ד"ר לסרי: "הניצולים הם מגש הכסף עליו הוגשה לנו המדינה והעיר אשדוד"

אמר את הדברים בנאום "יום הזיכרון שואה ולגבורה", ב"משכן לאומניות הבמה". ד"ר לסרי הדגיש את חשיבות הזיכרון, סיפר את סיפורם של ניצולי העיר ושל מי שהצילו יהודים שחלקם הקים בית באשדוד. ראש העיר סיפר על פרויקט "מסדַר הנַשים, ע"ש הלן קַזַאס בן-עטר ז"ל" – תכנית להעצמת נערות, על שמה של מי שהצליה יהודים רבים בינהן מי שהפכו להיות בני העיר.
ד"ר לסרי: "הניצולים הם מגש הכסף עליו הוגשה לנו המדינה והעיר אשדוד"
ד"ר לסרי. "כולנו כאן יחד, כתף אל כתף. שותפים בתחושת גאווה – וגם בתחושת ​הניצחון".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נשא היום דברים , ב"משכן לאומניות הבמה", לזכר ששת מיליון הנספים בשואה, ביום הזיכרון "לשואה ולגבורה". בדבריו שם ראש העיר דגש על החשיבות בזיכרון השואה, תוך שהוא מספר את סיפורם של מספר ניצולים בני העיר ושל מי שהצילו יהודים בינהם מי שבחר לבנות את ביתו לאחר השואה באשדוד.

מתוך נאום ראש העיר:

"אנו מתייחדים ביחד אתכם, עם זִכְרַם של  אחינו ואחיותינו, קורבנות השואה, אשר נרצחו, על ידי הצורר הנאצי ועם העם היהודי, בארץ ובתפוצות, אנחנו  זוכרים וּמזכירים לעצמנו וְלַעולַם החופשי, את האסון הנורא שפקד את עמינו, לפני למעלה  משבעים שנה".

"גם אם איננו עוסקים בו מידי- יום, זיכרון השואה נוכַח וצַרוּב עמוׂק בתודעה שלנו בוודאי, כחובה כלפי, שישה מיליון נשים, גברים וטַף, שאבדו לבני עמינו ואינם עוד. בוודאי כביטוי של הערכה  וכבוד לַניצולים ששרדו וקמו מתוך האימה והתופת. שֶבַנו משפחות, ויַצרו חיים חדשים מלאי תוכן ומשמעות. ואלה מבין הניצולים, שהיו ילדים בזמן השואה, חיים בינינו היום  באשדוד, וברחבי מדינת ישראל, כְּאוד מוצַל  מאש, ומעידים אישית, על אותו פרק אפל וחשוך, בתולדות עמינו, וְבתולדות האנושות כולַה".

חשיבות הזיכרון. באי טקס יום הזיכרון "לשואה ולגבורה", במשכן לאומניות הבמה.

"הניצולים הם מגש הכסף עליו הוגשה לנו מדינת ישראל, ובתוכה, העיר שלנו אשדוד. אשדוד שלנו נבנתה על ידי עולים שבאו לְכַאן מקרוב וּמרחוק. ביניהם היו רבים מבין שארית הפליטה, שֶניצלו מהמחנות וְמִמוראות המלחמה. לכולם מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה של העיר אשדוד ומדינת ישראל,  על תרומַתַם הכַּבירה לבנייתה והתפתחותה".

"אנחנו זוכרים את סיפורי הגבורה והתקומה המופלאים של אריה קלנג ז"ל, של חברנו יהודה פרנקל שיבדל לחיים טובים וארוכים. לכם בני הנוער, שאולי לא שמעתם עליהם עדיין, אני ממליץ לקרוא ולהכיר מקרוב את סיפור חייהם והערב, אני מבקש לשתֶף אתכם בסיפור חיים מופלא נוסף, של תושב עירנו אשדוד, פנחס הֶבֶּל. סיפורו כסיפורַם של כֹל הניצולים, ששרדו את, התופת הנאצית, הוא השראה חיה ופועמת בלבבות כולנו. על כֹח החיים, ייצר הקיום והנצחיות של העם היהודי".

 

ראש העיר סיפר את סיפורה של הלן בן עטר. שהצילה משפחות רבות, בינהן משפחות רבות שֶבַּנו את ביתַן באשדוד: "רבים מאיתנו כאן בזכות העשייה המרגשת שלה. יותר מכך, החשיפה לסיפורַה של הלן בן עטר, כֶּגיבורה נשכחת, שהצילה את חייהם של עשרות אלפי יהודים, הובילה אותנו ליַיסֶד פרויקט, חדש ומרתק, בשיתוף עם ארגון הג'וינט להנצחתה, שנקרא: "מסדַר הנַשים, ע"ש הלן קַזַאס בן-עטר ז"ל" – תכנית להעצמת נערות, באמצעות מודלים נשיים בהיסטוריה היהודית כדוגמת גב' בן-עטר".

"אין ביטוי מרגש מגיבורים אלו לַרוח הַאיתנה של ניצולי השואה, אודים מוצלים מן התופת, אשר קמו מן האפר, והיו שותפים בַּתקומה המחודשת של עם ישראל בארצו".

ראש העיר סיים את דבריו: "כולנו כאן יחד, כתף אל כתף. שותפים בתחושת גאווה – וגם בתחושת ​הניצחון! וְאל מול קולות השנאה והאנטישמיות, ​שלצערנו נשמעים גם היום במקומות שונים בעולם; אל מול ​כל מי שמבקש לערער את עצמאותנו, אנו עומדים בְּגֵו זקוף וּבְּראש מורם, ​ונושאים בליבנו את הניצחון הגדול מכל: את העובדה ש – "עם ישראל חי". ​יהי זכרם של ששת המיליונים ברוך.בשמם ובזכותם אנחנו כאן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך