הסלמה בדרום: צה"ל תקף בעזה בעקבות ירי רקטה לעבר ישראל

חודש וחצי אחרי הסבב הקודם, המצב בדרום מתחמם, מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה, מעט לאחר חצות, הלילה, לעבר קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה.

למעשה, הלילה הייתה טבילת האש הראשונה של מערכת ההתרעה החדשה של פיקוד העורף שנכנסה לפעולה רק כמה שעות קודם לכן, אמש ב-17:00. ההתרעה ידעה להפריד בין נירים לקיבוצים צמודים אליו ולהפעיל את האזעקה רק בו.

בעבר, כאשר נורתה רקטה לאזור הופעלה האזעקה גם בקיבוץ עין השלושה וגם בקיבוץ כיסופים הסמוכים לנירים. המשמעות: מאות משפחות המשיכו הלילה לישון מבלי שהיו צריכות לנוס למרחבים המוגנים שלא לצורך.

כמה שעות קודם הירי הרקטי הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על "הטלת סגר ימי מלא" על רצועת עזה. מדובר בתגובה חריפה למדי, ביחס לעבר, והיא הגיעה בעקבות שיכורים של 2 בלוני נפץ שהתפוצצו אתמול בצהריים מעל יישוב במועצה האזורית אשכול. בנס לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במקביל, כ-10 דליקות פרצו אתמול בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה ובסך הכול כ-20 דליקות מאז תחילת השבוע. מצה"ל נמסר הבוקר כי הוא "רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך