה ובעקבות פגישה עם חבורה אשר מאמצת אותה ואת ביתה, נורית, אל ביתם. בזכותם שושנה מבינה כי למרות עיוורונה היא יכולה לראות את השמחה ואת האור שבחיים ושלבסוף גם "האהבה מנצחת".

באירוע נכחו בני משפחה וחברים של חברי התאטרון, חברי מרש"ל, אנשי מקצוע, ארגונים ומתנדבים במרש"ל. "התרגשנו, צחקנו והזלנו דמעה יחד עם השחקנים, אשר בחרו לשתף את הקהל מתוך עולמם הפנימי ושלל רגשותיהם ומאבקיהם הפנימיים" אומרים במרש"ל ומשבחים את הקהל על הפרגון ועל החיבוק האוהב שהעניקו לשחקנים.

האירוע שחתם את הבליינד דיי נערך מיד לאחר חג השבועות, ב-10.6. 50 איש יצאו לטיול משותף בפארק 'טכנודע' בחדרה, ובהם משפחות שבהן ילד עם לקות ראיה/ עיוורון או משפחות בהן אחד ההורים עם לקות ראיה/ עיוורון. הקבוצה החלה את הטיול בשעות הבוקר, בארוחת בוקר משותפת, ולאחריה נסעו למוזיאון המדע. שם חוו הילדים עם הוריהם התנסות ולמידה של תופעות מדעיות מרתקות ועקרונות פיסיקאליים המשפיעים על חיי היומיום שלנו, כדוגמת החשיפה לטכניקת בישול מוקולרי, ואפילו זכו להכין גלידה בתנאי מעבדה. בנוסף נערך סיור מודרך בפארק המדע, השתתפו בשלל פעילויות שהותאמו במיוחד לקבוצות הגיל השונות והונגשו לילדים עם לקות ראייה.

לאחר הביקור בפארק "טכנודע" נסענו לשייט מפנק במרינה בהרצליה, שמש, ים, מוזיקה ואווירה נהדרת ומרגיעה, ולאחריה ארוחת צהריים בשרית עשירה ומפנקת. הילדים וההורים חזרו מרוגשים מהטיול, עם אוסף של חוויות חיוביות ומעשירות. היה מרגש לראות את שיתוף הפעולה בין ההורים לילדים בפעילויות השונות במהלך היום. הטיול סיפק חוויה מעצימה וחיזוק הקשר בין ההורה לילד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך