בדרך להפרטה, נמל אשדוד מעדיף מנכ"ל בעל ניסיון בורסאי

כך מפרסם הבוקר עיתון כלכלסיט. עיון בתנאים להתמודדות על המשרה מעלה כי הנמל רואה יתרון במועמד שבידו "ניסיון ניהולי בכיר בעבודה מול הסביבה הציבורית, בחברה ממשלתית או בחברה מדווחת".
נמל אשדוד

עיתון כלכליסט מפרסם היום, רביעי, חברת נמל אשדוד החלה בימים האחרונים לפרסם מודעות רשמיות לאיתור מנכ"ל חדש לחברה.לפני כחודשיים התפטר המנכ"ל יצחק בלומנטל, על רקע מערכת יחסים מתוחה עם דירקטוריון הנמל ועל רקע חילופי האשמות בשאלה מי אחראי לבעיות התפעוליות שם.

עיון בתנאים להתמודדות על המשרה מעלה כי באופן מפתיע, הנמל רואה יתרון במועמד שבידו "ניסיון ניהולי בכיר בעבודה מול הסביבה הציבורית, בחברה ממשלתית או בחברה מדווחת" – מה שמעיד אולי שהנמל מתכונן לאפשרות של הנפקה בבורסה.

עוד סעיף לא שגרתי בדרישות הוא שעל פיהן "ועדת האיתור רשאית לאתר מועמדים גם באמצעות איתור אקטיבי (Head hunting)", כלומר לא מן הנמנע שמי שיתמודד כלל לא יוזמן לראיון כי מצאו עצמאית מועמד אחר.

על פי כלכליסט במודעות שלו נמל אשדוד העתיק את הנוסח המקובל מחברות ממשלתיות שונות, מה שיוצר מציאות בלתי הגיונית לכאורה, שבה מחפשים מישהו שיש לו גם תואר ראשון וגם ניסיון של 5 שנים בניהול תאגיד שמעסיק 300 עובדים ומגלגל 400 מיליון שקל – אבל שגילו יכול להיות גם 25 שנה.

הפרסום דורש מהמתמודדים ידע ומומחיות בניהול, כאשר הדלתות פתוחות גם ליוצאי זרועות הביטחון בדרגת אלוף משנה, ניצב משנה או המקבילים שלהם בשב"ס או בארגונים אחרים.

ועדת האיתור של החברה תכלול את יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן־בכור, שני חברים נוספים ומשקיף מרשות החברות הממשלתיות. המתמודדים יוזמנו לראיון כבר בעוד כחודש וחצי (יולי), עם שאיפה לא רשמית לסיים את ההליך עוד לפני תקופת החגים. מי שייכנס לתפקיד יצטרך להרגיע את הרוחות בנמל, להכין אותו להפרטה ולצייד את הרציפים בציוד מתאים לקראת פתיחת הנמל הפרטי שם בשנת 2022, שיופעל על ידי חברת TIL ההולנדית.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך