הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה באשדוד

הסיבה על פי הסתדרות המורים, היא כי הגננות נאלצות להפקיד את כספי ניהול הגן לחשבונן הפרטי, כי הרשויות לא פותחות חשבונות בנק נפרדים. הסתדרות המורים: "זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

באשדוד ובעוד ארבע רשויות מקומיות שונות, (בת ים, ערד, אור יהודה, רמלה) נאלצות הגננות, על פי הסתדרות המורים, לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשויות לא פותחות חשבונות כאלה והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי.  בעקבות זאת הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה.

מהסתדרות המורים נמסר כי: אם עד לתאריך ה-20.5, (ב') הרשויות לא יגיבו, הסתדרות המורים תשקול לנקוט בצעדים ארגוניים כולל השבתה של הגנים. מכתבי התרעה נשלחו לפני חג הפסח וסכסוכי עבודה נשלחו בשבוע שעבר.  משרד החינוך במחוזות השונים נמנע מלנקוט עמדה ולא פועל כמתחייב לאכיפת העיריות בהתאם להוראות החוק.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד מגנה בכל תוקף את המצב שנוצר: "העיריות אינן פותחות עבור גני הילדים בערים חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך