ניצחון היסטורי לאשדוד בחצי הגמר יד – הישוותה את הסדרה

ניצחה בבית 25:31 את הפועל ראשל"צ והשיוותה את הסדרה ל-1:1. זה היה ניצחון ראשון אי פעם לאשדוד בחצי הגמר יד. המשחק השלישי בסדרה יתקיים ביום שישי.
ניצחון היסטורי לאשדוד בחצי הגמר יד - הישוותה את הסדרה
טל הרשקוביץ כובש. (צילום הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הפועל SP אשדוד השוותה את סדרת חצי גמר הפליאוף בליגת ווינר בכדוריד מול האלופה הפועל אלטשולר שחם ראשל"צ ל-1:1, והשיגה ניצחון ראשון והיסטורי במעמד זה – 25:31 (11:14). הניצחון הערב  קבע שהסדרה תימשך לפחות למשחק רביעי. המשחק השלישי בסדרה יתקיים ביום שישי.

הערב, ראשון, הפועל ראשל"צ פתחה טוב יותר, ועלתה ליתרון 1:3 מצמד שערים של יובל גררה ושער של דניאל שקלים מאסיסט נהדר של ערן צרפתי. טומיסלב סטויקוביץ', שהיה נהדר במחצית הראשונה עם 9 עצירות, מנע יתרון גדול יותר של האלופה, שמנגד עצרה את אשדוד על שער בודד (של אדיר כהן) במשך כמעט שבע וחצי דקות. שם הגיע הרגע של גאבור לנגהאנס, ששיחק הערב לראשונה למרות הפציעה, וכבש את השער הראשון שלו בסדרת חצי הגמר.

סטויקוביץ' סיפק עצירות לזריקות של יובל גררה, ואחרי שערים של איתי סורקיס ודור קלדרון – הגיע השיוויון של טל הרשקוביץ, בפנדל – 4:4. מנגד, פדז'ה דיאנוביץ' סיפק עצירה חשובה, וגררה בשערו השלישי קבע 4:5 (13'). טל הרשקוביץ להט בדקות הבאות  – הוא השווה, מסר אסיסט לשרון שלם שהפך את התוצאה, והוסיף בעצמו שער נוסף – 5:7 לאשדוד (17') – מה שגרם לעידן מימון לקחת פסק זמן ראשון.

שערים של גררה וסאבו מסטר, ומנגד של אדיר כהן ולנגהאנס קבעו 7:9. מושיקו אלימלך עצר פנדל של הרשקוביץ, אבל עומרי קושמרו בשער ראשון ונהדר העלה ל-7:10 (20'). מסטר והרשקוביץ כבשו, אבל סטויקוביץ' עם עצירה נוסף שאיפשר לאשדוד לעלות ליתרון 4 שערים – 8:12 בזכות שיתוף פעולה חכם בין לנגהאנס לשי הרשקוביץ שהבקיע. דור קלדרון סחט פנדל, והרחקה לשתי דקות של שון סלס (החמישית של הפועל ראשל"צ במחצית הראשונה), אבל יותם טל החטיא מול מושיקו אלימלך. גיא כהן כבש שער ראשון מאז הפציעה הארוכה שהשביתה אותו, ואחריו הגיע תורו של עוז חממי לכבוש מהפינה – 12:10. עצירה חכמה של אלימלך, ושער נוסף של גיא כהן הקטינו ל-12:11. עידו לביא סיפק חסימה, אבל לנגהאנס עצר את הריצה של האלופה והעלה ל-11:13. יוסי ביטרמן סחט פנדל וטל הרשקוביץ קבע את תוצאת המחצית – 11:14. כמו במשחק הראשון, רק שבקודם היא הייתה לטובת האלופה.

דור קלדרון נכנס בכל הכח. (צילום הדר ואן קולא)

המחצית השנייה נפתחה עם עצירה של אלימלך, ושער של חממי בפנדל. לנגהאנס כבש את הרביעי האישי, אבל דניאל שקלים שמר את הפועל ראשל"צ קרוב 13:15 (35'). שערים של יוסי ביטרמן ודור קלדרון (צמד) איפשרו לאשדוד לברוח ליתרון משמעותי 13:18 (38'). מימון לקח פסק זמן – והפועל ראשל"צ חזרה ממנו מצוין. עידו פלח ניהל נהדר את המשחק, ועוז חממי צימק בצמד פנדלים ל-19:16 (41'). איתי סורקיס חטף כדור, וסחט פנדל שלישי ברציפות. בראשון, חממי דייק מול תום שם טוב והקטין ל-19:17, אבל דקה לאחר מכן סטויקוביץ' עצר אותו ואת רצף ההבקעות של חממי מ-7 מטרים. לנגהאנס וביטרמן הבקיעו, ומנגד דניאל שקלים וסאבו מסטר – 20:22 (48'). בין הכיבושים – חממי וקלדרון הורחקו לשתי דקות.

אדיר כהן ושרון שלם, ולעומתם חממי וגררה קבעו 22:24 בכניסה לעשר הדקות האחרונות. לנגהאנס (בשערו השביעי) לקח אחריות, סטויקוביץ' סיפק עצירה נוספת, ושער של קלדרון קבע 22:26 (53'). חממי לא ויתר והקטין ל-3 שערים, אבל ביטרמן קבע 23:27 (55'). סטויקוביץ' עצר שער בטוח של מסטר, וקלדרון במהלך אישי וירטואוזי החזיר את היתרון ל-5 שערים. לנגהאנס, סטויקוביץ' ושרון שלם העלו את אשדוד ליתרון השיא – 24:30 – עם משמעות נוספת – שיפור הפרש השערים (ביחס ל-26:29 של הפועל ראשל"צ במשחק הראשון). שי הרשקוביץ הורחק, גררה צימק ובוטנקו לקח פסק זמן עם הכניסה לדקה האחרונה.  קלדרון קבע את תוצאת הסיום – 25:31, כאשר חממי ספג הרחקה שלישית בשתי דקות.

כבשו לאשדוד: לנגהאנס 8 מ-13, קלדרון וטל הרשקוביץ 6, אדיר כהן, ביטרמן ושלם 3 כ"א,  קושמרו ושי הרשקוביץ 1 כ"א. שוערים: מצטיין המשחק – טומיסלאב סטויקוביץ' עם 15 עצירות מ-38 זריקות – 39%. תום שם טוב – 0 מ-2. כבשו להפועל ראשל"צ: עוז חממי 9 שערים, גררה 6, מסטר 4, שקלים 3, גיא כהן 2, איתי סורקיס 1. שוערים: פדז'ה דיאנוביץ'  5 מ-20 – 25%, מושיקו אלימלך 5 מ-21 – 24%.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך