למה חשוב לנקות שטיחים?

מעת לעת מתפרסמים מחקרים על המקומות הכי מלוכלכים בבית, וכשכולנו חושבים על אסלת השירותים מתגלה בפנינו תמונה מטרידה של זיהום עמוק על ידית המקרר, על הטלפון הנייד, על מקלדת המחשב ושלט הטלוויזיה. אבל אף אחד מאלה לא מתחרה ביכולת "המופלאה" של שטיחים לאגור בתוכם לכלוך, להפוך אותו לזיהום בריאותי ולשמר אותו לאורך שנים. מה קורה בתוך השטיחים בבית שלכם ומדוע חשוב מאוד לנקות אותם?
ניקיון שטיחים

העולם האפל של שטיחי הבית

מבחוץ השטיחים שלכם יכולים להיות פריטי העיצוב היפים והאסתטיים ביותר בבית, אבל כשחודרים אל החלק העפל שלהם במעמקי סיבי השטיח, אפשר לגלות לא מעט סיכונים תברואתיים שאתם בהחלט רוצים למנוע מבני הבית והמשפחה שלכם. לאורך שנים של שימוש, סופג השטיח מגוון רחב של זיהומים החל מאדי שמן בישול וערפיח הנכנס מהרחוב, דרך לכלוך שנתפס בו מסוליות הנעליים או אפילו מהבגדים המלוכלכים שלנו וכלה בזיעה, לחות וגרגרי מזון. כל אלה יחד מתערבבים בתוך סיבי השטיח שלכם לעיסה לחה ודביקה הפושה עמוק בין סיבי השטיח.

מדוע חשוב לנקות את זה?

כניסה לקישור הזה תראה לכם בצורה קצת יותר מפורטת את כלל הסכנות שמתפתחות להן לאיטן ומבלי שתשימו לב בין סיבי השטיח שלכם. אל הסכנות האלה נחשפים כל בני המשפחה כשהם יושבים על השטיח, שוכבים עליו ואפילו כשהם לא בקרבתו. עם הזמן הופך הלכלוך בשטיח למקור זיהום שמתפשט באוויר בכל הבית. במרבית המקרים אפשר גם להריח את זה, אבל גם כשאין ריח, הזיהום נמצא שם באוויר ויכול להוביל לתחלואה זיהומית, בעיות נשימה ופטריות. במקרי קיצון אפשר להרגיש את דביקות הלכלוך על גבי השטיח וזה כבר מצב שמחייב ניקיון מיידי, אבל לרוב כלל לא מרגישים את הלכלוך במגע, על אף שהוא עדיין שם.

כדי להבטיח את בריאות בני המשפחה וכדי להבטיח שביתכם לא יסבול מניחוח קבוע של זיהום ועובש, חשוב מאוד לנקות את השטיחים בבית. את הניקיון הזה יש לבצע על בסיס שוטף אחת לשבוע או שבועיים באמצעות שאיבת השטיח וניעורו עם מכה שטיחים, אבל אחת לתקופה חשוב גם להזמין איש מקצוע שיחדור אל חלקו האפל של השטיח, ימיס את משקעי הזיהום שהצטברו בו ויסלק אותם לבלי שוב.

כניסה לקישור הזה תספק לכם מידע נוסף על האופן בו רצוי לנקות את השטיח באופן עצמאי ועל הכללים להזמנת מנקה שטיחים מקצועי אחת לתקופה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך