סגנית אלופה בגירושין? אשדוד במקום השני בגירושין בישראל

בין הערים הגדולות, באר שבע "מובילה" עם עלייה של 22% ואחריה אשדוד (18%), תל אביב יפו (16%), נתניה (13%) פתח תקווה (9%), חיפה (4%). בתחתית הרשימה, אלה המצטיינות ב"שלום בית" - ירושלים (7%-) וראשון לציון (8%-).
סגנית אלופה בגירושין? אשדוד במקום השני בגירושין בישראל

בפילוח לפי יישובים נמצא כי מספר המתגרשים בגדרה טיפס בלא פחות מ-86%. מספר המתגרשים בכל הארץ עלה אשתקד בכמעט 5% ביחס ל-2017, זאת לעומת ירידה של אחוז אחד בדו"ח השנתי הקודם. ומה המצב באשדוד?

מנתוני בתי הדין הרבניים עולה כי מספר תושבי גדרה שהיו נשואים כדת ונפרדו בשנה החולפת זינק וכמעט הכפיל את עצמו ביחס ל-2017, עד שהוא מציב את המושבה בראשות הטבלה הארצית באחוזים. בתחתית הרשימה ניצבת בגאון העיר החרדית ביתר עילית, שם נחתך מספר המתגרשים בתוך שנה אחת בכמחצית.

 

בין הערים הגדולות, באר שבע "מובילה" עם עלייה של 22% ואחריה אשדוד (18%), תל אביב יפו (16%), נתניה (13%) פתח תקווה (9%), חיפה (4%). בתחתית הרשימה, אלה המצטיינות ב"שלום בית" – ירושלים (7%-) וראשון לציון (8%-).

על פי נתונים מספריים, מספר המתגרשים בתל אביב בשנה החולפת עומד על 750 זוגות, לעומת 649 בשנת 2017 (עלייה של כ-16%), ובירושלים – 733 זוגות נפרדו, לעומת 788 בשנה שלפניה (ירידה של כ-7%). באבן יהודה התגרשו השנה 18 זוגות בלבד (ירידה של כ-18% מהשנה שלפניה).

 

בתי הדין הרבניים מדווחים עוד כי יחידת התרת העגונות הפועלת בהם הצליחה להשיג גט ל-149 נשים שבעליהן נעלמו בארץ ובחו"ל, בין היתר בזכות הפעלת שלוש חברות חקירה פרטיות לאיתור הסרבנים ברחבי העולם. בנוסף ניתנו 156 החלטות לצווי הגבלה נגד גברים ונשים שאינם מקיימים פסקי דין שחייבו אותם בגירושין וכן שלושה צווי מאסר. לפי הדו"ח נרשם צמצום של תופעת הסרבנות, המתבטא בירידה של כ-25% במספר הפניות לאגף העגונות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך