קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד אלופת המדינה

אחרי 52 שנה, היסטוריה בכדוריד ובעיר אשדוד. קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד זכתה באליפות המדינה, כשגברה בסדרת הגמר יד על מכבי ראשל"צ בסיכום חמשת המשחקים, ב-4 שערי הפרש!! היו"ר קושמרו: "עשינו את זה הבאנו אליפות לעיר אשדוד".
קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד אלופת המדינה
האלופה. צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

היסטוריה, סנסציה, בלתי יאומן. כל מילה או תיאור שתבחרו יתאימו כאן, אחרי שהערב (שלישי) קיבלנו אלופה חדשה בכדוריד הישראלי – הפועל SP אשדוד. האדומים הניפו את הצלחת במשחק המכריע של עונת 2018/19, אחרי הפסד 36:32 למכבי סרוגו ראשון לציון במשחק החמישי של סדרת גמר הפלייאוף, הפסד שהספיק להם לנוכח הפרש השערים (4) העדיף בסדרה. אשדוד אלופה לראשונה מזה 52 שנה!!!

הקבוצה הנהדרת מהדרום הופכת להיות הראשונה מחוץ לגבולות הערים ראשון לציון ותל אביב שזוכה באליפות מדינה, מאז הזכייה האחרונה של הפועל רחובות בתואר ב-1984. אשדוד היא גם הקבוצה הכי דרומית בהיסטוריה של הענף בארץ שמניפה צלחת, והיא עשתה זאת בסטייל. מנגד, מחזיקת הגביע, מסיימת כסגנית האלופה, ובפעם השישית בשבע העונות האחרונות לא מצליחה להשיג אליפות, למרות שהייתה פייבוריטית וסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה ללא עוררין.

שריקת הסיום של המשחק.

אשדוד הגיעה כאנדרדוג אל הסדרה הזאת, אליה בעצם העפילה בפעם הראשונה בתולדותיה, ולמרות זאת סיפקה פייט אדיר מהמשחק הראשון, בו נוצחה 25:24 ב'בית מכבי'. האדומים התעלו במשחק השני עם ניצחון 26:28, עצרו את מכבי ראשל"צ לראשונה העונה ב'בית מכבי' עם 26:26 במשחק השלישי, ובנו לעצמם את היתרון שהוביל לאליפות עם הניצחון המרשים – 22:29 ביום שישי האחרון באולם מקיף ט'.

טומיסלאב סטויקוביץ', שוערה היוצא מן הכלל של אשדוד, הוכתר כ-MVP, הגם שבסדרה הזו התעלו באשדוד יוסי ביטרמן, שהיה קלף מפתיע ומנצח, דור קלדרון ושרון שלם, שמושאלים ממכבי ראשל"צ ועשויים לשוב אליה בעונה הבאה. גיבורים נוספים הם המקומיים: אדיר כהן, עומרי קושמרו, ישראל ביטרמן, אסף בן גוזי. כמו כן, ראוי לציין את הסקוררים טל הרשקוביץ, שי הרשקוביץ (ששיחק בעונה שעברה במכבי ראשל"צ), יותם טל והזר הגרמני הראשון בתולדות הכדוריד הישראלי, גאבור לנגהאנס.

אולג בוטנקו חוגג אליפות ראשונה כמאמן, לאחר 5 גביעי מדינה. גם עודד נאמן, עוזר המאמן, וכעת לבוטנקו גם אין הרבה זמן לחגוג, שכן מיום חמישי נבחרת ישראל תחל בהכנות לקראת משחקה מול נבחרת גרמניה ב-12 ביוני בתל אביב, במטרה לעשות את הצעד שיוביל לאליפות אירופה.

זו הייתה ללא ספק אחת מסדרות הגמר המרתקות ביותר שידע הכדוריד הישראלי, בין קבוצה שדרסה לאורך כל הליגה הסדירה – מכבי ראשל"צ (20 ניצחונות, תיקו והפסד – סיימה ביתרון 10 נק' על פני השנייה הפועל ראשל"צ, האלופה היוצאת) לבין אשדוד שפתחה את העונה נהדר (מאזן 1:10 בסיבוב הראשון), קירטעה בסיבוב השני שאותו סיימה במקום השלישי, אבל התעלתה בגדול בפלייאוף.

התעלות זו הגדרה בלשון המעטה, שכן היא עשתה היסטוריה בעצם ההעפלה לחצי גמר הפלייאוף, שם היא הדיחה ללא יתרון ביתיות את הפועל ראשל"צ, כאמור האלופה היוצאת, עם ניצחון 1:3. היא רשמה היסטוריה נוספת כשהעפילה לגמר הפלייאוף, שם היא מנעה ממכבי ראשל"צ להשלים דאבל – אחרי שזו סומנה כפייבוריטית מוחלטת ובעלת התקציב הגבוה ביותר וסגל השחקנים הנוצץ ביותר בליגה.

יש חגיגיה. שחקני אשדוד עם הצלחת.

כבשו  לאשדוד: טל הרשקוביץ 7 (מ-11), גאבור לנגהאנס 6 (מ-11), דור קלדרון 5 (מ-5), יוסי ביטרמן ושרון שלום 4 כ"א, אדיר כהן 2, עומרי קושמרו, יותם טל, שי הרשקוביץ ומתן כהן 1 כ"א.
אולג בוטנקו, מאמן אשדוד, סיכם: "אני מתרגש מאוד עבור המועדון הנהדר שלנו, עבור כל מי שהיה שותף להישג הגדול, וגם עבור עצמי. זו אליפות מתוקה. ידענו עליות וירידות לאורך העונה הזו, אבל כשהגענו לפליאוף הצלחנו להרים את עצמנו, לשחק את ההגנה שעבדנו עליה, לצבור ביטחון ואמונה, ולנצח את שתי הקבוצות המצוינות מראשון לציון, גם בלי שהיה לנו את יתרון הביתיות. אנחנו נחגוג, אבל אין הרבה זמן כי צריך להתחיל להכין את הנחרת למשחק החשוב מול גרמניה. גם שם אני מבטיח שאנחנו ניתן את הכל".

ה-MVP, טומיסלאב סטויקוביץ', אמר בסיום: "עשינו את זה. למען האמת התואר האישי לא אומר כלום ביחס למה שעשינו כאן כקבוצה. אנחנו נצחיים. זה מיוחד עבורי, נלחמנו מהיום הראשון בכל משחק. האמנו כל הזמן יותר ויותר שאנחנו יכולים לעשות את זה. אולג סיפק לנו טקטיקה מצוינת בגמר הזה".

היו"ר עופר קושמרו, היה נרגש. אחד האנשים שחתומים אולי יותר מכל על היסטוריהשל המועדון הזה אותו הוא מלווה מאז הקמתו:"עשינו את זה הבאנו אליפות לעיר אשדוד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך