אייל לחמן – האיש הנכון, במקום הנכון!

בזמן שאייל לחמן אימן את הפועל ב"ש, לפני כעשור בערך, הייתי אחד האנשים הכי קרובים אליו בבירת הנגב. באותם ימים סיקרתי את הקבוצה של אלי זינו ב"רדיו דרום", וכל יום בשש בערב אוהדי הספורט הרבים היו עוזבים את עיסוקיהם, כדי לשמוע את הדיווחים שלנו מה מתחדש בקבוצה שעשתה הכל באותם ימים כדי לחזור לליגת העל.

לחמן הוא שילוב מעניין של מאמן טקטיקן, סוג של גאון כדורגל, שמכיר את שיטות המשחק המרתקות ביותר (כאחד שהיה תלמידו של אברהם גרנט), ובאותה נשימה הוא גם מאמן אבהי שיודע את העבודה בחדר ההלבשה, להטריף את השחקנים כשצריך, להרגיע ברגעים לחוצים וגם לזרוק מהאימון את הכוכב הכי גדול, אם יש צורך בכך. הוא חסיד של שחקנים צעירים, וכבר גילה כמה וכמה כישרונות בכדורגל הישראלי.

יחד עם זאת, במבחן התוצאה הוא לא הצליח עד עתה לתרגם את יכולות האימון הגבוהות שלו, להצלחה של הקבוצות אותן אימון בכר הדשא, וברוב המקרים לחמן נאלץ לסיים את דרכו עוד לפני שהעונה הסתיימה. יש לי תחושת בטן שמשהו הולך להתחבר בשילוב המעניין הזה של מ.ס. אשדוד בליגה הלאומית לאייל לחמן, שרעב להצלחה כדי לחזור למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי, ולא בעמדת הפרשן. באשדוד יש סגל שחקנים נדיר של שחקנים צעירים, שחלקם כבר הוכיחו את עצמם בליגה הבכירה. עם העבודה היסודית של לחמן, והקו הברור של ג'קי בן זקן לתת להם במה, אותם צעירים עשויים לשדרג את עצמם בצורה בלתי רגילה תחת ידיו של לחמן. הוא יודע את העבודה מול הדור הצעיר, ושחקן כמו ניב זריהן לדוגמא, יפרח בעונה הקרובה. אני מוכן לחתום על זה.

לחמן גם יודע לשים את האצבע על שחקנים זרים ממדינות אפריקה, כאלה שעדיין לא גילו אותם. סוג של יהלומים לא מלוטשים. האגדות מספרות שיש ללחמן בבית אלפי דיסקים עם ביצועים של שחקנים בוסריים שכאלה, וכל לילה לפני השינה הוא רואה כמה עשרות שחקנים לפני שהוא עולה לישון… אם אשדוד תתחזק ב-2-3 זרים איכותיים, כאלה שלחמן יכול להצביע עליהם ככישרון גדול במחיר נמוך יחסית, יחד עם הבסיס הקיים בקבוצה והעבודה של המאמן החדש, אני מעריך שאשדוד עשויה לחזור לליגת העל כבר בעונה הבאה.

אני מאוד מאמין בכישורים של המאמן החדש שהגיע לאשדוד, ואפילו אמרתי בעבר ב"רדיו דרום" את המשפט הבא: "אייל לחמן הוא מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי, ואין לי ספק שבעוד כמה שנים הוא יאמן את נבחרת ישראל". האמירה הזו אומנם, בשלב הזה, לא נשמעת טוב, יש כאילו שיטענו כי היא מגוחכת, אבל אני עדיין מאמין ביכולות שלו להגיע לרמות הגבוהות ביותר, כי בכל זאת אני לא רואה טאלנטים גדולים עומדים על הקווים בליגת העל שלנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך