לקחת משכנתא אחרי פשיטת רגל? 5 נקודות שצריך לדעת!

רוצים לקחת משכנתא אחרי פשיטת רגל? הגעתם בדיוק למקום הנכון. שמי מרטין בוקסדורף, המקצוע שלי הוא השגת משכנתא לאנשים שעברו פשיטת רגל. אני רוצה ברשותכם לדבר על כמה נקודות חשובות שיכולות לעזור להבין איך מתמודדים עם משכנתא אחרי קבלת הפטר
הקלדה

חשוב להבין, אני אמנם נותן כאן 5 נקודות עיקריות שהן הבסיס של משכנתאות אחרי פשיטת רגל, אבל במקביל אני חייב לציין שכל מקרה הוא לגופו ותמיד יכולים להיות מקרים יוצאי דופן. אבל כך או אחרת הנה היסודות של המשכנתא אחרי פשר.

נקודה ראשונה- הסדרי חוב:

כאשר מדברים על משכנתא אחרי פשיטת רגל, הדבר הראשון שצריכים לדעת זה אילו בנקים שרופים לתמיד. הכוונה היא לכל אותם בנקים שהיה איתם הסדר חוב, מחיקת חוב, בעיות רצופות עם תשלומים. כל הבנקים האלו הם בנקים שלעולם לא יסכימו לתת משכנתא שוב פעם.

מעבר לזה שזה חוסם לנו את האופציה לגשת לחלק מהבנקים במערכת, זה נראה מאוד רע אם יש חובות מול בנקים, כאשר עושים את הבדיקות בבנקים האחרים. פשוט נראה לא טוב ומגדיל את רמת הסיכון.

נקודה שנייה- מה נשאר מפשיטת הרגל:

אחד הדברים הכי מעצבנים שאני נתקל בהם, זה מצבים שאדם עבר פשיטת רגל עם חברה בעמ למשל, עברו הרבה שנים והיום הם בכלל לא זוכרים את מה שהיה לפני שנים. אבל לאחר בדיקה מעמיקה מתברר שהחברה היא עדיין פתוחה או נמצאת בהליכי כינוס, מה שאומר שמהווה עדיין סכנה. במצב כזה הבנקים עוצרים כל אפשרות למשכנתא.

דוגמה נוספת היא מצבים בהם הכסף הועבר כולו למנהל המיוחד, ההוצאות לפועל נסגרו, אבל המנהל המיוחד עדיין לא העביר את הכסף כולו לבעלי החוב. כלומר ההוצאות לפועל כבר סגורות אבל החוב בבנק עדיין פתוח. כל המקרים המטופשים האלו יכולים למנוע לתת משכנתא או לעכב אותה הרבה זמן. כאשר מסיימים פשיטת רגל, חשוב מאוד לשים לב שלא נשארו פינות פתוחות כל שהן.

מי אתם היום?

נכון, הייתה פשיטת רגל בעבר. אבל מי אתם היום? אם אתם שכירים( הבנקים מאוד מעדיפים שכירים) אז האם אתם עובדים כבר כמה שנים באותו מקום, שזה מראה על יציבות. האם התלושים מופקדים בחשבון הבנק בצורה מסודרת?

אם אתם עצמאיים, האם הדוחות של רואה החשבון מראים הכנסה מסודרת ולא בשחור? האם חשבון עובר ושב שלכם נראה מסודר, ללא הלוואות, ללא חריגות מהמסגרת. האם אתם משלמים את התשלומים שלכם בזמן? כלומר, האם דוחות חניה משולמים בזמן ולא מגיעים עד לעיקולים שמוטלים על החשבון.

במילים פשוטות, מה שאני מנסה להגיד זה שלקוח אחרי פשיטת רגל צריך להיות הרבה יותר מסודר ומדוגם מאשר לקוח רגיל ללא בעיות עבר.

הון עצמי:

יוצא לקבל לפחות שיחה אחת ביום של אנשים שעברו פשיטת רגל, בין אם זה לפני חודש, שנה או שלוש שנים שרוצים לקנות בית ואין להם מושג איזה בית ואין להם שום כיוון מאיפה להשיג הון עצמי.

כל אדם שלוקח משכנתא בישראל מקבל מהבנק בערך 70 אחוז משווי הבית. כלומר לפחות 30 אחוז משווי הבית האדם צריך להביא הון עצמי. במיוחד אם עברתם פשיטת רגל ואתם נחשבים ל"מסוכנים" בעיני הבנקים רצוי אפילו לבקש פחות מ70 אחוז משווי הבית. כמה שמבקשים פחות משכנתא באחוזים, כך נחשבים לפחות מסוכנים.

מי אני?

כפי שכבר ציינתי בהתחלה שמי מרטין בוקסדורף ואני עוסק רק בדבר אחד בלבד, שזה להשיג משכנתאות בבנקים לאנשים שעברו פשיטת רגל. אני כמובן לא יכול להכריח אתכם לעבוד איתי, אבל אני מפציר בכם- תיעזרו במישהו מומחה, מישהו שמתמחה בפשיטת רגל ולא סתם יועץ משכנתאות שאתם מכירים מכאן ומשם.

מרטין – 0508116397

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך