להתראות ניר קלינגר, שלום אייל לחמן

לאחר שתי עונות בסיומן ירדה הקבוצה לליגה הלאומית, נפרדו השבוע דרכיהם של ניר קלינגר ומ.ס. אשדוד, מי שמונה למאמן הקבוצה הוא אייל לחמן, איש כדורגל מבריק, שלצד הצלחות גדולות ידע גם מספר כישלונות, אך השקפת עולמו ודרך עבודתו כמדריך ומחנך, גרמו לג'קי בן זקן לתת לו את המפתחות להיות האיש שיצעיד את מ.ס. אשדוד בחזרה לליגת העל

אחרי מספר שבועות של אי ודאות לגבי זהות המאמן, הודיע מועדון ספורט אשדוד בתחילת השבוע כי אייל לחמן הוא המאמן שיחליף את ניר קלינגר, ועל כתפיו מוטלת המשימה להחזיר את הקבוצה לליגת העל כבר בעונה הקרובה. "מתוך חשיבה לטווח ארוך ומהיכרות ארוכת שנים, ג'קי בן זקן בטוח ביכולתו של אייל לחמן לקדם את בוגרי מחלקת הנוער לשחקנים מובילים, ואיתם להחזיר את אשדוד למקומה הטבעי בליגת העל, כעיר כדורגל מובילה בישראל", אמרו במועדון.

לחמן הגיע לאשדוד ביום שלישי האחרון וכבר החל בסבב פגישות עם אנשי המקצוע במועדון, כשהוא אף צפה בסרטוני וידאו של שחקני הקבוצה וקטעים ממשחקי העונה שעברה, כשאחת המשימות הראשונות שלו הוא גיבוש סגל השחקנים איתם תצא אשדוד למסע החזרה לליגה הבכירה. לחמן מודע גם לצורך של חיבור המועדון עם הקהילה והאוהדים בעיר, ומוכן להירתם למשימה בשמחה.

"תפקידי הוא להחזיר את הקבוצה למרכז הכדורגל הישראלי, אבל כרגע זה לא יהיה נכון להגדיר מטרות", אמר לחמן, שנשמע משוכנע ביכולתו ליצור קבוצה שתאחד בחזרה את מחנות האוהדים, בתכנית הרדיו "עושים ספורט". "לא אגיד שלא חשבתי על הבעיות עם האוהדים. ראיתי ושימשתי כפרשן בחלק מהמשחקים האחרונים של אשדוד. הסיפור עם הקהל הוא דבר מטריד, אבל אני מניח שעם שיתוף שחקני בית ונוער ופגיעה בשחקני הרכש, נוכל להפוך לקבוצה תוססת ולהדביק את העיר, כי אנשים אוהבים להתגאות בעיר שלהם. אם הם עדיין ירצו לתפעל קבוצות קטנות, אז אני אפילו אשמח לבוא ולהעביר אימון אחד. ברגע שנהיה קבוצה טובה ותוססת, אז תושבי העיר יתחברו אלינו".

לשאלה איך הוא מתכוון לעבוד עם בוס דומיננטי כמו בן זקן, השיב לחמן: "עבדתי עם יושבי הראש הקשים ביותר – אלי זינו בבאר שבע, אבי ועמוס לוזון במכבי פ"ת. בכל מקום יש אנשים דעתניים, שמשקיעים כספים ורוצים להתערב. צריך לדעת לרתום אותם ולא להשאיר אותם בחוץ. אני מכניס אותם לחדר ההלבשה, הם שומעים איך אני מכין את השחקנים ואיך אני מרגש אותם. גם הם נדבקים בזה. שיחות בין בעלים למאמן הן לא דבר פסול, אבל הבעלים אף פעם לא מתערב בהרכב. זו העונה ה-20 שלי בכדורגל ומעולם לא היה דבר כזה, גם לא אצל איזי שירצקי בקרית שמונה. מותר להם להביע דעות, לחבק, לעשות פרצופים, אבל לא התערב בקביעת ההרכב".

"שאלתי את ג'קי אם עדיין יש לו תשוקה, הוא אמר שהיא קיימת ולכן אני סומך עליו", הוסיף לחמן, שעוד לא יודע איך ייראה הסגל שלו בעונה הבאה ואילו שחקנים יעזבו, אך הוא בטוח ביכולתו להוציא הרבה יותר מהשחקנים שיישארו בקבוצה. "אגרום לשחקנים שיישארו להיות טובים יותר ממה שהיו עד היום", אמר. בסגל הקבוצה צעירים מוכשרים מבטיחים כמו מיכאל אוחנה, אור אינברום, ניב זריהן, גדי קינדה, דין דוד ואחרים, עליהם הקבוצה צפויה להתבסס בליגה הלאומית בעונה הבאה, יחד עם הוותיקים יותר ישראל ראש, רועי בקל, חן עזריאל ותום מונד. לחמן, שאימן לאחרונה את הפועל אשקלון והפועל ראשל"צ, יחזור אל מאחורי הקווים אחרי הפסקה של שנה. את ההישג הגדול ביותר שלו רשם לחמן כמאמן בני סכנין, אז הוביל את הקבוצה הצפונית לזכייה היסטורית בגביע המדינה ולאחר מכן אף הדריך אותה בהופעתה בגביע אופ"א עד שהודחה ע"י ניוקסל האנגלית.

לחמן, המשמש כפרשן טלוויזיה מוערך ומרצה בכיר בקורס מאמנים, נחשב כמי שיש לו ידע עצום בעולם הכדורגל והוא מעורה מאד במה שקורה בליגות השונות בעולם. לחמן גם ידוע כאיש חינוך, האוהב לעבוד עם שחקנים צעירים ולטעת בהם יסודות, תוך שהוא מקפיד על סדר ומשמעת. לאשדוד מגיע לחמן ללא צוות מקצועי מסייע, והשבוע התבטא כי הוא רוצה לבנות את הצוות המקצועי סביבו מתוך המועדון, עם אנשים המכירים את המערכת ויכולים להוביל אותה קדימה. עם חזרתו של ג'קי בן זקן מחופשה בחו"ל, השניים יישבו ויגבשו את סגל השחקנים שיפתח את האימונים בעוד כשלושה שבועות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך