הפועל אשדוד רחוקה שעה אחת מאליפות היסטורית בכדוריד

הפועל אשדוד סיפקה משחק נהדר בקרב הרביעי של סדרת הגמר יד, וכעת הצהובים בדרך לאבד את האפשרות לזכות באליפות. החבורה של אולג בוטנקו ביתרון 8+ בהפרש השערים, וזו של סער פרנקל צריכה כעת ניצחון בתשעה גולים במשחק החמישי (יום ג', 19:30) בראשון לציון, כדי לזכות בתואר. השוער סטויקוביץ' היה מהבולטים וטל הרשקוביץ הצטיין עם 9 כיבושים במשחק הבית האחרון של האדומים.
חגיגה אשדודית
חגיגה אשדודית. (צילומים: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

האם הכדוריד הישראלי בדרך לקבל אלופה חדשה שמעולם לא זכתה בתואר? הפועל אשדוד, שעד לפני כמה עונות הייתה בליגה הלאומית, ניצחה היום (שישי) 22:29 את מכבי ראשון לציון במשחק הרביעי של סדרת הגמר, עלתה ל-1:2 (שני ניצחונות, הפסד ותיקו) והתקרבה להישג הסנסציוני של הנפת הצלחת. לראשונה מזה 52 שנה!!

אחרי ששלושת המשחקים האחרים שהסתיימו ב-24:25 לראשל"צ, 26:28 לאשדוד ותיקו 26:26, התוצאה של היום יצרה מצב של יתרון 8+ בהפרש השערים לדרומיים. כעת הפייבוריטית לזכייה מתחילת העונה, שסיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון, צריכה לנצח במשחק החמישי בהפרש של 9 שערים כדי להבטיח אליפות. זוהי משימה שנראית קשה במיוחד לנוכח היכולת הגבוהה של אשדוד, שכזכור רושמת הופעה ראשונה אי פעם בסדרת גמר.

סטויקוביץ' מאשדוד בעוד הצלה. אחד מאנשי המשחק.

במשחק של היום האשדודים התעלו ולראשונה בסדרה יצרו מצב של הפרש גבוה, הרבה בזכות יכולת אדירה של שני השוערים, טומיסלב סטויקוביץ' ותום שם-טוב. בצד השני היו אלה טל הרשקוביץ (9 שערים), אדיר כהן ושרון שלם (5 כ"א) שהובילו בהתקפה בדרך לניצחון שקירב את הקבוצה צעד נוסף לעבר ההיסטוריה.

המשחק המכריע ייערך ביום שלישי (19:30, אולם 'בית מכבי', שידור ישיר בערוץ הספורט), ואם החבורה של אולג בוטנקו תצליח להימנע מהפסד כזה גדול, היא תהיה הקבוצה הכי דרומית שאי פעם זוכה באליפות. בכל מקרה, היום היא סיפקה הצגה לקהל האשדודי במשחק הביתי האחרון שלה העונה.

הרשקוביץ' המצטיין וקושמרו, מודים לקהל.

מאמן אשדוד, אולג בוטנקו: "לא יודע כמה זה קרוב. זה נכון שיש לנו מקדמה בהפרש השערים, אבל עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. נתכונן למשחק החמישי, נילחם שם, יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. הכל בידיים שלנו. שיפרנו את היכולת ההגנתית, ורוצים להמשיך עם זה ביום שלישי".

כבשו לאשדוד: טל הרשקוביץ 9 (מ-10, חמישה פנדלים), שרון שלם 5 (מ-5), אדיר כהן 5 (מ-9), יוסי ביטרמן, שי הרשקוביץ ודור קלדרון 3 כ"א, גאבור לנגהאנס 1. טומיסלב סטויקוביץ' סיפק 12 עצירות מ-32 זריקות (38%), תום שם-טוב תרם בסיום 5 מ-7 (71%).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך