החשיבות של הסכמי ממון

כאשר הרומנטיקה דועכת וירח הדבש נגמר, היחסים שלכם עלולים לעלות על שרטון כשהם רחוקים מלהיות סיפור האגדה שחשבתם שהם. בין אם אתם נשואים כדת וכדין ובין אם חלקתם חיים משותפים, ליחסים ביניכם עשויות להיות השלכות בעתיד, בעיקר אם תחליטו להיפרד. הסכם שנעשה בתחילת הדרך המשותפת שלכם יכול להקנות לכם שקט נפשי, שכן גם אם היחסים ביניכם יסתיימו כרעם ביום בהיר, מבחינה פיננסית תהיו מוגנים.
הסכם ממון

זה אולי לא נעים אך הכרחי

תחילתה של מערכת יחסים חדשה כוללת תקופה מאוד מלהיבה ומרגשת. כתוצאה מכך שיחה עם בן או בת הזוג על הסכם ממון יכולה להתגלות כמשימה לא פשוטה. יחד עם זאת, זו הדרך שלכם להבטיח אחד לשני שאם אי פעם תיפרדו תנהגו בכבוד ותשמרו על הגינות. זו לכשעצמה סיבה מספקת להעלות את הנושא על הפרק. זה אולי מפחיד ואינכם רוצים לפגוע באף אחד, אבל רוב האנשים שעברו גירושין יוכלו להעיד שהסכמי ממון מאוד הכרחיים, בעיקר כי הם שומרים על הסטאטוס קוו ומציעים המון יתרונות.

החשיבות של הסכמי ממון

הסכמי ממון הם המפתח לזוגיות מאושרת, בעיקר מכיוון שהם מונעים בעיות עתידיות ומאפשרים לכם לקיים מערכת יחסים ללא דאגות מיותרות. למרות שלאורך החיים אנו שומעים מנטרות המעודדות אותנו לחיות בהווה, כדי שהווה שלנו יהיה מזהיר, אין לנו ברירה אלא לחשוב על העתיד. איננו יכולים לדעת מה יוליד יום ולכן עלינו להיות ערוכים. דבר זה מקבל משנה תוקף גם כאשר אנו מנהלים מערכת זוגית. פרידה היא אופציה, זה קורה לטובים ביותר, וללא הסכם תיאלצו להתמודד עם שאלות פיננסיות רבות לגבי חלוקת הרכוש המשותף, שאלות שניתן להימנע מהם אם תסדירו את הנושא מבעוד מועד תחת הסכם מחייב.

לנו זה לעולם לא יקרה – האומנם?

אף אחד מאתנו לא יכול לדעת מה העתיד טומן בחובו והנתונים מדברים בעד עצמם. שיעור הגירושין בישראל רק נוסק בשנים האחרונות יותר ויותר, במספרים מדובר באחד לשלושה זוגות. אלו נתונים עגומים, אך כאלו שצריכים לגרום לכם לחשוב בצורה בוגרת ולערוך הסכם ממון מסודר שתפור למידותיכם. הסכמי ממון אינם נחשבים לחריגים בנוף הציבורי, כיום יותר ויותר זוגות בוחרים לחתום על הסכם ולהסדיר סוגיות כלכליות מבעוד מועד, כך באמת אם הקשר אינו צולח תוכלו למנוע קרבות מכוערים בין כתלי בית המשפט, שרק יגרמו עוגמת נפש לכל המעורבים.

הסיבות לעריכת הסכמי ממון

ישנם זוגות שחוברים להם יחדיו ומגיעים אל הקשר עם הישגים פיננסיים אישיים, יש זוגות שמקבלים עזרה מההורים לקניית בית או רכב אך לא תמיד עזרה זו שוויונית. ישנם מקרים בהם לאחד מבני הזוג ישנו עסק מרוויח או שקיבל ירושה פתאומית וישנם מקרים בהם מדובר בזוגיות של פרק ב' הדורשת תיאום ציפיות ויישור קווים. כל אלו ועוד הן סיבות לערוך הסכם ממון. בהסכם אפשר לשלב סעיפים שונים ומגוונים ובניגוד לדעה הרווח הם אינם מתאימים רק לאנשים עשירים, אלא לכל מי שרוצה לגלות אחריות ולדאוג לעתיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך