פסטיבל מדיטרנה ה-7 באשדוד

הפסטיבל נפתח בהקרנה חגיגית של ז'אם - הסרט הראשון ב'מדיסינמה' פסטיבל הסרטים של מדיטרנה בשישי בבוקר, אליו הגיעו כ- 600 צופים שנהנו טרם ההקרנה מקבלת פנים חגיגית ומתוקה בליווי אנסמבל של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד
פסטיבל מדיטרנה ה-7 באשדוד
צילום: גיל לוי לדוד אסייג

בימים הקרובים יוקרנו 12 סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים, שנבחרו בקפידה על ידי סיגל ראש היועצת האמנותית בתחום הקולנוע של הפסטיבל וילוו באירועים חגיגיים, הקרנות בכורה ומפגשים עם חלק מיוצרי הסרטים, באולמות 'הוט סינמה' בקניון 'סי-מול'.
אגב, אם רכשתם כרטיס לאחד ממופעי הפסטיבל, תוכלו לקבל כרטיס לסרט ב-10 ₪ בלבד.

במוצ"ש, התקיים אירוע פתיחה של תערוכה חדשה העוסקת בגבריות הישראלית במוזיאון אשדוד לאמנות אליו הגיעו מאות אנשים לראות, לחוות ולהתרשם מיצירות של למעלה מ- 40 אמנים ישראלים מתקופות שונות. בפאטיו המוזיאון נהנו המבקרים ממוזיקה 'לייב' של חיים לרוז עם שלושה נגנים, שלוש סוגי בירה בוטיק ישראלית חופשית מהחבית ואווירה מחשמלת במיוחד.

צילום: גיל לוי לדוד אסייג

התערוכה "גוף ראשון, יחיד" בוחנת גברויות באמנות הישראלית ומהווה המשך של מגמה בולטת בישראל בשנים האחרונות שבה הגבריות נבחנת מחדש ומפורקת מהנחות היסוד שלה, מנפצת לרסיסים את סמלי העולם הישן ועושה צלילה סקרנית אל תוך סמלי הגבריות הישראלית של העולם החדש ביחס לעולם הישן ובאופן שבו הגבר הופך לאובייקט אמנותי.

במקביל, על במת המשכן לאמנויות הבמה סגר מועדון הזמר את עונת המנויים ופתח את תחום המוזיקה בפסטיבל, במופע 'תחת שמי ים תיכון', בערב של קסם ים תיכוני מלא בנוסטלגיה והתרפקות על מיטב השירים, הצבעים והקולות של פסקול החיים בישראל.
על הבמה כיכבו ושרו מי אם לא גדולי הזמר העברי – אביבה אבידן, גלית גיאת, עופר כלף, מתי סרי, אנה שפיץ בליווי תזמורת מועדון הזמר בהנחייתו של אבי חן ובניהולה המוזיקלי של גילה חסיד.

בימים הקרובים מחכה לכם תכנית אמנותית מלאת הפתעות, במסגרתה יתארחו אגדות חיות לצד השמות והמופעים העכשוויים החמים מהארץ והעולם. כבר הערב (ראשון, 16.06) תוכלו להנות ממופעים שונים:
בשעה 20:00- 'הסלון של אלייב' במונארט
בשעה 20:30- חנן בן ארי בבית יד לבנים (סולד אאוט)
ובשעה 21:00 אלאפטריה ארווניטאקי ויאניס קוצירס במשכן לאמנויות הבמה (סולד אאוט)

לכל מה שמחכה לכם בפסטיבל >> https://www.medifestival.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך