שוב מאיימים מעזה בהסלמה. הפעם התירוץ: יום אל נכבה

שוב מאיימים על הדרום ועל ישראל. הפלסטינים יציינו היום את "יום האסון", ועשרות אלפים צפויים להגיע ל"צעדות השיבה" בגבול הרצועה. בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים להסלמה אפשרית - הן בגבול הרצועה והן בירושלים. סוללות כיפת ברזל שנפרסו בסבב ההסלמה האחרון נותרו בשטח. בינתיים הכסף הקאטרי עבר לעזה בימים האחרונים
המשטרה: ההיערכות המיוחדת בגלל המצב הבטחוני, תימשך
צילום: דוברות המשטרה.

האם הפסקת האש השברירית שוב עומדת בפני סכנה. מעזה שוב מאיימים בהפגנות, בלוני תבערה ופריצה לגדר ומי יודע מה עוד. הפעם התירוץ שלהם הוא 'יום אל נכבה'.

בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים לקראת הפרות הסדר האלימות שצפויות היום, רביעי, בגבול רצועת עזה במסגרת אירועי "יום אל נכבה" שמציין את הפסדם במלחמת העצמאות ב-1948.בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה גם בגלל הפסקת האש שרק נכנסה לתקופה, וגם אולי בגלל גמר האירווזיון בסוף השבוע, שמעזה רוצים לשבש בכדי שהעולם יפנה את תשומת ליבו אליהם.

לא נגמר: שוב אזעקה באשדוד, שוב ירי רקטות
שוב?

עשרות אלפי מפגינים פלסטינים צפויים להגיע, ביוזמת חמאס, לאזור גדר המערכת לאחר תפילות הצהריים. בצה"ל, בדומה לימים מתוחים דומים בשנה האחרונה, יתגברו כוחות בגבול הרצועה ויציבו עשרות צלפים ומאות לוחמים על סוללות אדמה מול גדר המערכת, במוקדי החיכוך המרכזיים מול הגדר. מרבית הלוחמים יישארו בבסיסים סמוכים, ויוקפצו בהתאם למצב. סוללות כיפת ברזל שנפרסו בסבב ההסלמה האחרון נותרו בשטח.

עם זאת, החשש מפיגוע בחסות ההפגנות עדיין נותר והכוחות תודרכו לנקוט במשנה זהירות מחשש לירי צלפים מהעבר השני. הן בצה"ל והן בחמאס מודעים לשקט הרגיש מאז הפסקת האש שסיימה את ההסלמה לפני כשבוע וחצי, שייתכן ותופר אם המהומות יסתיימו עם הרוגים בצד הפלסטיני.

אגב המעניין הוא שהכסף הקאטרי עבר לעזה בימים האחרונים, אבל זה לא מונע מגורמים גם בחמאס וגם בג'יהאד האסלמי לנסות שוב לחמם את הגזרה.

בעוטף עזה מורגשת המתיחות לקראת ההפגנות והמהומות הצפויות, והכוחות ביישובים באזור תוגברו מחשש להידרדרות להסלמה. בחלק מהיישובים החל צה"ל לבצע שורה של פעולות מיגון ובאחרים ייסללו בימים הקרובים כבישי מילוט וסוללות עפר ובטון יוצבו באזורים חשופים לירי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך