דיווח: ארגוני הטרור חידשו את מלאי הרקטות בעזה

גורמי ביטחון ישראלים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי חמאס והגיהאד האיסלאמי הצליחו לחדש את מלאי הרקטות ברצועה שעומד כעת שוב על כ-10,000 טילים. השליח האמריקני למזרח התיכון: "חמאס והג'יהאד האיסלאמי ממשיכים להסב אומללות וסבל לפלסטינים בעזה.

הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה חידשו את מלאי הרקטות לכמות בה החזיקו עד לסבב ההסלמה האחרון מול ישראל. כך אמרו גורמי ביטחון ישראלים לוול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, מדובר בחלק ממסכת לחצים שנועדה להסיר את הסגר שמטילה ישראל על הרצועה.

בוול סטריט ג'ורנל מציינים כי חידוש המלאי התאפשר באמצעות שילוב של הברחות וייצור מקומי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, וכי המלאי ברצועה עומד כעת על כ-10,000 רקטות, רובן לטווח קצר ובינוני.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר הלילה כי "חמאס והג'יהאד האיסלאמי ממשיכים להסב אומללות וסבל לפלסטינים בעזה". הוא כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו בתגובה על דברי גורמים בחמאס שצוטטו בוול סטריט ג'ורנל, לפיהם "לא יהיה שקט באזור, כל עוד האויב נמצא על אדמה פלסטינית, ועזה נמצאת תחת מצור".

בסוף השבוע שעבר אמר מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה כי לפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה יש יכולת לשגר אלף רקטות מדי יום במשך חודש שלם לעבר שטח מדינת ישראל. בריאיון לרשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, הוא טען כי הזרועות הצבאיות בעזה משפרות מדי יום את יכולותיהן – וכדי להדגים את דבריו הוא חשף כי יש בידיהן רקטות עם ראשי נפץ במשקל חצי טון.

נחאלה הוסיף בראיון כי "בסבב העימות האחרון הגבילו את עצמם הפלגים הפלסטיניים לירי לטווח בינוני בלבד", ושיגרו לעבר ישראל 700 רקטות ביומיים. עוד אמר נחאלה כי "בעימות הבא מול ישראל ישוגרו רקטות לא רק לתל אביב, אלא לכל הערים הישראליות. יהיו התוצאות אשר יהיו". גם מנהיג חמאס יחיא סינוואר איים בכינוס בעזה לרגל יום ירושלים העולמי כי "בעימות הבא מול ישראל נכתוש את תל אביב כפול ממה שהיה במבצע צוק איתן".

סבב הלחימה האחרון שאירע לפני חודש ולווה כאמור ב-700 רקטות לעבר ישראל, גבה כזכור את חייהם של ארבעה בני אדם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך