צה"ל מייחס את הירי מעזה לכיוון חופי אשדוד לג'יאהד האיסלמי

בתגובה לירי, צה"ל הקטין את שטח הדייג של תושבי הרצועה עד להודעה חדשה, והאשים את הג'יאד בנעשה, בטענה שהוא מנסה לשבור את השקט הביטחוני בדרום, הדרג המדיני מקיים התייעצויות כל העת
האשדודים שמגינים על חופי אשדוד
צילום: דובר צה"ל

בבוקר שאחרי שיגור הרקטה מרצועת עזה אל מול חופי ישראל בצה"ל מחליטים להטיל סנקציה על הרצועה ולהקטין את מרחב הדייג בחזרה לשישה מייל "עד להודעה חדשה". דובר צה"ל היוצא תא"ל רונן מנליס עדכן הבוקר כי מי שעומד מאוחרי הירי המכוון הוא הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני.

רונן מנליס הוסיף ואמר "אמש התרחש ירי לכיוון ישראל, ירי מאזור צפון הרצועה. מדובר בירי לים מספר קילומטרים מהחוף, מדובר בירי מכוון של הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני. בתגובה לירי, אנחנו נקטין את מרחב הדיג בחזרה לשישה מייל".

עוד אומר מנליס, כי "אנחנו כבר כמה שבועות מסבירים כי הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני מנסה לערער את מאמצי ההסדרה. ההבנה שלנו היא שהארגון מנסה להוציא פיגועים בחתימה נמוכה כדי לגרור את הרצועה להידרדרות ביטחונית ולפגיעה בתושבי הרצועה. יש פה שורה של פעולות שהמטרה היא להסתיר אותן מחמאס".

לדברי דובר צה"ל "החתימה הנמוכה נועדה כדי שהגי'אהד האיסלאמי יוכל להכחיש ואנחנו לא נופתע אם אחרי הפרסום הם יכחישו. מי שמוביל את הפעולות הוא המחבל בהאא אבו אל-עטא מפקד המרחב הצפוני של הרצועה והוא בכיר בגא"פ הוא מוביל את ההסלמה בגזרת האחריות שלו וההבנה שלנו היא שהוא לא פועל ללא הכווה. מי שמוביל אותו הוא זיאד נחלה שלא נמצא בכלל ברצועה אבל הוא גורר את הרצועה לאירועים האלו".

לסיכום טען כי "אנחנו נכנסים לימים מאוד מאתגרים גם של ימי הזכרון, ימי העצמאות ולאחר מכן ימים של אירוע בינלאומי בישראל ובכל התקופה הזו יש נסיון של אדם אחד מתוך הרצועה ואדם אחד מחוץ לרצועה שלא סרים למרות החמאס ועובדתית הם מבצעים ירי למרות הדרקטיבות שמגיעות מחמאס. לקראת הארוויזיון יש הערכות מיוחדת. אני לא רוצה להכנס להתרעות מיוחדות. המוכנות שלנו גבוהה מתמיד ואנחנו נגביר את ההערכות עוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך