הישוו את הסדרה. אשדוד ניצחה את ראשל"צ והשוותה את הגמר יד ל-1:1

קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד השיגה ניצחוו ראשון והיסטוריה בגמר יד. אשדוד ניצחה את מכבי ראשל"צ 26:28 והישוותה את סדרת הגמר יד ל-1:1. אשדוד תצא למשחק מספר 3 בשלישי, בחוץ, מול ראשל"צ ותנסה לעלות ליתרון בסדרה של הטוב מ-5.
הישוו את הסדרה. אשדוד ניצחה את ראשל"צ והשוותה את הגמר יד ל-1:1
ט הרשקוביץ ויוסי ביטרמן עוצרים את איבן קראציץ (צילום חן קלדרון).

המשחק השני בסדרת גמר הפליאוף בליגת ווינר התקיים בשישי באשדוד ובסיומו הפועל אשדוד הישוותה ל-1:1 את סדרת הגמר יד, לאחר ניצחון היסטורי במעמד גמר הפליאוף – 26:28 (12:11)והבטיחה לפחות 4 משחקים בגמר-יד (אחרי ששתי סדרות הגמר האחרונות הוכרעו ב-3 משחקים). ביום שלישי, ייערך המשחק השלישי ב'בית מכבי' (20:30). המשחק הרביעי ייערך באשדוד ביום שישי הבא.

אשדוד אירחה וניצחה כאמור במשחק בית ראשון אי פעם בסדרת גמר פליאוף. לפני המשחק, כשהייתה בפיגור אחרי ההפסד המתסכל מבחינתה 25:24 ב'בית מכבי', היא קיוותה שעניין הביתיות יעשה עבורה את העבודה, במיוחד שבשני המשחקים הקודמים העונה מול מכבי ראשל"צ במקיף ט' היא לא נוצחה. כמו גם העובדה שמכבי ראשל"צ נוצחה בסדרה הקודמת בשני המשחקים ברמה"ש.

המחצית הראשונה הייתה נהדרת: הפתיחה הייתה של אשדוד שעלתה ליתרון 1:4, משערים של גאבור לנגהאנס,  דור קלדרון, איתי כהן וטל הרשקוביץ, וסדרת עצירות של טומיסלב סטויקוביץ' בשער. דן טפר (מצוין) סיפק סדרת עצירות (כולל פנדל), ושערים מרקו מאטיץ' (צמד), רסטקו סטויקוביץ' ועמית סטלמן קבעו שיוויון 5:5 (10'). ירמי סידי העניק יתרון ראשון למכבי ראשל"צ – 5:6 (13'). לנגהאנס החזיר את היתרון לאשדוד – 6:7 (15'). מאטיץ' (בשערו ה-4) השווה, ואולג בוטנקו וסער פרנקל לקחו פסקי זמן ראשונים. טל הרשקוביץ ועומרי קושמרו העלו ל-7:9, ופרנקל הוציא את סטויקוביץ' והעלה במקומו את עומר גרא. רם טורקניץ עלה נהדר מהספסל, וכבש צמד שערים שקבעו 9:9 (25'). מסירה גדולה של יותם טל לשי הרשקוביץ, ושער נוסף של קלדרון קבעו 9:11. צמד שערים של יואב נאמן, וביניהם של ולדי קופמן, הובילו למהפך עם הירידה למחצית – 11:12. מחצית ראשונה נהדרת של דן טפר (52 אחוזי עצירה).

רם טורקניץ מראשל"צ מול שי הרשקוביץ מאשדוד (צילום חן קלדרון).

במחצית השנייה, יוסי ביטרמן כבש צמד בפתיחה (ביניהם הבקיע איבן קראצ'יץ') ויחד עם אדיר כהן העלה את אשדוד ל-13:14. בר מסורי הקטין, אבל גאבור לנגהאנס כבש ומיד אחר כך – סטויקוביץ' החטיא פנדל מול הסטויקוביץ' של אשדוד. טל הרשקוביץ להט עם צמד שהעלה ל-14:17 (37'), והוביל את פרנקל לקחת פסק זמן. קלדרון העלה את היתרון ל-4 שערים. מאטיץ' ולנגהאנס הפציצו מרחוק, וטל הרשקוביץ (נהדר) קבע מהפינה – 15:20 (40').

שערים של נאמן וסידי, וביניהם עצירה של אלדר שיקולשי, החזירו את מכבי ראשל"צ למינוס 3, כשלמרכז ההגנה נכנס גם שניר נציה. מכבי ראשל"צ שיחקה בדקות אלו עם שביעייה ישראלית, אבל היא לא הצליחה להכניע את טומיסלב סטויקוביץ'.

שערים של טל הרשקוביץ ודור קלדרון, ומנגד של עומר גרא ובר מסורי קבעו 19:22 על סף הכניסה לעשר הדקות האחרונות. רם טורקניץ קיזז את הפיגור לשני שערים, אבל מהלך ענק של יותם טל שכלל מסירה מאחורי הגב לשי הרשקוביץ, ומתפרצת של יוסי ביטרמן הובילו ל-20:24 (53'). גרא החטיא באחד על אחד מול סטויקוביץ'. שי הרשקוביץ ואדיר כהן קבעו 21:26. טורקניץ, מאטיץ' וגרא השאירו סיכוי לחזרה של הצהובים כשצימקו ל-27:25 (58'). שערים של אסף בן גוזי ממגרש שלם יואב נאמן חרצו את הסיפור – 26:28 בסיום, אשדוד כאמור גילתה בגרות והשוותה והשוותה, והיא גם זוקפת לזכותה שער יתרון ביחס השערים (אחרי ה-25:24 במשחק הראשון).

ולדי קופמן מול יוסי ביטרמן מאשדוד. (צילום חן קלדרון).

כבשו להפועל אשדוד: טל הרשקוביץ 7, גאבור לנגהאנס ודור קלדרון 5 כ"א, שי הרשקוביץ, יוסי ביטרמן, אדיר כהן 3 כ"א, עומרי קושמרו ואסף בן גוזי 1 כ"א. עצירות שוער: טומיסלב סטויקוביץ' 16 מ-42 – 38%

מאמן אשדוד, אולג בוטנקו: "אנחנו עושים משחק אחרי משחק היסטוריה, ורוצים להמשיך. השווינו ל-1:1, הכל פתוח, והפנים קדימה. היום הרגשתי שאנחנו די בסדר, ושולטים במה שקורה. בסוף המחצית הראשונה קצת איבדנו את זה. לכן חיפשנו והצלחנו עם הגנה טובה וכמה התאמות להחזיר את השליטה. השאלה הייתה רק כמה יסתיים. אין ספק שהקהל העיר פה את המשחק. הקהל נתן את הלב, והשחקנים גם כן. זה דו צדדי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך