אז מה היה לנו שם?

מה זה? כבר נגמרה לנו הליגה? ככה בלי שנרגיש. אז מה היה לנו שם? קבוצה אחת "ששחטה" את הליגה בהליכה, אחת קטנה שיוצאת גדולה עם הגביע, עוד אחת שהפתיעה כשסירבה להיות מועמדת לירידה....ואחרונה שסירבה לרדת ליגה. כבר מתגעגע.
סידי

לא באמשכ'ם. די מה נגמר? מה אני אעשה עכשיו בשבתות? עוד פעם לישון מצאת החמה עד צאת הבחורה? כבר לא יהיו לי תירוצים להגיד לכל מיני אנשים שאין לי זמן כי בשבת אני באצטדיון הזה על הגדר, או במגרש ההוא על הטריבונה? ומה עם ריח הדשא? ומם עם הנפש שכל כך זקוקה לכדור הזה. שמתגלגל….

אז מה היה לנו בעונת 2018/2019 בליגת העל בכדורגל שלנו. מה הפך אותה לכזו מיוחדת? והיא הייתה כזו מיוחדת, בעצם היא תמיד מיוחדת, אם היא משגעת אותנו בלי קשר לגיל.. תמיד תראה לנו טוב. הליגה הכוונה (למה מה חשבתם?)… היו לא מעט דברים, עבורי היו כמה דברים. בטוח שעבורכם היו עוד…אז תוסיפו, אבל בסוף טוב? תקראו קודם עד השורה האחרונה. אח"כ. סגרנו? יאללה סגרנו.

למרות שכולם אומרים שזה פייר פליי, או לא פייר והם נוטים משום מה לא לספור אותה עם כל הליגה, אז אני דווקא (תמיד אני עושה דווקא. למה אתם חושבים אני לבד?) לא מתעלם ולא מנתק את זה מהמציאות. כן, כן אני מתכוון למכבי ת"א שעשתה פה משהו שלא היה מזמן. היא לא ראתה את הליגה "ממטר", כמו שאומרים בשכונה. לפחות בשלי.

מכבי ת"א לקחה אליפות נראה לי כבר במחזור השני, עם איזה מיליון נקודות פור. איזה כדורגל, כל הליגה הסתכלה ציקצקה ובעיקר אכלה את הלב…כי את יתר הנקודות אכלה מכבי ת"א. לא הייתה לה יריבה. אז בבקשה לא לבלבל לי באזור המפשעה (לא נעים להגיד בבצ..ם), כי מכבי ת"א היתה הקבוצה מספר אחת פה, היא זו שהייתה ראויה קודם כל ולפני הכל למחמאות. אפילו אני "לא חובב" מכבי ת"א וזו בלשון המעטה (נו טוב גדלתי במכבי יפו ואת ת"א לא אהבנו משהו מיוחד), יודע להגיד. איביץ' וחבורתו עשו לכולם בית ספר לכדורגל…ובדיוק כמו בבתי הספר לכדורגל שקיימים בארץ זה בדרך כלל לילדים קטנים, כך בדיוק הליגה נראתה ליד מכבי ת"א, מאוד קטנה.

סירבו לרדת. שחקני מ.ס אשדוד

והיא הייתה שם

ואם מכבי ת"א, אז באופן אוטומטי הדבר היחיד שבמכבי ת"א ידברו עליו איכשהו מכל הליגה , זו בני יהודה. היא היחידה שניצחה אותם העונה, ויודעים מה? הקבוצה הקטנה הזו של השכונה, כבר לא עושה שכונה (למרות שהאוהדים שלה קוראים לה הקבוצה של השכונה. עכשיו הם יצטרכו לקרוא לה הקבוצה מהשכונה שארזה ונסעה לאירופה ). היא זכתה בגביע המדינה בפעם השנייה בתוך 3 שנים וזה סופר השיג, שאין בשום סופר בשכונה….(טוב זה היה משחק מילים לא משהו. מודה).

בני יהודה עשתה פה משהו שנותן חשק לעוד קבוצות כמותה, מהדרג השני. היא הגיעה לגמר ולקחה את הגביע. ההישג השני בחשיבותו אחרי האליפות. מכבי ת"א זממה על גביע המדינה ועל האליפות ועל גביע הטוטו ויצא עם 2 מתוך 3, בני יהודה פנטזה על אירופה וגביע המדינה ויצאה עם 2 מתוך 2. אז תגידו לי אתם אם זה השיג או לא.

יצא לי לראות, מה זה יצא לי לראות, הייתה לי הזכות לראות, את החגיגיות של אוהדי בני יהודה לאחר הזכייה בגביע. משהו כמו 12 אלף איש שהגיעו לחיפה עם הקבוצה שלהם. איזה כיף זה לקבוצה קטנה לזכות בגביע המדינה (לא שנתניה היריבה היא גדולה יותר…) זו הרגשה שמעולם לא הרגשתי עם הקבוצה הקטנטונת שלי (מכבי יפו), אבל כשאתם אוהדים קבוצה אלא גדולה, אתם שמחים בשמחה של קבוצה בסדר הגדול של קבוצה שלכם שעושה הישג, כמו בני יהודה. אגב לא יודע איך הייתה נראית שמחת בית השואבה, אבל היא בטח הזכירה את השמחה של אוהדי בני יהודה. מים בכל אופן (בית שואבה כאילו…) היו שם…והרבה…גם שמפניה.

והיא עדיין כאן

והייתה מ.ס אשדוד. כמו שמכבי ת"א במחזור השני בערך, נו בערך, אל תהיו קטנוניים, הייתה סגורה על האליפות, ככה מ.ס אשדוד נקבעה כיורדת האולטימטיבית, במחזור הפתיחה, אולי עוד לפני העונה. נכון, דיברו גם על חדרה, אבל היא הפתיעה וסירבה להיות מועמדת לירידה מן ההתחלה והגיע לפליאוף העליון (הישג שווה לאליפות עבורה). טוב, נחזור לענייננו המקומיים. החליטו כי זו תהיה מ.ס אשדוד ועוד קבוצה שירדו. סגרו ונצרו. אז מסתבר שטעו…ואני עוד עדין, כי זה עיתון מכובד.

מ.ס אשדוד סירבה לרדת ליגה. למרות שהכל סימן שהיא בעונה הקרובה תהיה בין נצרת עילית לאשקלון, היא החליטה אחרת ושלחה לשם את סכנין (שהיה בושה לראות אותה משחקת כשהיא ידעה שהיא ירדה) ואת הלוזונים גם, או נכון יותר את מכבי פ"ת של הלוזונים, לדרבי של העיר פ"ת, מול הפועל פ"ת (ומי שמכיר כמוני את הלוזונים, רק זה לבד גמר אותם).

מ.ס אשדוד הפתיעה את כל הליגה ואולי את עצמה כשנותרה בליגת העל עם מתח של הדקות הארונות במחזור האחרון. היא עשתה הכל להישאר בחיים גם אם כולם כבר קבעו את הסתלקותה הספורטיבית. היא הוכיחה שבכדורגל הכל יכול להיות. לא יודע איך היה חדר ההלבשה של בני יהודה לאחר הגביע, אבל אני מתערב, שבי"א חדר ההלבשה בשריקת הסיום של העונה הזו, היה לא פחות רטוב….

אני יודע, היה עוד…הייתה גם הפרישה של יוסי בניון…ובאר שבע שקרטעה ומכבי חיפה שרואה במקום בין 4 הראשונות הישג (חראם על יעקב שחר)…והיה עוד ועוד ועוד. לכל אחד יש את הרגע שלו, אז יאללה פנקו אותנו…תוסיפו. לכל אחד יש את האירועים שהוא לא ישכח העונה. לכל אחד יש את הדקות המיוחדת שלו העונה…אני כבר מחכה ל-90 הדקות הבאות….בליגת העל לשנת 2019-2020.

וחכם סידי אומר: "עולם ריקני…ומצלמה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך