היערכות בשיאה בעיר: מקלטים נפתחו, הכבאות העלתה כוננות משחקים ואירועים בוטלו

אשדוד נערכת להתפתחויות בעקבות ירי מעזה של כ-100 רקטות לכיוון ישראל, כולל הפעלת אזעקת צבע אדום באשדוד. החמ"ל העירוני נפתח, העירייה וראש העיר הוציאו הנחיות בעניין וכך גם גורמי הביטחון האחרים. בינתיים הכוננות גבוהה. בוטלו האירועים המתוכננים הערב בדיונה והמופע של אביבים ביד לבנים.
היערכות בשיאה בעיר: מקלטים נפתחו, הכבאות העלתה כוננות משחקים ואירועים בוטלו
החמ"ל העירוני שנפתח. (צילום: עיריית אשדוד)

בעקבות ההסלמה וירי מעל 100 מרגמות ורקטות על ישראל, כולל ירי לכיוון אשדוד והפעלת אזעקה לראשונה מזה שנים רבות, עיריית אשדוד נערכת בהתאם, מקלטים נפתחו, הנחיות הועברו לתושבים, יש תיאום עם פיקוד העורף והחמ"ל העירוני נפתח. גם רמת הכוננות של הכבאות העולתה ואפילו בוטלו משחקי מחלקת נוער באשדוד. כל הזמן עוקבים אחרי ההתפחויות והחלטות יתקבלו בהתאם, לדוגמא לגבי לימודים ביום ראשון.

ראש העיר ד"ר לסרי: "בהערכת מצב שקיימתי עם מפקד המחוז של פיקוד העורף, לאור אירועי הירי מרצועת עזה לכיוון ישראל ההנחיה בשלב זה היא -לגלות עירנות, ולשהות ככל שניתן בסמוך לאיזורי מיגון, ובמקרה של אזעקה לנהוג עפ״י כללי ההתגוננות. אנו ממליצים להשאר קרובים למרחבים מוגנים ,המאפשרים כניסה תוך 45 שניות. המקלטים העירוניים נפתחו. בבנינים משותפים , אנא הקפידו להשאיר את דלתות הלובי פתוחות כדי לאפשר לעוברי אורח לתפוס מחסה. אנו נמצאים בקשר עם פיקוד העורף ונעדכן בכל התפתחות.
להזכירכם מרחב ההתגוננות שלנו הוא לכיש 271. מספר זה יופיע באמצעי התקשורת השונים בעת אזעקה באשדוד. אנא הקפידו לשמור על הנחיות ההתגוננות ועקבו באמצעי התקשורת אחר ההחלטות בדבר האירועים וההתכנסויות באשדוד".

בית באזור חוף אשקלון שספג פגיעה. (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות כבאות נמסר: "לאור ההסלמה בדרום, נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי קיים הערכת מצב והנחה על המשך המוכנות והכוננות בכלל המחוזות, בדגש על ישובי הדרום בתיאום עם כלל גופי הבטחון. בהמשך להנחיית הנציב, מערך הכבאות העלה את רמת הכוננות ותוגברו הצוותים בדרום".

בעירייה הוחלט לבטל אירועים שתוכננו במוצ"ש: "בהתאם להחלטת ראש העיר ועל רקע הנחיות פיקוד העורף שלא לקיים אירועים ,
יבוטל המשחק באיצטדיון וכן יבוטלו האירועים המתוכננים הערב בדיונה והמופע של אביבים ביד לבנים" .

גם משחקי הכדורגל בוטלו. מקבוצת מ.ס אשדוד נמסר: "בשל המצב הבטחוני באזור ושיגורי הרקטות בשעה האחרונה, החליטה הנהלת המועדון על ביטול כל משחקי מחלקת הנוער המתקיימים באשדוד (מנערים א׳ ומטה. התאחדות הוידעה אח"כ שגם משחק הנוער). ההחלטה נובעת בעיקר בשל חוסר במרחבים מוגנים במגרשים, והדאגה לשלום השחקנים, הצוותים ובני המשפחה המגיעים לצפות במשחקים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך