נמנע אסון: מתרחצים הצילו שני ילדים מטביעה בחוף גיל

בשבת אחר צהרים החלו שני אחים בני 7 ו-9 לערך לטבוע בחוף גיל באשדוד. עירנות של מספר מתרחצים מנעה טביעה בטוחה. שניים מהם, יוסי מלול ואיציק איטח הצליחו להגיע אל הילדים ולהציל אותם. איטח גיבור היום: "אם לא היינו מגיעים זה היה נגמר באסון, במוות. שחיתי אליהם והיה אחר כך גם לי קשה לחזור וחשבתי על האנשים שקופצים להציל וטובעים בעצמם, אבל את ידענו שאת הילדים האלה אני נחזיר לחוף". חוף גיל אינו מוכרז ואין בו סוכת מציל.
הים של אשדוד

אסון גדול נמנע אחר הצהרים בשעה 4 לערך, היום, שבת בחוף גיל. אסון שיכול היה להיות מבחינת טרגדיה נוראית למשפחה אשדודית ולעיר שלמה. אסון שנמנע בזכות שני מתרחצים, גיבורים.

הכל החל בשעה 4. אנשים שרחצו בחוף גיל שמעו צעקות חזקות של מספר מתרחצים: "יש ילדים שטובעים כאן. בואו מהר להציל אותם". עשרות רבות של אנשים רצו לעבר המקום. חלק גדול מהם התייצב על קו החוף ובודדים קפצו אל המים. שם ראו שני ילדים, באזור השובר, שאחר כך הסתבר כי הם אחים, בני 7 ו-9 לערך, כשהם מתחילם לטבוע ולא מצליחים לחזור אל החוף. הילדים נסחפו יותר ויותר אל מתחת לגלים ונראה כי הם לא מצליחים לנשום.

שני גיבורי היום שהגיעו אליהם היו איציק איטח ממתנדביה הגדולים של העיר ויוסי מלול, ששהו במקום עם משפחותיהם. השניים הצליחו להגיע לשני הילידים לאחר שחייה בת מספר דקות שנראתה כמו נצח, הצליחו איטח ומלול להחזיק את ראשם של הילדים מחוץ למים והביאו אותם בכוחות אחרונים לחוף.

איטח, אחד מגיבורי היום מספר: "רצנו כמו מטורפים. לא ידענו מי במים. נכנסו בריצה לתוך הגלים מבלי לחשוב. הגענו אליהם והיה ברור שעוד כמה דקות אם לא נגיע זה  נגמר באסון חס ושלום, במוות. בחזרה סחבתי את הילד במים והיה קשה מאוד להגיע שוב לחוף. נזכרתי באותם אנשים שנכנסו להציל אנשים אחרים ובסוף טבעו הם, אבל ידעתי שאני את הילד אציל. בכוחות אחרונים ועזרה אחר כך של אנשים נוספים הוצאנו את הילידם".

האמא שהגיעה הייתה מבוהלת. הם הודתה למלול ואיטח ובכתה מאוד. היא לא ידעה את נפשה מרוב שמחה שמהולה בפחד. הודתה לשניים חיבקה אותם והבינה שהרגע, בזכות שני אנשים זרים, הילדים שלה חיים. חשוב לציין כי חוף גיל אינו חוף מוכרז. במקום אין סוכת מציל.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך