ד"ר לסרי: "נמשיך לזכוׂר את הגיבורים והגיבורות שמסרו נפשם למעננו"

אמר את הדברים בעצרת הזכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, בבית 'יד לבנים' באשדוד. ראש העיר ספד גם לפנחס מנחם פְשֶוֶזמַן ז"ל, תושב העיר, שנהרג בירי מעזה על אשדוד לפני מספר ימים. ד"ר לסרי: "אנו הופכים לעם אחד. עם אחד, ששַכַל– 23,741  מבחירי בניו ובנותיו, וּבַהֶם 296 מבחירי בניה ובנותיה של העיר שלנו  אשדוד, אשר נפלו בַקרב, בְּאימונים, וּבְּשיגרה, על בִּטחונה,  שלומַה וקיומַה של מדינת ישראל".
ד"ר לסרי: "נמשיך לזכוׂר את הגיבורים והגיבורות שמסרו נפשם למעננו"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נשא דברים בעצרת המרכזית ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. את הדברים הוא נשא בבית 'יד לבנים' בעיר. ראש העיר ספד לחללי צה"ל ובהם בני ובנות העיר אשדוד. ד"ר לסרי  ספד גם לתושב העיר פנחס מנחם פְשֶוֶזמַן ז"ל שנהרג לפני מספר ימים מהירי מעזה על אשדוד.

בין היתר אמר ראש העיר:

"משפחות יקרות, צְפירת הדומייה שעדיין מהדהדת באוזנינו,נותנת את האות לפתיחת היום, שבו  אנו שמים בצד, את בעיות היומיום, ואת המחלוקות, מפילים את החומות והמחיצות שבינינו, מתאחדים סביבכם, ומזדהים עם כאבכם העמוק. כִּאֶב הַאֵם וְהַאַב, האחות והאח, האלמנות והיתומים. הַכְּאב הזה הופך היום לכאב האומַה כולַה.

היום, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אנו הופכים לעם אחד. עם אחד, ששַכַל– 23,741  מבחירי בניו ובנותיו, וּבַהֶם 296 מבחירי בניה ובנותיה של העיר שלנו  אשדוד, אשר נפלו בַקרב, בְּאימונים, וּבְּשיגרה, על בִּטחונה,  שלומַה וקיומַה של מדינת ישראל. יום אחר יום, שנה אחר שנה, אתם, משפחות השכול, נושאים עמכם את הכאב שאיננו מרפה, ואת הפצע שלא יוכל להגליד. בַיוםהזה- לב כולנו הולֶם עמכם. זה לצד זה, כשני נרות. נר נשמה, ונר – שמחה,ניצבים להם על לוח ימינו יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.בְּרגעים אלו, אנו מַרְכִּינִים רַאשֶנו בפניכן, משפחות יקרות, ומתייחדים יחד איתכן, עם זִכרם של הנופלים.

משפחוׂת יקרוׂת,לא באנו הערב לנחם אתכם. אין בפינו מילים אשר יוכלו לרפא את הכאב שלכם. את הכאב, על אובדן היקר מכל.ואנו כאן, רק כדי לאמר, כי אנחנו איתכם. – אנחנו וכל עם ישראל.זוכרים את ההקרבה שלכם, ומזדהים עם כאבכם, ומעל הכל, שואבים כח מתעצומות הנפש שלכם. את הכח להמשיך לייצור, להמשיך לבנות ולנטוע, בחלקת האלוקים הקטנה שלנוּ, מדינת ישראל. לכן, נִסמַך והוצמַד, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ליום העצמאות.מדינת-ישראל היא תופעת יוצא-דופן, ונס בתולדות העמים.היא נוסדה ומתקיימת, בניגוד לכל הסיכויים והסיכונים. דמוקרטיה יחידה, מוקפת אויבים בלב אזור עוין במזרח התיכון.מאוימת תמיד, מקרוב ומרחוק.כפי שחווינו רק בשבוע האחרון, בעירנו אשדוד ובישובי הדרום.

וחרף כך, עומדת יציבה ואיתנה, מְחְיַה וּמחדשת את המורשת היהודית ואת מסורת האבות. בְּהַוַיה לאומית, עתירת הישגים והצלחות, חסרי תקדים, בתולדות האנושות. וכל זאת, רק ב- 71 שנות קיומַה.זכוּת גדולה נפלה בחלקינו, לחיות בדוׂר בו מתגשמוׂת תקוות וְחַלומות בנוׂת אלפי שנים. אך המנוחה והנחלה עדיין מאוד רחוקות מאיתנו.במיוחד נוכח השינויים והטלטלות שהעולם עובר בעשור האחרון. באופן כללי, וְבַיַחַס שלו כלפי מדינת ישראל.

השבוע לדאבונינו במתקפת טילים, על העיר, קופחו חייו של בן העיר עלם חמודות האברֶך פנחס מנחם פְשֶוֶזמַן, זכרונו לברכה. אבידה גדולה למשפחתו שנכנסה למעגל השכול הישראלי, לקהילת חסידות גור  ולעיר אשדוד.יהי זכרו ברוך.

התקפות הטילים האלה, שֶהפכו בעשור האחרון, לחלק מחיי תושבי הדרום של מדינת ישראל, אינם איום קיומי, רק כי חיילי צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון, עומדים על המשמר, ומבטיחים בעזרת השוכן במרומים, צור ישראל וגואלו, כי מדינת ישראל, תישאר כאן,  לנצח נצחים.

משפחות יקרות, ליבנו איתכן, וראשינו מוּרכַּנים בִֹפְניכן. ביחד, נמשיך לזכוׂר ולהזכיר, את הבנים והבנות, הגיבורים והגיבורות, בני ובנות אשדוד, בתוך הנופלים בכל מערכות ישראל, שמסרו את נפשם למעננו, למען מדינת ישראל. תהי נשמתם, צרורַה בצרוׂר החיים, וְיהִי זִכרַם, שמור בליבנו לַעַד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך