קרב חייו של אלון חסן!

אלון חסן, שהוביל לחשיפת פרשת השחיתות הגדולה של רונאל פישר, יועמד לדין בעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וסחיטה. כך הודיעה פרקליטות מחוז דרום

"אם הייתי משלם, תיק החקירה נגדי היה נסגר", כך אומר בצורה ברורה יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן, בעקבות החלטת פרקליטות מחוז דרום, להגיש נגדו כתב אישום חמור. כתב אישום נגד חסן כולל עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, סחיטה באיומים, קשירת קשר לקבלת דבר במרמה וכן הלבנת הון. בנוסף לחסן, הפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת להעמיד לדין את שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, בגין מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

חסן עצמו זוכה לפידבקים חיוביים, על כך שחשף את אחת מפרשיות השחיתות החמורות במדינה. כזכור, פריצת הדרך בפרשת פישר הייתה בחודש יולי 2014, אחרי מפגש בין עורך הדין לאלון חסן. הפגישה ביניהם תועדה בסרטון שבו נראה חסן מניח תיק מזומנים מתחת לשולחן. חסן קם ללא התיק ונשאר במסעדה, ופישר יצא מהמקום עם שני תיקים. בשלב זה נראה חוקר מח"ש שהמתין בהסוואה, ממהר בעקבות פישר, גם מחוץ למסעדה. בתיק נמצאו 150 אלף דולר שהיו מיועדים לחילוץ של חסן מהאישומים שהיו נגדו.

כמה חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2014, הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את חסן, בנוגע לעבירות מרמה, הפרת אמונים בתאגיד, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

חסן נעצר כחמישה חודשים לפני הודעת המשטרה, בחשד לעבירות בהיקף של מיליוני שקלים. מלבדו, עצרה המשטרה 15 בני אדם, ובהם עובדים בעבר ובהווה ובכירים מאוד בנמל אשדוד. על פי החשד, יצרו גורמים בנמל מנגנון לקידום ענייניהן של חברות פרטיות בשליטת מקורבים, ומנגנון זה תועל לספק רווח בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מהחברות. בין היתר, נטען כי העובדים הפעילו לחץ שנועד להבטיח את שכירת החברות המקורבות. הם עשו זאת גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל  ובקופה הציבורית.

עו״ד בני כץ, סנגורו של אלון חסן תקף את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "כך יעשה לאיש אשר חשף את השחיתות האיומה במשטרה בניצוחה של פרקליטות מחוז ועו"ד פישר, שחיתות שספונה עמוק עמוק גם בתיק נמל אשדוד, שאותו חקר ערן מלכה כראש צוות".

חסן עצמו אמר בצורה ברורה לכלי התקשורת: "אם הייתי משלם, תיק החקירה נגדי היה נסגר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך