מאין יבוא עזרי?

עם האוכל בא התיאבון. עם תום עונת הכדורסל לפני מספר שבועות, החליטו קברניטי קבוצות הכדורסל של מכבי אשדוד ומכבי "בן" בנות אשדוד כי לעונה הבאה הם רוצים שדרוג משמעותי ולשם כך יש צורך להגדיל את התקציב. שתי הקבוצות, ביחד ולחוד, ניסו ועדיין מנסות לגייס לצורך כך את הגופים המסחריים הגדולים באשדוד, הן חברות בנייה והן מפעלים, אך לפי שעה ללא הצלחה. בשל כך, מאווייהם תלויים כעת בעיקר בתמיכתה של העירייה ובנכונותה להגדיל את סכום התקציב אותו היא מעבירה למועדונים. לצורך כך, נקבעו פגישות עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שם יציגו בפניו את תכניות העבודה לשנה הבאה לצד הדרישה הכספית העולה מהן.

מכבי אשדוד (גברים)
החצי השני המוצלח של העונה, בהנהגתו של המאמן צביקה שרף, גרם להנהלת הקבוצה לראות את הדברים בצורה קצת שונה. מיד עם סיום העונה נעשתה פנייה לשרף בבקשה להאריך את חוזהו גם לעונה הנוכחית, אך שרף התנה את הסכמתו בכך שהקבוצה תעמיד תקציב גבוה וייבנה סגל שחקנים שיוכל להתמודד בפלייאוף העליון ולא בתחתית הטבלה. יש לציין כי שכרו של שרף לבד הוא כ-100,000 שקל לחודש, שיחד עם הוצאות ומענקים מגיע למיליון שקל לעונה. התקציב הנוכחי עמד על כ-6 מיליון שקל, וכדי להיענות לדרישותיו של שרף, כמו גם לשכרו, רוצים לגדול לאזור ה-10 מיליון. אם לא יימצאו ספונסרים ותומכים אחרים, עיקר הנטל ייפול על העירייה, שכלל לא בטוח שתסכים למהלך כזה, כשכבר היום היא מתקצבת את הקבוצה בכ-3 מיליון שקל.

מכבי "בן" בנות אשדוד
מצבה של קבוצת הנשים דומה מאוד לזה של הגברים רק בהבדל אחד, הקבוצה היא אלופת המדינה כבר שנתיים רצופות, וסיפקה הופעה הירואית ביורוקאפ בעונה החולפת, הופעה שהביאה אותה עד לחצי הגמר האירופי. גם בבנות אשדוד רוצים להגדיל את התקציב, ויש הקוראים אפילו להעמיד קבוצה שתשתתף ביורוליג, שזהו המפעל האירופי הבכיר. ההופעה ביורוקאפ עלתה לקופת המועדון כמיליון שקל, למרות שהתקצוב המקורי עמד על כמחצית הסכום, וגם אם יוחלט בסופו של דבר להישאר ביורוקאפ, יש צורך בתוספת תקציבית. לאחרונה אף נשמעו קולות בסביבתה של היו"ר טאלי קריאף, שאמרו כי היא שוקלת לפרוש מתפקידה, וזאת לאור הקושי התקציבי והשחיקה הגבוהה שנוצרה אצלה עקב ההתמודדות בכל המפעלים והצורך לתמרן. יש לציין כי קריאף עושה את תפקידה בהתנדבות מלאה.

כפי שהדברים נראים כעת, עבור שתי הקבוצות המוצא האחרון הוא ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שייאלץ להכריע באם להגדיל את התקציב ולתת לקבוצות את מבוקשן (או חלק ממנו) או שמא להשאירו על כנו ולתת לקבוצות להתמודד עם מה שיש, או להמשיך ולחפש מקורות מימון חיצוניים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך