אלון חסן הרעיד את המדינה, אבל לא חשב על עצמו…

אלון חסן חשף את פרצופה המכוער של מערכת אכיפת החוק, ולמעשה ייכנס לספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל, כאיש שהצליח לפתוח תיבת פנדורה, שאצרה בתוכה פרשה מצחינה, בה מככבים קצינים בכירים מושחתים שחברו לעורך דין מסוכן ותאב בצע, והכל מתוך כוונה להתעשר, תוך שהם רומסים את שלטון החוק וכל מי שנמצא מולם.

עד שחסן קם והחליט לעשות מעשה, לתעד את שיחותיו עם עורך דינו רונאל פישר, לאחר שנדרש לשלם 150 אלף דולר כדי שתיק החקירה נגדו ייסגר. חסן הגיש למח"ש על מגש של זהב חומר רב ערך, נדיר בכל קנה מידה, ובמקום שידרוש לחתום על עסקת טיעון, כפי שרבים אחרים עושים ועשו בפרשיה זו ובפרשיות אחרות, הוא לא דרש דבר. בכך חסן סייע למדינה להיפטר מאנשי חוק מושחתים ומסוכנים, אבל לא דאג לעצמו ובסופו של דבר ייאלץ להתמודד עם כתב אישום שמגובש נגדו בפרשות שונות סביב נמל אשדוד.
בתחילת הפרשה היו כאלה שזלזלו בטיעוניו של חסן, חשבו שהוא חי בפנטזיה. הרי אף אחד לא רצה להאמין שקציני משטרה בכירים סוחרים בחומר רב ערך המגיע מחדר החקירות, ומעבירים את המידע לעורך דין, אלוף הארץ במניפולציות, שבזכות הכריזמה הבלתי נגמרת שלו, הצליח להפיל רבים בפח.

למען האמת, גם חסן עצמו לא האמין עד לאן הפרשה המדהימה הזו מסתעפת, כאשר כמעט כל יום נרשמים התפתחויות חדשות ומעצרים של אנשי מפתח. חסן פתח את התיבה, ומשם החלו לקפוץ בזה אחר זה כוכבים חדשים, באחת הפרשיות המסעירות שידעה המדינה.
חסן ראוי לכל המחמאות על האומץ וההגינות שהפגין בפרשה הזו. הרי אם הוא היה בוחר לשלם את 150 אלף הדולרים, קיים סיכוי גבוה מאוד שרוב התיקים נגדו היו נסגרים, כפי שעו"ד פישר פעל בכמה דוגמאות אחרות. הוא לא נכנע למסע הסחטנות של פישר, חשף את הפרשה, וכעת יצטרך להילחם על שמו הטוב בבית המשפט, עם כתב אישום לא פשוט שכאמור מגובש נגדו.

ביום רביעי בבוקר הוגשו כתבי האישום בפרשת פישר, המייחסים למעורבים שיטות שנדמה שנלקחו מסרטים על הפשע המאורגן. על פי האישום, רב-פקד ערן מלכה היה מעדכן את עו"ד פישר בתיקים רגישים, והשניים היו מתאמים ביניהם את הדרך ליצור קשר עם גורמים הקשורים לאותם תיקים, על מנת שאלה יהפכו להיות לקוחות של פישר, והוא יגיש להם חומרים הקשורים לחקירה, ויבהיר להם שיש לו קשרים במשטרה, ימסור להם פרטים מוכמנים מתוך החקירה, ויציג להם שיש ביכולתו לסייע להם. השניים קיבלו סכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים, "שאותם חילקו ביניהם באופן שווה".

על פישר נאמר: "עסקינן באדם חסר גבולות באופן קיצוני, בתופעה עבריינית שהשחיתה לכאורה כל חלקה טובה. תופעה עבריינית שמתגלמת בעבריינות של אדם. מדובר בכתב אישום נדיר. החקירה חודשה לאחר כתב האישום בעקבות הדברים שמסר מלכה וטרם נאמרה המילה האחרונה. פישר הוכיח יכולת מניפולטיבית ברמה גבוהה ביותר, הוא רמס ערכים כמעט מקודשים בשם תאוות בצע".

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך