המאבק נמשך, עובדי חרסה חוסמים את הכניסה למפעל "חמת" באשדוד

המאבק של עובדי חברת חרסה נמשך והיום (שני) הם הגיעו להפגין באשדוד מול מפעל חברת האם "חמת"
המאבק נמשך, עובדי חרסה חוסמים את הכניסה למפעל "חמת" באשדוד

המאבק נמשך: עובדי חרסה מפגינים וחוסמים את הכניסה לחברה-האם "חמת" באשדוד
על רקע החלטת בעלי חרסה לסגור את מפעל הכלים הסניטריים ולהעביר את פעילותו לטורקיה, עובדיו מפגינים זה היום השני יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "נמשיך במאבק ולא נרפה עד שההנהלה תבין שאי אפשר לזרוק כך את העובדים" יו"ר הוועד איגור גרימן: "אי אפשר לזרוק עובדים שנתנו את הנשמה שנים רבות החוצה בלי פרנסה ובלי פיצויים הוגנים. מגיע לנו יותר מיחס כזה"

עובדי חרסה מפגינים בדקות אלה בכניסה למפעל של החברה-האם חמתבאשדוד, וחוסמים את הגישה אליו. מוקדם יותר הבוקר הפגינו העובדים גם בשערי מפעל חרסה בבאר שבע. העובדים מוחים על רקע החלטת בעלי החברה יואב גולן לסגור את חרסה ולהעביר את פעילותו לטורקיה, מהלך שיפגע אנושות בעתידם הכלכלי ובפרנסת משפחותיהם.

נזכיר כי מיד עם תום חופשת הפסח הודיע גולן לנציגי ההסתדרות ולוועד העובדים כי הוחלט לסגור את המפעל לאחר כ-70 שנות פעילות. 115 העובדים לא הורשו לחזור לעבודתם וההנהלה אף שכרה חברת אבטחה כדי למנוע את כניסתם למקום עבודתם. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הורה לעובדים לסרב לקבל מכתבי פיטורים מהנהלת החברה, עד אשר יוסדרו בהסכמות זכויותיהם והתנאים שיקבלו כתוצאה מסגירת המפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מסר: "נמשיך במאבק ולא נרפה עד שההנהלה תבין שאי אפשר לזרוק כך את העובדים. נדרוש פיצויים מוגדלים במיוחד והסדרים מיוחדים לעובדים מוחלשים".

מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות מרחב הנגב, יקיר אוקנין: "המאבק לא יסתיים עד שלא יינתנו מענקים מוגדלים ופיצויים מוגדלים לעובדים אשר גילו לפתע, לאחר עשרות שנות עבודה מאומצת, כי הם מפוטרים".

יו"ר ועד העובדים, איגור גרימן: "במקום שנחזור מפסח ונמשיך בעבודה כרגיל קיבלנו מכתבי פיטורים. זאת לא דרך, אנחנו רוצים שידברו איתנו ויסבירו לנו מה הולך לקרות איתנו. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד ומאמינים שהמפעל יכול להצליח, אי אפשר לזרוק עובדים שנתנו את הנשמה שנים רבות החוצה בלי פרנסה ובלי פיצויים הוגנים. מגיע לנו יותר מיחס כזה".

קרדיט צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

מקבוצת חמת נמסר : " החלטת החברה לסגור את מפעל חרסה בבאר שבע נעשתה בלב כבד. בשנים האחרונות השקיעה חמת סכומים משמעותיים במפעל במטרה לשפר את יכולות הייצור אך על אף השקעות אלו המפעל המשיך להתקשות אל מול התחרות הקשה, ביטול המכסים ופתיחת השוק ליבוא מטורקיה. חרסה הציגה נחיתות ייצור ונכנסה להפסדים עמוקים. לא היה מנוס מסגירתו של המפעל. אנו שיתפנו את העובדים בנושא, אנו כואבים את כאבם של העובדים ומבינים, נתמוך בעובדים נעשה את מירב המאמצים למצוא להם מקומות תעסוקה. לקבוצת חמת עוד שלושה מפעלים המעסיקים 400 עובדים, נמשיך להשקיע בתעשיה הישראלית ולהרחיב את המפעלים הקיימים ולייצר בישראל. המו"פ של חרסה ימשיך לפעול מישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך