בשורה לתושבי אשדוד והדרום: נפתח מכון הקרנות באסותא

מכון רדיותרפיה חדש ומתקדם נפתח בבית החולים אסותא אשדוד
בשורה לתושבי אשדוד והדרום: נפתח מכון הקרנות באסותא
רדיותרפיה הקרנות צילום: אסותא

מכון רדיותרפיה מתקדם נפתח בבית החולים אסותא אשדוד. הקמתו מהווה בשורה לחולים תושבי הדרום ואשדוד במיוחד, שעד כה נאלצו להרחיק לצורך טיפול ולנסוע לביה"ח סורוקה בדרום או לשיבא באזור המרכז. הטיפולים במכון החדש נעשים בהתאם לאמות המידה החדשניות ביותר ובאמצעות מכשירים מהמתקדמים בישראל מדגם Varian TrueBeam. בקרוב צפויה להיכנס למכון טכנולוגיית 'ExacTrac' הדינמית, המאפשרת מיקוד הקרינה בצורה מדויקת ביותר לגוף הגידול, עד לרמה של מילימטרים בודדים – יכולת שאינה קיימת עדיין בשאר המכונים בארץ.
מנהל המכון, ד"ר אלי ספיר, הגיע לאסותא אשדוד ממכון הרדיותרפיה בביה"ח 'הדסה' עין כרם, בה שימש במשך שנים רופא בכיר. בהמשך עבר השתלמת במשך למעלה משנתיים באוני' מישיגן שבארה"ב (אחד המכונים הטובים בעולם). עם שובו לישראל עבד במח' הרדיותרפיה במרכז הרפואי אסותא רמת החייל, אשר מלווה מקצועית את המחלקה החדשה באשדוד. ד"ר ספיר מסביר כי טיפולי הרדיותרפיה שיינתנו במחלקה מתמקדים בטיפול קרינתי שמיועד לריפוי בחולים רבים, כולל בחלק מהמקרים בהם התגלו אצלם גרורות בודדות של גידולים סרטניים, וכן לשיפור תוצאות טיפולים מקבילים על ידי הכנה לניתוח כטיפול מקדים או כטיפול משלים לניתוחים שכבר נעשו. בנוסף טיפול קרינתי הוא כלי יעיל ביותר בטיפול מקל בתסמיני סרטן בחולים עם מחלה גידולית מפושטת ואף עשוי להאריך חיים. "מדובר בעצם בטיפול שמבוסס על קרינת הרנטגן שאנו מכירים" הוא מסביר, "אם כי הקרינה עוברת האצה באנרגיה עוצמתית וממוקדת שמתמקדת בגידול עצמו. היכולות היום מאפשרות לספק מקסימום קרינה לאזור הנגוע, תוך מניעת קרינה ליתר האזורים. המאיצים החדשים שמים את אסותא אשדוד בחזית הרדיותרפיה העולמית, ויאפשרו לנו להציע למטופלינו את כל סוגי טיפול רדיותרפי מודרניים אשר ניתנים במכוני קרינה המתקדמים ביותר בארה"ב ובאירופה, כולל טיפולי רדיוכירורגיה מוחית ואיברים אחרים בגוף האדם (SBRT) וניתור ממוקד ומדויק של הגידולים הנמצאים בתנועה (למשל בגידולי ריאה או כבד). במכון שלנו ניתן טיפול עם דגש על יחס אישי חם ותומך".
מטופלת שמתמודדת עם סרטן השד וחנכה את המכון כבר ביומו הראשון מספרת, "עד עכשיו כל טיפול 'שרף' לי את כל היום, שעות של נסיעה בכבישים הפקוקים הלוך וחזור, בנוסף להמתנה בבית החולים עצמו. מעכשיו, אני יוצאת מהבית וזוכה לטיפול בטכנולוגיה מתקדמת וביחס אישי במרחק של כמה דקות, כך שלפחות הסבל של הנסיעה נחסך ממני".
גם אנטולי, תושב רחובות בן 79, הגיע לעבור את הטיפול באשדוד. אנטולי, שמראהו רחוק מלהזכיר את גילו המתקדם ("זה הכל בזכות אשתי", הוא אומר) מספר כי הגיע לבית החולים אסותא אשדוד דווקא למחלקה הקרדיולוגית, בהמלצת רופא המשפחה שהפנה אותו לאשדוד. "אני נהנה מהשירות, מהמקצוענות אך בעיקר מהיחס של הצוות, וזו הסיבה שכאשר אני נזקק לטיפולי הרדיותרפיה ונודע לי שגם אותם אפשר לקבל באשדוד, החלטתי להגיע לכאן כדי לקבל את הטיפולים".
הוא מספר כי עלה לישראל לרוסיה בשנת 2000, כאשר מיד לאחר שעלה קיבל את האירוע הלבבי הראשון. "אם הייתי ברוסיה לא היה לי סיכוי לחיות. כאן אני נהנה משירותי רפואה מתקדמים, שבזכותם אני חי למרות שאני מתמודד עם רקע לבבי לצד גידול סרטני".
ד"ר אלי ספיר, מי שעומד בראש המכון, מסכם בסיפוק את יומו הראשון של המכון, שכבר זוכה לביקוש. "לקח לנו זמן רב לגבש את הצוות, שהגיע ממרכזים רפואיים שונים כך שנדרשנו לגבש שפה משותפת ופרוטוקולים אחידים ולבסוף יצרנו יחידה מובחרת. מדובר ללא ספק בקפיצת דרך משמעותית שנעשתה למען התושבים, וכעת אנו מוכנים לקלוט את החולים הראשונים, כשאין לנו ספק שנוכל לתרום לריפוי או להקל על המחלה עמה הם מתמודדים, וזאת בזכות המכשור המתקדם, הידע, אך בעיקר הלב והרצון לעשות הכל עבור כל אחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך