מה הוא החרק שעוקץ את המתרחצים בחופי אשדוד?

מאות תלונות של מתרחצים בשבוע האחרון על כך שהם הולכים לחופי הים ונעקצים בכל גופם פורסמו ברשתות החברתיות, יצאנו לבדוק מה הוא החרק שעוקץ את המתרחצים והאם הוא מסוכן
רקע של חוף אשדוד

מאות גולשים ברשתות החברתיות התלוננו בסופ"ש האחרון על כך שהלכו לנפוש בים וחזרו מלאים עקיצות ואדמומיות.

אורית תושבת הסיטי מספרת: "הלכתי כמידי שבת לחוף הקשתות כדי להשתזף, וכל החוף היה מלא יתושים וזבובים שממש אכלו לי את הבשר, לא יכלתי להמשיך לשבת עוד רגע ומיד חזרתי לבית".

תלונות נוספות הגיעו גם ממתרחצים שהיו בחוף יא' ובחוף טו', לאף אחד לא היה מושג מה סוג החרק ומדוע הוא הסתער פתאום על חופי אשדוד. "אי אפשר ללכת לים זה נורא, כולי פריחה ועקיצות" סיפר לנו אילן תושב אשדוד הנסער.

מבדיקה שערכנו מתברר שגם בחופי תל אביב יש את אותה מגיפה של החרקים הלא מזוהים הללו, לכן הרמנו את הכפפה והחלטנו לבדוק בשבילכם המתרחצים מי הוא ומה הוא החרק הזה והאם הוא מסוכן.

מבדיקה שעשינו עם האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, עולה הסברה כי החרק הטורדני הוא פשחור, חרק ממשפחת הפנדוריים, השייכת לסדרת הפשפשאים. הפשחור ניזון דווקא מחרקים קטנים אחרים, אך לעתים ובמקריות הוא אכן מטריד גם בני אדם. בניגוד לדיווחים, צריך לציין שהפשחור אינו עוקץ אלא נושך, והדבר עלול להוביל לאדמומיות, גרד קל וחוסר נוחות – אך אין מדובר בסכנה גדולה מזו. לרוב הפשחור נחשב כאינו מזיק כלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך