מכון אלרוב בדק ומצא: אשדוד במקום הראשון בירידת מחירי דירות יד שניה

בדיקת מכון אלרוב עבור עיתון 'כלכליסט' מצאה כי מחירי דירות יד שניה באשדוד ירדו ירידה תלולה בהשוואה לרבעון הקודם
בניין 4 קומות

ניתוח שביצע המכון, שסקר את כלל עסקאות היד השנייה ברבעון הראשון של 2019, מצא כי מחירי הדירות בישראל ירדו ב־1.2% ביחס לרבעון הקודם, וב־1.4% בשנה. את ירידת המחירים מובילות שתי הערים הגדולות: תל אביב וירושלים. פרופ' דני בן שחר ממכון אלרוב: "השוק עדיין מצוי באי־ודאות"

בנוסף לנתונים הארציים, נבדקו שינויי המחירים לפי 12 הערים הגדולות. במסגרת זו נמצא כי באשדוד חלה ירידת המחיר החדה ביותר בהסתכלות שנתית, בשיעור של 6.6%. ירידה משמעותית חלה בירושלים בשיעור של 4.5%, ובתל אביב־יפו חלה ירידה בשיעור של 3.5%. מנגד, את העלייה השנתית החדה ביותר במחירי דירות יד שנייה רשמה בת ים עם 4.7%, ואחריה רחובות עם 3.9% עלייה, רמת גן עם 1.2% עלייה ובאר שבע עם 1.1% עלייה.

בהשוואה לרבעון האחרון של 2018, ירידת המחיר החדה ביותר נרשמה בירושלים, עם קרוב ל־6% ירידה, ובחדרה נרשמה ירידה של כ־4%. לעומת זאת בבת ים חלה עלייה של 1.6%, בבאר שבע עלייה של 1.4% ובפתח תקווה עלייה של 1.2%.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך