גאווה: אשדוד זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל

אשדוד, העיר היחידה בישראל שזוכה פעמיים במקום הראשון והערכי ביותר במדינת ישראל אות ההתנדבות. לאחר שבשנת 2013 זכתה בפרס עיר המתנדבים של ישראל והערב, שני באות קהילה מתנדבת לנוער - הצטיינות.
גאווה: אשדוד זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל
ראש העיר ואות המתנדב. (צילום: עיריית אשדוד)

הערב, שני,  בנס ציונה, התקיים הטקס הארצי של "אות קהילה מתנדבת" בראשות כבוד השופטת בדימוס דליה דורנר ויו"ר המועצה הלאומית להתנדבות עו"ד יורם שגיא זקס .מאות בני נוער וארגוני הנוער המייצגים את כלל המתנדבים באשדוד הגיעו לטקס וביחד עם ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי קיבלו את הפרס הערכי והחשוב ביותר מבחינה חברתית .

אשדוד, העיר היחידה בישראל שזוכה פעמיים במקום הראשון והערכי ביותר במדינת ישראל אות ההתנדבות. לאחר שבשנת 2013 זכתה בפרס עיר המתנדבים של ישראל והערב את אות קהילה מתנדבת לנוער – הצטיינות.

התודה להם. בני הנוער המתנדבים (צילום: עיריית אשדוד)

בתעודה שהוענקה לראש העיר אשדוד נכתב בין הייתר:

"על היותה מודל לחיקוי ולמופת בתחום ההתנדבות של הנוער כתחום ליבה ועל הקצאת משאבים רבים לבניית תוכניות ,יוזמות ופעילויות התנדבותיות ייחודיות לבני הנוער והצעירים בעיר. חזון ראש העיר לדמותו של הילד באשדוד מבוסס על ארבעה דגלים מרכזיים :הישגים לצד ערכים ,הצטיינות לצד שוויוניות. דגלים אלה מהווים בסיס לבניית מערך התנדבות, תוכניות ומיזמים חינוכיים ערכיים אשר מובילים את אשדוד להישגים מעוררי השראה במערך ההתנדבות האיתן וכנותן מענה בשגרה ובחירום ובמגוון האתגרים בעיר".

עוד נכתב: "אלפי בני ובנות נוער מכלל בתי הספר, אירגוני ותנועות הנוער מתנדבים באופן קבוע בתוכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים על הרצף החינוכי חברתי ועל הרצף הסיכוני. מקצת מקומות ההתנדבות :ביטחון, הפעלת ילדים וקהילה במקלטים, מד"א, חינוך: חונכות והדרכה בתנועות נוער ואירגוני הנוער, אזרחים וותיקים, ניצולי שואה, פעילות ילדים עם צרכים מיוחדים, שילובם של הילדים מנוכרים חברתית ועוד".

באשדוד שהינה מיקרו קוסמוס של קיבוץ גלויות מ-99 מדינות 38% מתושביה הינם עולים חדשים 100 אחוז מבני הנוער זכאים לתעודת בגרות חברתית ומרביתם בהצטיינות יתרה. התנדבות בני הנוער באשדוד מואצת ומורגשת בכל רחבי העיר מתוך אמונה כי התנדבות בני נוער הינה הגלגל המניע ת מנופי העשייה בעיר .גלגל הפועל ללא הפסקה מכוח הרצון המוטמע של בני הנוער .

בהנחיית ראש העיר דר' יחיאל לסרי, נבנה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את אשדוד בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית ואלו ממנפות את ההתנדבות וחוזר חלילה. התמיכה בפעילות ההתנדבותית בעיר מתבטאת הן בדאגה לצרכים מידיים והן בראייה ארוכת טווח. יזמות חברתית – התנדבותית של בני נוער משמשות להגברת פעולתו של גלגל התנופה ההתנדבותי. היוזמות מצליחות משילוב של שתי סיבות, הן נותנות מענה אמיתי לרצון של בני הנוער באשדוד להתנדב ולקחת אחריות על סביבתם והן נותנות מענה למגמות ההתפתחות של העיר.

וזאת לתעודה.

יניב קקון, המשנה לראש העיר אשדוד והממונה על תיק הנוער, הצעירים והצרכים המיוחדים: "אשדוד התברכה בילדים ונוער מצוינים ובצוות מקצועי עם יכולת לרתום, לאתר וליצור מרחבי התנדבות המאפשרים ביטוי לילדים ובני הנוער ומאפשרים להם לצמוח אישית ולהצמיח שינויים ציבורית וקהילתית. על כך ישר כוח גדול."

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בראשות חנה בן איון מאגף מנהל לשירותים חברתיים בראשות הגב' רונית צור יחד עם מזל שאליתאל ראש תחום הנוער הגישו את המועמדות לפרס מטעם עיריית אשדוד אשר מדגיש את היקף העשייה ההתנדבותית של בני הנוער באשדוד כולל מנהל החינוך העירוני , תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי , מחלקת נוער וצעירים בסיכון במינהל הרווחה וקידום נוער באשדוד .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך