כנגד כל הסיכויים

לא צריך כותרת מתחכמת הפעם בטור הזה שמוקדש להישארות הבלתי תיאמן (בלשון עבר) של מ.ס אשדוד בליגת העל. טור מפרגן. כי באמת אי אפשר אחרת.
סידי

זה היה בקיץ האחרון. בסלובניה, במלון, במחנה האימונים של טרום העונה הנוכחית. סיימתי בדיוק ראיון עם המאמן המקדוני החדש, בובי מילבסקי והמשכתי ככה במה שנקרא "סמול טוק" עם עוזר המאמן משה אוחיון. היום בדיעבד "הסמול טוק" הזה קיבל כזו משמעות היסטורית, לא פחות. אמרתי לאוחיון כי מניסיוני הרב בכדורגל (והוא ממש אבל ממש רב), כבר ראיתי עוזרי מאמן שהפכו למאמנים באותה עונה והכל יכול לקרות. אוחיון מעט הובך הרבה נבהל ואמר משהו בסגנון של "חס וחלילה שבובי ימשיך פה שנים רבות".

ביום ראשון ה-12.5.19, משה אוחיון השאיר את מועדון ספורט אשדוד בליגה כמאמן, אולי לא רשמי בגלל תעודת הפרו. מאמן שאם הצליח להשאיר את מ.ס אשדוד בליגת העל אז הוא מאמן העונה שלי…בוודאי אחד הבולטים שבהם!!. הקבוצה שכבר הייתה בדרך לירידה בטוחה רשמה בדפי ההיסטריה של המועדון דף שלא יישכחו, לדעתי אפילו פרק. אם נרצה לדייק.

לעונה הקשה הזו שהיה בה הכל (ראו סיכום עונה בעמודים הצמודים) יחזרו בכל פעם שיהיה קשה מעתה והלאה. כמו שחזורים לעונות אחרות שדומות ולו במעט אפילו. יזכירו איך הקבוצה הייתה 9 נקודות רחוקה מעל הקו האדום כשנותרו 6 משחקים ואיך היא עשתה זאת כנגד שכל הסיכויים בעונה האחרונה. יגידו ובצדק.

אוחיון. עשה את הבלתי יאמן. (צילומים: טל אקוקה)

אני טוען שצריך ללמוד גם מהטוב ולא רק מהרע. יש הרבה טעויות שנעשו שחלקן מיד אפרט, אבל צריך ללמוד גם מהטוב. יש פה קבוצה צעירה ומוכשרת. צריכים המשיכות. קבוצה שרצה יחד כמה שנים תמיד מצליחה יותר.  בנוסף יש כמה שחקני רכש שהגיעו בינואר, כמו גורדנה יחזקאל ועוביידה חטאב, והם צריכים להיות בסגל בעונה הקרובה ואני שמח לשמוע שזו הכוונה. יש פה צוות המקצועי שצלח וגם הוא ראוי להישאר דעתי. צריכה להיות המשיכות כמו שהייתה במחזורים האחרונים. כמו שלא מחליפים הרכב מנצח, לא מחליפים צוות כזה.

לא פעם ספגתי בעקבות הדברים בטור הזה ביקורת. אמרו שאני לא מבין עניין אמרו שאני סתם מפרגן. כאחד שעוקב אחרי הקבוצה ראיתי את הפוטנציאל. נכון, היו רגעים שכמעט שכנעו גם אותי שאני הוזה, אבל כתבתי פה שהכל יכול לקרות וראיתי הכל. עכשיו אפשר להוסיף עוד דבר שכבר ראיתי. קבוצה שתישאר לעוד עונה בליגת העל. נראה את הלוגו של ליגת העל בעוד משחקים של מ.ס אשדוד, כי ככה אומר החוק, אבל היא נותרה בליגה הזו כי ככה אומרות התוצאות המדהימות שהם השיגו.

אבל צריך ללמוד גם מטעויות. תחילה לגבי זרים. שווה להביא 3-4 זרים ולא 6 כמו שמאפשר התקנון. לא חייבם בכח. לפעמים לקבוצה כמו אשדוד עדיף להביא שחקנים זרים שכבר שיחקו בארץ והוכיחו את עצמם. אולי לשלם מעט יותר על פחות זרים ושיהיו יעילים. הרי שלמו ל-6 ובסופו של דבר רק אחד היה טוב. אולי שווה לתת להשקיע  ב- 3-4 כמו 6 ושיהיו מצוינים.

עוביידה חטאב. במקום הנכון תרתי משמע.

הדבר האחר הוא להביא שחקנים שלא ירדו ליגה, אלא אם כן מדובר באיזה כישרון ענק שהסכים להגיע וירד ליגה, מסכנין נניח או מכבי פ"ת. אבל עדיף מנטאלית שחקנים שלא ירדו. שחקנים שאולי נלחמו נגד ירידה וידעו לשרוד. שחקן שכבר ירד ליגה בקבוצות אחרות לא ייקח אולי ללב עוד ירידה. אולי אני טועה. אבל יותר מידי שחקנים שירדו ליגה שצורפו כמו העונה, ברור שהיה בזה משהו ששווה לתקן.

חשוב לצרף עוד בלם. נכון מצאו אולי פתרון עם עוביידה חטאב, שהה במקום הנכון ובזמן הנכון תרתי משמע (כבש גם את שער הניצחון במשחק מול הפועל חיפה)  וניר ברדע, אבל זו הייתה נקודה קשה מאוד בפתיחת העונה שעלתה בהרבה נקודות. צריך עוד בלם וברמה טובה. אפילו זר. שיהיו 3 בלמים. לדעתי מילבסקי נפל על העמדה הזו כשלא ידע להביא בלם בזמן שהיה צריך.

ג'קי בן זקן אמר בצדק כי אין מישהו אין לו מחליף. גם אם דן ביטון יעזוב והוא יעזוב לבסוף (ויואב ג'ראפי גם, למרות שרועי משפתי יחליפו והוא ראוי), צריך להביא מישהו או שניים שיהיו עושי משחק. זו דעתי. הקבוצה הייתה תלויה יותר מידי בדן ביטון. אסור שזה יקרה. זה צלח, אבל עדיין צריך שזה לא יהיה תלוי הרבה בשחקן. הגעת גורדנה קצת איזנה.

לעניין הקהל. המשחק מול הפועל חיפה שבו הגיעו מעל 3000  או 3500 צופים מוכיח שיש פוטנציאל לקבוצה הזו של קהל. צריך רק להביא אותו. נהניתי לראות חובשי כיפה ביציעים כי זה היה ביום ראשון. שווה לחשוב על זה, עד כמה שזה תלוי באשדוד. חובשי כיפה אוהבים כדורגל לא פחות מכאלה שלא. אשדוד היא עיר מסורתית חשוב לתת את הדעת על זה.

הפוטנציאל שם. קהל מ.ס במשחק מול חיפה.

ולאלה שקיללו ופיללו שמ.ס אשדוד תרד. כמה מילים בודדות כי באמת לא ראוי ואין לי זמן לזה פנוי עכשיו. מה שמקורו ברע לא צולח. תזכרו את זה. ראיתי את התגובות שלכם על כל דבר שנעשה ומתחיל במ.ס…אז זה לגופה של קבוצה ולא לגופו של עניין. אבל אגיד רק דבר אחד, תסתכלו מה קרה בבית שאן שלא הייתה להם קבוצה בליגת העל….זה לא יקרה באשדוד. אתם גם לא רוצים שזה יקרה. מכבי חיפה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים באר שבע ועוד לא יגיעו לכאן בגלל אף קבוצה, למעט מי שבליגת העל. לכם יש עיניין להיות בעד זה לא פחות אולי מכמה שאתם נגד….

טוב, אז נתראה בעונה הבאה. בליגת העל הכוונה. מה לעשות מ.ס אשדוד אחראית על הלא יאומן אני פה רק לכתוב על זה.."תאשימו אותם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך