מסעדת שף חדשה בעיר: מסעדת בית החולים אסותא אשדוד

תשכחו כל מה שאתם חושבים על אוכל של בית חולים - הסטנדרט בבית החולים אסותא אשדוד לא נופל ממסעדת שף נחשבת. טוב, כי יש שם שף של 5 כוכבים שמכין את האוכל, קוראים לו שף בן ליברמן
מסעדת שף חדשה בעיר: מסעדת בית החולים אסותא אשדוד

"יש לנו גריל פרונטאלי… ויש מנות מיוחדות, "מצולחתות', 'בופה', יש חזה עוף בסילאן בחרדל על מצע של בצל פריך וסלט ירוק ווינגרד, 5 סוגי בחירה למנה ראשית כמו: עוף, דג, בשר, שניצל, צמחוני, קציצות ועוד". לא, זה לא תפריט של מסעדת שף יוקרתית, למרות שזה נשמע כך, זה חלק מהתפריט, תאמינו או לא…. בביה"ח אסותא אשדוד.

ביום אחראי המטבח של אסותא אשדוד, שכולל לא מעט אנשים כפי שמיד תבינו, על הוצאת בין 1500 ל-1600 מנות למאושפזים, לצוות העובדים, למחלקות ולחדר האוכל. אבל איזה אוכל… אם זה לא היה בית חולים, זה היה יכול להתחרות כמו כלום ב"מאסטר שף"… בינתיים זה לא למאסטרים אלא לדוקטורים, אחיות, כוחות עזר, אנשי צוות ולא פחות חשוב – החולים. שלא תתפלאו שהשלב הבא יהיה חלוקת כוכבי מישלן, לדירוג האוכל בבתי החולים בארץ, ביניהם אסותא אשדוד…

אנחנו פוגשים את יוסי אהרונוב (42), שמגיע לבית החולים באשדוד מקריית מלאכי כל יום. יוסי הוא מנהל מערך ההסעדה בבית החולים מטעם חברת sodexo.

יוסי, מה נותנים לאכול?

"בעיקר בריא".

בריא זה בטוח. תן דוגמא.

"האוכל לא מעובד, הבשר לא מעובד. אסור לתת בבית החולים אוכל מעובד, כך גם העוף בלי חומרים ותוספות. בעיקר מקפידים שלא יהיה שמן, כמה שפחות מלח. פשוט אוכל בריא".

משהו מיוחד?

"ביום שני זה יום ללא בשר. בית החולים אסותא הוא חלק מפרויקט שבו ביום שני לא נותנים בשר".

זה מצוין. אבל איך מפנקים?

"המנות שלנו הרבה יותר מעוצבות".

מה מעוצבות, מה זה מסעדה? שכחת שזה בית חולים?

"תתפלא לשמוע שבארוחת צהריים המאושפז בוחר לפי תפריט מה הוא רוצה לאכול את המנה העיקרית שלו".

מה זה, כמו בחתונה?

"יותר מזה… אם הוא רוצה עוף, דג, בשר, שניצל, צמחוני, קציצות, מנה ללא גלוטן. רוצה גלאט, יש. הכל הוא מקבל".

אז מה מנת הדגל שלכם?

"אני מתגאה בכל המנות. לא יכול לעשות אפליה בין מנות".

יוסי אהרונוב מתגאה יותר בעובדה אחרת, שלילדים שמאושפזים יש פינוקים כמו שילדים אוהבים. יוסי: "אני רוצה לציין שבמחלקת ילדים מקבלים בערב ארוחה מפנקת כמו פיצות, פנקייקים, מעדנים מיוחדים ועוד הרבה פינוקים".

זה הילדיםואת היולדות איך מפנקים?

"יש בופה כמו בבית מלון. היולדת היא לא חולה, היא צריכה לקבל פינוק במשך שלושת הימים שהיא נמצאת במחלקה. היולדת יכולה לבחור בין 4 סוגי מנה עיקרית. יש לה שני סוגי פחמימות, שני סוגי ירק מבושל, 4 סוגי סלטים, יש קינוחים למיניהם. לבוקר סלט בהרכבה אישית, כל יום מקבלים חביתה. פעם ירק, פטריות, מקושקשת ועוד.".

אני מרגיש שאני מדבר עם מנהל מסעדה ולא הסעדה..

"תשמע, אסביר לך. אסותא חרטה על דגלה את חוויית המטופל, המאושפז והצוות. אנחנו לא עוד בית חולים שנותן אוכל, אלא נותן לאנשים ליהנות מהאוכל. יש לנו אפילו שף ברמה 5 כוכבים. הוא אחראי על כל הצד הקולינרי והבישולים".

שף? לא יכולנו להתאפק… ובפה מלא שאלות "רצנו" אל השף. השף הראשי של "מסעדת אסותא", סליחה בית החולים אסותא הוא בן ליברמן (34), תושב יהוד נווה מונסון. מדובר בשף סוג 5 של משרד התמ"ת והכלכלה, שזה במילים אחרות הרמה הכי גבוהה שיש.

שלום שף בן ליברמןתגיד, מה עושה שף בבית חולים?

"אין בית חולים כיום ללא שף. האוכל הוא מרכיב מאוד קריטי של המטופל והצוות. כמו שהצוות מנתח הכי טוב שאפשר, הוא זקוק בדיוק גם לאוכל הכי טוב שיש. היום מחזיקים שפים עם ותק וניסיון בבתי החולים. נבחרים בקפידה".

שמעתי שאתה עושה מטעמים. מה מנת הדגל שלך?

"מנת הדגל? תראה, כל יום יש עמדת שף בחדר האוכל. כל יום משתנות הארוחות. יש גריל פרונטאלי ויש מנות מיוחדות, מצולחתות. חוץ מהשניצל והחזה עוף שקשה להם לוותר, אפשר למצוא הכל כמו במסעדה הכי טובה בארץ".

ומה אתה ממליץ בהמלצת השף

"אני ממליץ על כל עמדות השף והכל מומלצות. יש חזה עוף בסילאן בחרדל על חלת בצל, סלט ירוק ווינגרד".

הלו, זה בית חולים?

"כן, אתה רואה. תבוא, תראה, תטעם ולא תאמין. אצלנו אין מגשים, זה לא תמצא פה".

יש גם דיאטנית, אם נדייק דיאטניות. מיכל קרייטר (42) היא דיאטנית קלינית ומנהלת היחידה לתזונה בבית חולים אסותא אשדוד. קרייטר מסבירה: "יש במטבח עצמו דיאטנית ספציפית. מדובר במור מיינהרדט, שהיא עובדת בתוך המטבח ואחראית על הצד התזונתי של האוכל, כי בכל זאת מדובר בחולים וכמובן גם בעובדים. היום יש דיאטניות בכל מקום, גם בהייטק".

ומה אתם עושים למען האוכל?

"יש לנו כ-50 תפריטים בבית חולים. יש דל שומן, דל סוכר, דל מלח, דל אשלגן מיועד לחולי דיאלזה, דל לקטוז, ללא גלוטן. יש דל סיבים. יש גם תפריט שמשלב כמה יחד".

איך משתלטים על דבר כזה? כל אחד מהחולים צריך תפריט מיוחד. זה טירוף

"זו עבודה סיזיפית, קשה ומאוד אחראית. יש צוות שלם של המטבח כולל מור, שזה באחריותם לדאוג למנות לכל הדיאטות השונות. כל חולה מה מותר ומה אסור לו. אנחנו אחראיות על כתיבת תפריטים. אנחנו בודקות את הרכיבים של כל מוצר ובודקות שכל מוצר יהיה מאושר על ידנו. האתגר הוא גדול במקום כזה. צריך שיהיה גם טעים, בסטנדרט של מסעדה, שיהיה מזמין וגם בסטנדרט של בית חולים, מבחינת מגבלות רפואיות".

אז זה לא כמו פעם תאכל עוף מכובס ותשתוק

"אדם שמגיע לבית חולים ואין לו מגבלות תזונתיות מבחינה בריאותית, מקבל אוכל ברמה מאוד גבוהה של מסעדה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך