"המטרה ליצור קבוצה לגיטימית בליגת העל שלא מנסה לשרוד ברגע האחרון"

רוני אוואט מאמנה החדש/ישן של מועדון ספורט אשדוד מדבר. הוא כמעט חתם בהפועל אדומים אשדוד, אבל עכשיו הוא מתכנן את העונה הבאה של הקבוצה מליגת העל. אוואט יעבוד בצמוד למשה אוחיון, שהשאיר את הקבוצה בעונה שעברה בליגה. הקבוצה תחפש מחליף לדן ביטון. רועי משפתי אמור להחליף בשער את יואב ג'ראפי, אם וכאשר יעבור להפועל ת"א. בתכנון עוד לחפש בלם, בלי קשר לבקשת החנינה של חאתם עוביידה וכנראה שוער שיאבק עם משפתי על המקום.
אוואט
אוואט. (טל.אקוקה)

איך שגלגל מסתובב לו. לפני שנה וחצי לערך הוא עוד עמד על הקווים בליגת העל, אחר כך הוא עבר לקווים של הבולגרים מיפו, ואימן את מכבי קביליו יפו בליגה א' דרום. בעונה הקרובה זה כבר נראה כי בדרך לקבוצת הפועל אדומים אשדוד, שרוצה לעלות ליגה…בסופו של דבר הוא סגר מעגל וחזר שוב לעמוד על הקווים במועדון ספורט אשדוד מליגת העל. איך שכדור…. רגל מסתובב.

כן אנחנו מדברים על רוני אוואט שמונה בשבוע שעבר למאמן הקבוצה בצוותא עם משה אוחיון, שהשאיר את הקבוצה בליגת העל בדקה ה-90. אוואט החליט לצאת לדרך כמאמן לבד, לאחר שאימן במ.ס אשדוד, במחלקת הנוער ואח"כ וכמאמן ראשי והיה גם עוזר של מספר מאמנים. הוא כבר היה סגור עקרונית בהפועל אדומים אשדוד העונה, אבל ההצעה מהקבוצה הבכירה של העיר, החזירה אותו הביתה. אוואט התראיין לתוכנית הספורט, "ספורט סידי", ברדיו אשדוד אונליין לייב, ימים בודדים לאחר מיניו לתפקיד.

מזל טוב על המינוי רוני

"תודה"

חזרת לקבוצה, חדשה –ישנה. אנחנו יודעים שהמועדון הוא חלק ממך. הגעת לקבוצה נשארה בדקה ה-90 ממש. מה עושים בכדי שזה לא יחזור?

"אנחנו בימים האחרונים יושבים להפיק לקחים. זה הכי נכון. חשוב לראות איפה הדברים נעשו פחות נכון, ואיך להימנע מלחזור אליהם".

תן דוגמא?

"לדוגמא סגל השחקנים. פתיחת האימונים עם רוב הסגל שאנחנו רוצים שירוץ במהלך העונה או בשלב הראשון של העונה. נעשה מחנה אימון להתרשמות משחקנים שאנחנו רוצים לראות, לפני שהסגל הבכיר יתכנס. שחקנים שנבחן. יש כמה דברים שאנחנו רוצים ונעשה זאת. השאיפה שלא נגיע למה שהיה בעונה הקודמת ובכלל בשנתיים השלוש השנים האחרונות".

אוואט יודע כי שחקנים שהיה רוצה לראות אצלו, לא יהיו העונה, בראשם דן ביטון שעזב לבולגריה לקבוצת לודוגורץ' ויואב ג'ראפי שעשוי בסופו של דבר לעבור להפועל ת"א. אוואט נערך לכך.

עשיתם את אחד החיזוקים הטובים, השארתם את רועי גורדנה, אבל מנגד ג'ראפי, דן ביטון יחסרו

"נכון. זה מאפיין שחקנים שמקבלים הצעות מקבוצות גדולות יותר. בטח ובטח מחוץ למדינה שלנו. אין אפשר לעצור שחקנים שיכולים להרוויח סכומי עתק. רואים את זה בכדורגל הישראלי והעולמי. היינו רוצים שהשחקנים האלה יישארו אצלנו במועדון. אבל זה בלתי אפשרי להשאיר אותם. צריך למצוא את האלטרנטיבות הלא פחות טובות מהם. לא פשוט, אבל במשך שנים זה נעשה. אם ניקח את חמשת השנים האחרונות, אני יכול להראות לך לא מעט שחקנים שעזבו ובמקומם הגיעו אחרים, ביניהם לדוגמא דן ביטון בעסקת מיכאל אוחנה מבאר שבע. גם אותו לא הכירו. אז זה יקרה שוב. כמו שביטון וג'ראפי קיבלו את ההזדמנות, אז יהיו אחרים שיקבלו הזדמנות בדיוק כמותם".

אוחיון לקראת סכנין: "רוצים לשמוח גם במהלך השבוע הקרוב"
יעבדו בצוותא. משה אוחיון.

אם דיברת על ג'ראפי מי יחליף אותו אם וכאשר יעזוב, כשהפועל ת"א תגיע להבנות עם אשדוד?

"רועי משפתי. הוא מיועד לתפקיד השוער הראשון".

ושוער שני? עומר אגוזי? שנמצא היום בקבוצה?

"כרגע זה קצת מוקדם. כי ייתכן יהיה שינוי בעמדה הזו".

יתכן מכאן שיגיע שוער נוסף שהקבוצה תרצה שיאבק עם משפתי על האפודה הראשונה. עומרי אגוזי לא ישוחרר, גם אם לא ימשיך הכוונה שיחזור לאחר עונת השאלה, שכן מאוד רוצים את השחקן, כי מאמינים ביכולתו. אולי ישכנעו אותו להשאיר ולהיאבק על המקום.

אוואט מבין כי הוא בסופו של דבר ייבחן במבחן התוצאה. אותו ואת משה אוחיון, שיעבוד אתו, שצבר נקודות זכות רבות, לאחר שהשאיר את הקבוצה בליגת העל, כנגד כל הסיכויים.

מה ייחשב בעינייך הצלחה

"להתחיל את העונה בצורה טובה יותר. ליצור קבוצה שסך חלקיה יהיה טוב יותר, ושכקבוצה נקבל ממנה יותר ממה שקיבלנו בשנים האחרונות. בסופו של דבר אם נצליח לייצר את זה, נוכל באופן עקבי לראות איך אנחנו מתפתחים לקבוצה לגיטימית בליגת העל, שלא מסתכלת כל הזמן למטה ומנסה לשרוד ברגע האחרון. אם אנחנו מסתכלים על נתניה, בני יהודה, שהן בסדר גודל שלנו, גם הם עברו תהליכים, שהביאו אותם למקום שהם נמצאים".

מחכים לו. חטאב (צילום: טל אקוקה)

אז נותר רק לאחל בהצלחה

"נקווה שנדבר בעוד כמה חודשים לאחר שהקבוצה הצליחה"

בקבוצה רוצים לצרף בלם. ברור כי לא יחזרו על הטעות של העונה שעברה שנותרו ללא בלם, עד שהגיע עוביידה חטאב בינואר ויחד עם ניר ברדע, ייצבו את ההגנה ופתרו את בעיית הבלמים. עדיין בלי קשר לחאטב, גם אם בקשת החנינה שלו לביטול עונש המאסר שלו של 15 חודשים בעקבות תאונה בה היה מעורב, תתקבל, באשדוד ירצו להביא בלם, כנראה זר, שייתן מענה לחלק הזה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך