המנהל איים וצעק, העובד לקה בפוסט-טראומה ותובע את המעסיק שלו בגין נכות נפשית

מסתבר שויכוח חריף בין מנהל לעובד במקום העבודה עלול להסתיים לעיתים בצורה קשה * כך קרה כאשר עובד נקלע לעימות מילולי חריף מול המנהל הישיר שלו, שצעק ואיים על העובד במשך דקות ארוכות. העובד נקלע לפוסט-טראומה, והגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין נכות נפשית
צעיר בן 28 לקה בהתקף פסיכוטי וקפץ מהקומה הרביעית
(צילום: אילוסטרציה)

תביעה לא שגרתית הוגשה נגד בעלים של מפעל באזור אשדוד, לאחר שעובד המפעל נקלע לפוסט-טראומה בעקבות שורה של מקרים בהם המנהל הישיר שלו צעק, איים וגידף כלפי העובד חסר האונים. מדובר במקרה שהתרחש לפני מספר חודשים, והגיע לשיאו במשמרת ערב בו העובד נקלע לשיחה אקראית עם המנהל הישיר שלו, שנזף בו בעניין מסוים. הנזיפה לא הסתיימה לאחר מספר מילים קצרות, אלא המנהל החל לצעוק בטונים גבוהים לעברו של העובד, ובשלב מסוים אף איים על העובד במילים קשות שהנייר לא סובל.

העובד עזב את המקום שהוא מבויש וחפוי ראש, תוך כדי שהוא חש לחצים בחזה ותועקה קשה שהגיעה ממקום של חרדה. לאחר סדרת בדיקות שעבר, כולל בדיקות נפשיות מול אנשי מקצוע, נקבע כי הוא סובל מפוסט-טראומה בעקבות האירוע המילולי הקשה שעבר מול מנהלו.

העובד ההמום התקשה לחזור למקום העבודה, והלחץ הנפשי החל לשחק כינור ראשון בהתנהלות חייו גם בדברים הפשוטים ביותר. העובד הגיע למשרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול, המתמחה בתביעות נזיקין, ולאחר שחשף בפני עו"ד מאיר הילל-טבול את הניירת הרפואית ואת הסיפור הקשה שעבר, הוחלט להגיש מיידית תביעה לביטוח הלאומי בגין נכות נפשית. "מדובר במקרה שהשפיע בצורה ישירה וקשה על העובד, לאחר שעבר סוג של התעללות מילולית מצד המנהל הישיר שלו, שלא בחל במילים והגיע עד לרמה של איומים ישירים נגד העובד", אומר עו"ד הילל-טבול.

עוד הישג לעו"ד מאיר הילל-טבול: יתארח בתוכנית בוקר בערוץ 13

זאת ועוד, עו"ד הילל-טבול החליט להגיש בימים אלה תביעה כספית משמעותית גם נגד המעסיק של העובד, בטענה כי לא עשה שום צעד אופרטיבי להפריד ולהרחיק בין מנהל העבודה לעובד, שביקש שלא להיות משובץ באותה משמרת ובאותה מחלקה עם אותו מנהל. עו"ד הילל-טבול: "העובד הפך לשבר כלי מבחינה רגשית בעקבות ההשפלות והאיומים שספג מצד המנהל שלו, ועתה אנו מגישים תביעה גם נגד המעביד שהחליט לשבץ את השניים באותה משמרת ובאותה מחלקה, למרות כל תמרורי האזהרה שביטאו את המצוקה והלחץ הנפשי של העובד. הדבר הכי קל ופשוט למעביד זה לא להיכנס לשיקולים שנוחים לעובד כזה או אחר, אלא פועל מתוך ריטואל שעונה על הצרכים המקצועיים. החלטות שכאלה עלולות בסופו של דבר להגיע למצבי קיצון, כפי שראינו במקרה דנן, ואין מנוס אלא לדרוש שהמעסיק ישלם פיצוי משמעותי לעובד בגין הנזק הנפשי המורכב והקשה שעבר בגלל הפגיעה שהתרחשה בין כותלי המפעל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך