בית המשפט העליון אישר: הערבים של גולן אביטן ישלמו 9 מיליון שקלים על בריחתו

בית המשפט העליון אישר חילוט על סך 9 מיליון ש"ח ממפקחיו של גולן אביטן למרות שתשעה מהם כלל לא היו אחראים עליו ברגע הבריחה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון דחה את הערעור של עשרת הערבים-המפקחים על גולן אביטן, שנמלט מהארץ במהלך דיוני תיק 512, ואישר את החלטת בית המשפט המחוזי לחלט ערבויות של מיליון שקל מכל אחד מהמפקחים בנפרד, למעט שניים מתוך העשרה שיפקידו חצי מיליון שקל "בלבד".

בכך אישר בית המשפט העליון תקדים לפיו יחולטו ערבויות עתק ממפקחים על עצור באיזוק אלקטרוני, למרות שהעצור ברח בשעה שהוא לא היה נתון בפועל במשמורתם, אלא היה עם ערב אחר. אביטן, הנאשם בשלושה מעשי רצח וניסיון רצח נוסף במסגרת ארגון פשיעה, ברח באוקטובר 2018 כאשר ניצל יציאה למרפאת שיניים עם אחד המפקחים במסגרת "חלון התאווררות".

שירות המבחן התריע בתסקיר המעצר כי לא ניתן להפחית את מסוכנותו של אביטן בחלופת מעצר, אך השופט בני שגיא – באישור בית המשפט העליון – הורה על חלופה בפיקוח אלקטרוני, בערבויות צד ג' של מיליון שקל עליהן חתמו כל אחד מארבעת הערבים הראשונים. בהמשך נוספו עוד שישה מפקחים לבקשתו של אביטן, שחתמו על כתב ערבות זהה. בין הערבים אשתו של אביטן, גיסו, בני משפחה נוספים וחברים.
הערבים ציטטו את דברי התובעת כי לא מוכר תקדים של חילוט ערבות ממפקח אחד למרות שהעצור היה עם מפקח אחר, אך השופט אלרון קבע כי נוכח התכלית ההרתעתית "אין מנוס מחילוט כל הסכום"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך