כדוריד: הפועל אשדוד רחוקה משחק אחד מעלייה היסטורית לגמר יד

פועל SP אשדוד, בהופעה ראשונה בחצי גמר הפליאוף, קרובה לההעפלה היסטורית אל הגמר ולהדחת האלופה המכהנת הפועל אלטשולר שחם ראשל"צ. זאת, אחרי שניצחה אחה"צ בצורה מרשימה בנחלת יהודה - 26:34. אשדוד מוליכה ביתרון 1:2. המשחק הרביעי ואולי המכריע יתקיים ביום שני באשדוד.
כדוריד: הפועל אשדוד רחוקה משחק אחד מעלייה היסטורית לגמר יד
עוז חממי מראשון לציון נעצר על ידי שם טוב מאשדוד (צילום הדר ואן קולא)

עוד משחק אחד ביום שני ואולי קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד תעשה היסטוריה כפולה כשתעלה לגמר יד, לאחר שעלתה לראשונה בתלודותיה לחצי הגמר יד. אשדוד ניצחה בשישי במשחק מספר 3 בסדרת חצי הגמר יד את האלופה היוצאת הפועל ראשל"צ, בביתה של האחרונה, 26:34 והיא מוליכה 1:2 בסדרה. ניצחון בשני והיא תעלה לגמר יד. הישג ענק!

אשדוד חזרה במשחק הקודם לסדרה ובגדול, בעקבות החזרה של גאבור לנגהאנס (כבש 8 שערים) שלא שיחק במשחק הראשון. היום, במשחק אולי הטוב ביותר בכל הזמנים, היא פשוט דרסה את האלופה המכהנת במחצית השנייה – בה כבשה 21 שערים.

הפתיחה, כמו במשחקים הקודמים, הייתה של האלופה – יובל גררה, ערן צרפתי ושון סלס העלו ל-1:3. ההמשך היה חתום על שמו של אדיר כהן שכבש 4 שערים במאה אחוזי הצלחה, אבל ספג כרטיס אדום ישיר כבר בדקה ה-12. דניאל שקלים, סלס וצרפתי קבעו 5:8 (דקה 13). לנגהאנס כבש את הראשון שלו, טומיסלאב סטויקוביץ' ופדז'ה דיאנוביץ' סיפקו עצירות טובות, וסלס קבע 6:9 (15'). יותם טל, שנכנס, החזיר את אשדוד עם צמד שערים ל-8:9 (20'). שקלים ואיתי סורקיס העלו ל-9:11. טל הרשקוביץ כבש מאסיסט של דור קלדרון, ושי הרשקוביץ קבע שיוויון 12:12 (27'). לנגהאנס השלים מהפך חצי דקה לסיום המחצית, שנחתמה לאחר הצלה נהדרת של תום שם טוב ב-12:13 לאשדוד.

טל הרשקוביץמאשדוד וערן צרפתי. (צילום הדר ואן קולא)

סלס פתח את מחצית שנייה והשווה, אבל משם הייתה רק קבוצה אחת על המגרש: עומרי קושמרו החזיר את היתרון לאשדוד, ומהלך הגנתי טוב של שרון שלם – הוביל את לנגהאנס לכבוש צמד. שרון שלם הוביל ליתרון – 14:17 לאשדוד (36'). עידן מימון לקח פסק זמן. שם טוב המשיך להצטיין בשער, קושמרו סחט פנדל – וטל הרשקוביץ דייק – 14:18 לאשדוד. עוז חממי כבש מהפינה, אבל לנגהאנס הגיע לשער השישי ושם טוב הראה שיש על מי לסמוך.

אסיסט של עומרי קושמרו לשי הרשקוביץ, ושער חכם של קושמרו קבעו 15:21 לאשדוד – מה שהוביל את מימון לקחת את פסק הזמן האחרון שלו כבר בדקה ה-43. יוסי ביטרמן, קושמרו ולנגהאנס הגדילו 17:24 (46'). קושמרו עם מהלך ענק ומסירה לשי הרשקוביץ שהובילה לפנדל – וטל הרשקוביץ כבש – 18:25. אולג בוטנקו לקח פסק זמן בכניסה לעשר הדקות האחרונות במצב של 18:26. יובל גררה צימק, אבל שון שלם ויותם טל קבעו 19:28. שקלים כבש, אבל קושמרו ויוסי ביטרמן עיגלו ל-20:30 – יתרון השיא

צרפתי וחממי צימקו. קושמרו ואסף בן גוזי הגיבו. בוטנקו הכניס את איתי סויסה, לו אקסברוד ועמית ישראל הצעירים. מנגד, שם טוב הורד לספסל בעקבות תקרית עם חממי. אחריו גם ביטרמן, וגיא כהן, חממי ואקסבורד הורחקו לשתי דקות לקראת הסיום כשהמשחק התחמם. שי הרשקוביץ עם צמד חתם – 26:34

יובל גררה מול דור קלדרון והגנת אשדוד.( צילום: גבי אלאלוף).

מאמן הפועל אשדוד, אולג בוטנקו: "למעט 15 הדקות הראשונות שההגנה לא עבדה, שמרנו בהמשך טוב. זה נתן לנו גם כנפיים לעשות דברים טובים בהתקפה. איבדנו שחקן דומיננטי בפתיחה, אבל לא רק הוא זה הפועל אשדוד. בשביל זה יש לי סגל עבה וטוב. אני מאוד מרוצה מצורת ההגנה, והיו כמה דברים חיוביים שאפילו הדהימו אותי. אני ארגע ואחשוב על המשחק הבא יותר מדויק".

כבשו להפועל ראשל"צ יובל גררה ועוז חממי 5 כ"א, שון סלס, צרפתי ושקלים 3 כ"א, מסטר 2, גיא כהן, סורקיס 1 כ"א. עצירות שוערים: פדז'ה דיאנוביץ' 5 מ-26 – 19%, מושיקו אלימלך 3 מ-15 – 20%. כבשו לאשדודלנגהאנס 7, יותם טל וקושמרו 5 כ"א, שי הרשקוביץ ואדיר כהן 4 כ"א, טל הרשקוביץ ושרון שלם 3 כ"א, יוסי ביטרמן 2, אסף בן גוזי 1. עצירות שוערים: תום שם טוב – 8  מ-20 – 40%, טומיסלאב סטויקוביץ' 3 מ-17 – 18%. שפטו ירון בן דן ואסף פארן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך