בקרוב באשדוד: WI FI חינם בכל העיר

תושבי אשדוד, יש לכם סמארטפון, לפטופ או טאבלט? מעכשיו תוכלו לגלוש באינטרנט בחינם וללא כל שימוש בחבילה הפרטית שלכם. בחודשים האחרונים רישתה עיריית אשדוד חלק ניכר משטחה באינטרנט אלחוטי, שיאפשר לכל תושב לגלוש באופן חופשי, על חשבון העירייה
free wifi

כל מי שמחזיק בסמארטפון מכיר את הסיטואציה המרגיזה הזאת: חבילת הגלישה שלך נגמרה, אבל נותר עוד הרבה זמן עד לסוף החודש ולסיום החבילה. מה עושים? או שמשלמים סכומים גבוהים עבור חריגה מהחבילה, או שמחפשים מקומות שיש בהם אינטרנט אלחוטי (WIFI), ואז פשוט מקווים שהוא לא מוגן בסיסמה – ומתחברים אליו כדי לגלוש קצת "על חשבון השכן".

גם בעיריית אשדוד מכירים את הבעיה והחליטו לבוא לקראת התושבים בפרויקט יוצא דופן: העיר רושתה במספר מוקדים מרכזיים באינטרנט אלחוטי, כדי לאפשר לתושבים המסתובבים בשטחים הפתוחים של העיר לגלוש באופן חופשי.

אגף המחשוב של העירייה סיים בשבוע שעבר את החלק הראשון בפרויקט התקנת רשת אלחוטית לגלישה חופשית ללא תשלום ברחבי העיר. הגלישה תתאפשר מכל המכשירים הניידים, הטאבלטים, המחשבים והסמארטפונים. עד כה חלקים נרחבים של העיר רושתו, ובעירייה מבטיחים שהפרויקט רק יורחב עוד ועוד, עד אשר בסיום התהליך לא תהיה פינה ברחבי אשדוד שבה לא יוכלו לגלוש באופן חופשי באינטרנט אלחוטי.

על חשיבותה של הרשת האלחוטית בעידן הטכנולוגי המתקדם אין צורך לפרט. היא מאפשרת לכל אחד קבלה והעברה של נתונים בזמן אמת, אפשרות שהפכה לחלק אינטגרלי מהחיים של כולנו. כל אחד יכול, כיום, להתעדכן בחדשות, לשלוח מיילים, לעדכן סטטוס בפייסבוק ועוד, באמצעות הסמארטפון שלו.

עיריית אשדוד החליטה לנצל את המהפכה במחירי חבילות הסלולר ולהתקין לטובת תושביה את הרשת האלחוטית. כבר בעוד מספר ימים תופעל הרשת, ואז, באזורים נרחבים של העיר, תוכלו לגלוש באינטרנט על חשבון
העירייה.

הפרויקט הוא פרי יוזמתו של ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בעירייה, יוסי בן סימון. הוא הציג את התוכנית בפני הנהלת העירייה והעומד בראשה, ד"ר יחיאל לסרי, וקיבל אור ירוק להוציא אותה אל הפועל. "התוכנית מהווה חלק מחזון ראש העיר לספק שירותים לתושב בכל תחום במטרה לשפר את איכות החיים ולהצעיד את אשדוד קדימה", הסביר בן סימון. "הצלחנו להיות פורצי דרך ולהנגיש את הטכנולוגיה לטובת הציבור. אגף המחשוב הצליח לתת ביטוי משמעותי גם למרחב הציבורי".

במשך כמה זמן אתם כבר מתכננים את הפרויקט הזה?

"במשך שנה שלמה התוכנית נבנתה ותוכננה. ברגע שאושר התקציב, יצאנו לביצוע התכנית, שארך כשלושה חודשים. בפרויקט הושקעו 60 אלף שקלים. החברה לאוטומציה שותפה לפרויקט, ובעיקר סייעה בתכנון הפרויקט ובפריסת התשתיות, והרשות המקומית היא זו שמספקת את השירות לתושב".

ובתוך כמה זמן בדיוק הוא אמור כבר לפעול בכל העיר?

"בעירייה ובכיכר העיר האינטרנט האלחוטי כבר פועל, בחופים המרכזיים הוא יחל תוך שבועיים. המרחבים שיהיה ניתן לגלוש בהם באופן חופשי הם רצועת החופים המוכרזים – י"א, ט"ו,לידו, מי עמי ובהמשך גם חוף הקשתות. כמו כן, כיכר העיר שנמצאת בסמוך למתחם משכן אומנויות הבמה וברחבת העירייה. כל זה בינתיים. כעת נבחנים המקומות המרכזיים הנוספים שיש להתקין בהם אינטרנט אלחוטי".
תכנים אסורים ייחסמו
היום מציעות לנו חברות הסלולר חבילות "אנלימיטד": שיחות, הודעות אס.אמ.אס וגלישה באינטרנט ללא הגבלה. אך מי שקורא את האותיות הקטנות יודע שהגלישה היא אמנם בלתי מוגבלת, אך לאחר שאנחנו משתמשים בכמות מסוימת (השונה בכל חבילה), מהירות הגלישה פוחתת באופן משמעותי ואז כבר הרבה יותר קשה לגלוש דרך המכשיר הסלולרי. לעומת זאת, הגלישה שמציעה הרשת האלחוטית באשדוד היא חינמית ולא מוגבלת.

עם זאת, בעירייה מציינים כי רוחב הפס מיועד לאפשר שימושים בסיסיים באינטרנט ולא נועד להורדת קבצים כבדים. כמו כן, העירייה תחסום את האפשרות לגלוש לאתרים עם תכנים אסורים.

לטענת גורמים בעירייה, כבר היום ישנן כמה ערים שמתחזקות רשת אלחוטית, אך אף אחת מהן לא מכסה שטח כל כך נרחב כמו שאשדוד מתעתדת לכסות. מה גם שבחלק מהמקרים השימוש כרוך בתשלום, גם זאת בניגוד למדיניות באשדוד. עוד טוענים בעירייה כי גם בעולם כולו מעטות הן הערים שרישתו את רוב שטחן ברשת אלחוטית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך