בשבוע שעבר, התקיים סיור על ציר הרצל, בהשתתפות כל גורמי המקצוע והפיקוח בפרויקט ונציגי משטרת אשדוד, לבחינת המקומות בהם היו תאונות על ציר הרצל ולהציע פתרונות לשלב הביניים בו הציר מופעל במתכונת חלקית. דו"ח הסיור הוגש לראש העיר והמלצותיו נתקבלו במלואן. ראש העיר הנחה לסיים את התקנת אמצעי הבטיחות המוגברים תוך 10 ימים.
ביום שני (20.5.19) התקיים סיור לסיכום פתרונות בטיחותיים זמניים בציר שדרות הרצל, עד למועד פתיחת הנת"צ החדש. בסיור השתתפו הנציגים הבאים: רפ"ק רחביה עמוסי – קצין תנועה מרחבי במשטרת ישראל, מרחב לכיש. ענבל כליפא – מהנדסת תנועה במשטרת ישראל, מרחב לכיש. אלמוג אפטבי – מנהל אגף פרויקטים בעיריית אשדוד. ארקדי ברובר – מנהל אגף תשתיות בעיריית אשדוד. שי קטנה – מנהל הפרויקט, חב' וקסמן גוברין ומנהל פרויקט ומנה"פ/קבלן בן ארי תמיר.
להלן סיכום הסיור:
א. צומת בגין /הרצל – חסימה הפנייה ימינה לבאים ממזרח לצפון, באמצעות מעקה בטון.
ב. מעבר הולכי רגל תחנה מרכזית – חסימת ארבעת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
ג. מעבר הולכי רגל בין צומת שפירא לצומת הנשיא – חסימת שלושת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
ד. מעבר הולכי רגל בין צומת הנשיא לצומת שבי ציון – חסימת שני המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע, כדוגמת גדר הפרדה הקיימת, חסימת מעבר בין קיר הבטון לאבן שפה בגדר קבועה.
ה. מעבר הולכי רגל בין צומת שבי ציון לצומת ז'בוטנסקי – חסימת שלושת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
ו. חציית הציר שאינה מאושרת בין צומת הנשיא ל צומת שבי ציון – השלמת גדר הפרדה חסרה .
2. להלן פעולות נוספות שיבוצעו על מנת לשמר המצב הבטיחותי לאחר יישום ההמלצות:
א. סיור יומיומי לבדיקת שלמות חסימת המעברים ובמידת הצורך ביצוע תיקונים מקומיים ומידיים.
ב. הכוונת המצלמות בציר הרצל לשמירה על מצב קיים ובחינת הוספת מצלמות במעברים שאינם בטווח שדה הראייה של המצלמות הקיימות.