נחנך גשר יונה פישר המוביל למוזיאון אשדוד

לסרי ליד המוזיאון
צילום: פבל טולצינסקי

ביום ראשון ( 19.5.2019 ) באירוע מצומצם ומרגש חנך ראש העיר אשדוד-ד"ר יחיאל לסרי, את הגשר ע"ש יונה פישר המוביל למוזיאון אשדוד לאמנות בנוכחות קהל מוזמנים כשלצידו חתן השמחה האוצר והיועץ האמנותי, יונה פישר.

ראש העיר אמר, "אני מזמין את תושבי העיר, להגיע ולבקר במוזיאון אשדוד, אחד המוזיאונים הטובים ביותר שקיימים במדינת ישראל. "דרך יונה" מסמלת את המורשת של פישר אשר ממשיכה ותמשיך ללוות ולהנחות את דרכו של מוזיאון אשדוד לאמנות. "

יונה פישר, בכיר האוצרים הישראלים ומי שהגדיר במידה רבה את תחום האוצרוּת בארץ, כיהן כאוצר מוזיאון אשדוד לאמנות וכיועץ האמנותי שלו בין השנים 2004-2011. פישר מחזיק בעשייה אוצרותית ענפה ודחוסה בארץ ובעולם, המתפרשׂת על פני כשישה עשורים, וכוללת עבודה מוזיאלית רבת-שנים, עשרות תערוכות, עריכה ועיצוב של קטלוגים וכתבי-עת לאמנות, העֲמדה של מוסדות ואירועי אמנות מרכזיים וניסוח הקאנון של האמנות הישראלית.

כאוצר מוזיאון אשדוד לאמנות וכיועץ האמנותי שלו, פישר פעל בנחישות לייחד את המוזיאון, לבסס אותו על מפת האמנות המקומית ולמסד את ההכרה בו על פי חוק המוזיאונים. עד לפרישתו הוא הנהיג במוזיאון פעילות אוצרותית רציפה של עשרות תערוכות ומיסד אותו כחלק ממרחב התרבות הישראלי וכאחד מן המוזיאונים המובילים בארץ. עקרון המפתח שהנחה את פישר בגיבוש מדיניות המוסד היה הגדרתו כמוזיאון "רגיונלי" – מודל (שמקורו בצרפת), המתייחס לתרבות ולהיסטוריה המקומית. מודל זה סייע לאפיין את ייחודו של מוזיאון אשדוד לאמנות באמצעות פעילות בעלת גוון מקומי, שאינה מסתפקת בהשלמה של מהלכי המרכז.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך