עוד היסטוריה: קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד עלתה לגמר יד

הקבוצה מאשדוד שלא ידעה עד הבוקר היכן תארח את המשחק הרביעי בחצי גמר הפליאוף ניצחה בצורה משכנעת 24:29 והשלימה ניצחון 1:3 על הפועל ראשל"צ, האלופה היוצאת ועלתה לגמר יד. היא תחכה שם למי שתשחק מולה, מכבי ראשל"צ או רמה"ש, שכרגע נמצאות בתיקו 2:2.
עוד היסטוריה: קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד עלתה לגמר יד
חוגגים עלייה היסטורית לגמר יד. (צילומים: הדר ואן קולא, חן קלדרון).

היסטוריה – הפועל אשדוד העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הפליאוף בליגת ווינר בכדוריד, לאחר שבשני, היא השלימה את סדרת חצי גמר הפליאוף עם ניצחון 1:3 על האלופה היוצאת הפועל ראשל"צ. אשדוד ניצחה בשני 24:29 במשחק הרביעי, שנערך באולמה הביתי. רק היום אושר לה לשחק בבית בגלל החזרה לשגרה בדרום. הסתבר שאין כמו בבית!

בסדרה המקבילה – א.ס SGS רמת השרון ניצחה את מכבי סרוגו ראשל"צ 34:38, השוותה ל-2:2 את מניין המשחקים, וביום שישי ייערך המשחק ה-5 והקובע בבית מכבי. יחס השערים בסדרה נוטה לטובת רמה"ש, לה תספיק תוצאת תיקו כדי להעפיל לגמר. מכבי ראשל"צ חייבת מנגד ניצחון.

סדרת גמר הפליאוף תיפתח ביום שלישי. אם אשדוד תפגוש בגמר את רמה"ש – אזי היא תחזיק ביתרון הביתיות. אם זו תהיה מכבי ראשל"צ – יתרון הביתיות יהיה של הצהובים.

רון שלם מול פדז'ה דיאנוביץ'.

.המשחק נפתח כשדקות הפתיחה היו שקולות, אבל צמד שערים של אדיר כהן, שער של שרון שלם וטל הרשקוביץ העלו את המקומיים ל-3:5. סאבו מסטר השווה ל-5:5 (13'). טל הרשקוביץ בפנדל וגאבור לנגהאנס העלו את אשדוד ל-5:7, ועידן מימון לקח פסק זמן ראשון בדקה ה-17.

טומיסלב סטויקוביץ היה נהדר בשער (10 עצירות במחצית הראשונה). עומרי קושמרו וטל הרשקוביץ קבעו 6:9. ערן צרפתי ומסטר צימקו לכדי שער. שי הרשקוביץ הורחק בהמשך, אבל שערים של לנגהאנס וטל הרשקוביץ הורידו את הקבוצות ל-8:12.

פתיחת המחצית השנייה הייתה נהדרת מבחינת אשדוד, ואדיר כהן ושרון שלם כבר העלו אותה ל-12:19 (41'). דור קלדרון וגאבור לנגהאנס קבעו בהמשך 16:23, אבל שם הגיעו דקות טובות של הפועל ראשל"צ. ערן צרפתי, גיא כהן ומסטר כבר קיזזו עד 23:20.

יוסי ביטרמן, יותם טל עם צמד העלו ל-22:26, ושרון שלם חתם את המשחק ההיסטורי עם ניצחון 24:29 ושמחה באשדוד, יממה בלבד אחרי האירועים הביטחוניים הקשים בעיר, והחשש שאשדוד לא תוכל לארח בו את המשחק. עוז חממי ספג כרטיס כחול.

עומרי קושמרו מול איתי סורקיס

מאמן הפועל אשדוד, אולג בוטנקו: "אנחנו מאוד מרוצים, מאוד עייפים, ומאוד גאים במועדון ובשחקנים על מה שעשינו בסדרה הזו. זו הייתה סדרה מאוד קשה. הפועל ראשל"צ מועדון אדיר עם מסורת. הם יודעים מה לעשות במצבים האלו, אבל מתברר שגם אנחנו למדנו משהו. אני מרוצה שעמדנו במשימה. אני מרוצה מהחסינות המנטלית שייצרנו. עמדנו בתוכניות שלנו לאורך הסדרה, גם אם היו עליות וירידות. אין לי עדיפות את מי לפגוש בגמר. אנחנו ננוח קצת ונתחיל להתכונן לפתיחת הסדרה בשבוע הבא".

הקהל של אשדוד. עכשיו הגמר יד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך